Plastic sample zakjes
- Upper Ten
Plastic sample zakjes
De meesten op dit forum zijn hier wel mee bekend. Vooral op bijeenkomsten is iedereen gul en zelf kom ik
dan wel met zo' n 8 samples thuis. Deze zijn dan gevuld in de bekende vacuum afsluitbare plastic zakjes.
Door het aantal samples kom je niet direct toe om deze op korte termijn te roken.
Ik heb nu nog samples liggen die ik op de meeting in Heukelum heb gekregen.
Maar to the point. Het valt me op dat deze plastic zakjes nogal ruiken, eigenlijk stinken want ik vind het geen
prettige lucht. En naar mijn gevoel wordt deze geur ook doorgegeven aan de tabak in de zakjes.
Als ik de verschillende tabakken rook kom ik een aroma tegen bij de meeste van die tabakken die volgens mij
afkomstig is van de geur van die zakjes.
Heeft iemand hier ook dezelfde ervaring?
Ik denk dat het beter is samples in papieren zakjes uit te wisselen of na thuiskomst de tabak direct over te pakken.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Dus ruik eens aan de zakjes en de tabak daarin.
dan wel met zo' n 8 samples thuis. Deze zijn dan gevuld in de bekende vacuum afsluitbare plastic zakjes.
Door het aantal samples kom je niet direct toe om deze op korte termijn te roken.
Ik heb nu nog samples liggen die ik op de meeting in Heukelum heb gekregen.
Maar to the point. Het valt me op dat deze plastic zakjes nogal ruiken, eigenlijk stinken want ik vind het geen
prettige lucht. En naar mijn gevoel wordt deze geur ook doorgegeven aan de tabak in de zakjes.
Als ik de verschillende tabakken rook kom ik een aroma tegen bij de meeste van die tabakken die volgens mij
afkomstig is van de geur van die zakjes.
Heeft iemand hier ook dezelfde ervaring?
Ik denk dat het beter is samples in papieren zakjes uit te wisselen of na thuiskomst de tabak direct over te pakken.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Dus ruik eens aan de zakjes en de tabak daarin.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie
- St Patrick
Re: Plastic sample zakjes
Upper Ten, ik zit al een tijdje met een proefsample van BigBen nr1 in mijn handen. Ik ruik aan het zakje, en ook de nieuwe lege die ik heb, maar ik kan er geen geurtjes aan ontdekken... Misschien is dit een ander type zakje, maar in huize St Patrick hebben wij hier geen last van.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Arno
- Contacteer:
-
Heb net mijn neus in een gripzak, vol met gripzakjes, gestoken. Heel lichtjes een plasticgeur, maar absoluut niet storend of duidelijk aanwezig. Ze zijn van het merk Kangaro, gekocht bij Staples Office Centre.
- Mus
Ook hier geurneutrale zakjes.
Misschien een idee om wat adressen te posten waar deze verkrijgbaar zijn?
Misschien een idee om wat adressen te posten waar deze verkrijgbaar zijn?
♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
- Charlie
Ben voortaan ook mijn tabak maar in zakjes gaan doen als ik er mee op pad moet. Dan hoef ik ook geen combo-tabak-pijp-etui meer te kopen.
Dan kan ik gewoon volstaan met een pijp-etui en kan ik meerdere zakjes tabak meenemen voor onderweg.
Dan kan ik gewoon volstaan met een pijp-etui en kan ik meerdere zakjes tabak meenemen voor onderweg.
- janneman
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik dat ook heb, dat ruiken van plastic. Het lijkt erop dat niet iedereen dat hetzelfde ervaart, maar voor mij is het vaak inderdaad een wat overheersende geur.. Overigens heeft het meeste papier ook een duidelijke geur... Voor thee gebruik ik vaker aluminium folie als geurloos verpakkingsmiddel, misschien is dat wat?
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Upper Ten
De meesten hebben dus geen negatieve ervaringen op Janneman na.
Misschien komt het dat mijn reukvermogen anders is. Ik heb al eerder geschreven dat ik rook met mijn neus, figuurlijk dus, om de aroma van de tabak. Smaak in mijn mond heb ik bij geen enkele tabak.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat het woord roken is afgeleid van het woord ruiken, het is nl. de verleden tijd ervan.
Dus ik ruik een pijp, ik rook een pijp, ik heb een pijp geroken.
Misschien komt het dat mijn reukvermogen anders is. Ik heb al eerder geschreven dat ik rook met mijn neus, figuurlijk dus, om de aroma van de tabak. Smaak in mijn mond heb ik bij geen enkele tabak.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat het woord roken is afgeleid van het woord ruiken, het is nl. de verleden tijd ervan.
Dus ik ruik een pijp, ik rook een pijp, ik heb een pijp geroken.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie
- Bommel
Zoals men weet is ieder mens uniek met zijn of haar unieke kenmerken en talenten.
Daar de ene goed kan voetballen is de ander weer behebt met een fantastisch reukorgaan.
Vandaar dat er op verschillend vlak deze mensen hun gevoeligheid ter beschikking stellen voor onze samenleving.
Denk aan tabaksblenders, whisky ontwikkelaars, parfumontwerpers, theemengers ed.
Dus de ene is gevoelig voor plastic geuren die bijna onmerkzaam opstijgen maar wel de geur van tabak overstijgen en de ander niet.
Maar of het de smaak van de tabak aantast laat ik in het midden, ook al denk ik van niet.
Vaak is het dan de perceptie die de boventoon voert bij het nuttigen van de tabak.
Daar de ene goed kan voetballen is de ander weer behebt met een fantastisch reukorgaan.
Vandaar dat er op verschillend vlak deze mensen hun gevoeligheid ter beschikking stellen voor onze samenleving.
Denk aan tabaksblenders, whisky ontwikkelaars, parfumontwerpers, theemengers ed.
Dus de ene is gevoelig voor plastic geuren die bijna onmerkzaam opstijgen maar wel de geur van tabak overstijgen en de ander niet.
Maar of het de smaak van de tabak aantast laat ik in het midden, ook al denk ik van niet.
Vaak is het dan de perceptie die de boventoon voert bij het nuttigen van de tabak.
-
In een pouche/pakje zit de tabak ook in plastic
bedenk ik me.
bedenk ik me.
- St Patrick
Ik heb van het weekend heel wat samples gekregen vanuit Amerika, maar geen last van plastic geuren of iets dergelijks... Wel heel lekkere tabakken.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Bommel
Deze zijn van een ander soort plastic dan een samplezakje.robvoorburg schreef:In een pouche/pakje zit de tabak ook in plastic
bedenk ik me.
- Bommel
Zit me nu ineens te bedenken dat het wellicht de zipstrips kunnen zijn die onaangenaam kunnen ruiken.