Verder: Beterschap Master-Fan!
uhhmmm, de kop gevuld met whiskeydrfretboard schreef:Mij viel vooral het woordje "doorgespoeld" op... Dat roept de vraag bij me op: 'wat heb je met jouw pijpen uitgespookt'?![]()
Verder: Beterschap Master-Fan!
Ben benieuwd of je straks echt 'de vlam in de pijp' krijgt...Master-Fan schreef:uhhmmm, de kop gevuld met whiskeydrfretboard schreef:Mij viel vooral het woordje "doorgespoeld" op... Dat roept de vraag bij me op: 'wat heb je met jouw pijpen uitgespookt'?![]()
Verder: Beterschap Master-Fan!daarnaa leeggegoten en met een wattenstaafje schoongemaakt, en nu dagen laten drogen. Het heeft er echt ingezeten, dus het zal wel even moeten drogen.
Goed, ik ben blij dat ik niet alleen benSt Patrick schreef:Ik heb thuis altijd een goedkope fles irisch whisky voor de Irisch Coffee staan. Hier maak ik ook regelmatig mijn stelen en ketels mee schoon... Werkt als een speer...
En dan heb je het over anderen.Eliminator schreef: In mijn pijpen komt niets meer dan een stukje keukenpapier, een dubbelgevouwen rager en heeeel af en toe een ruimer, maar that's all !
Die lol herken ik goed Jos, wanneer je de tijd hebt over zakenJos schreef:In 2003, dus veertien jaar geleden, zijn bij een bekende brillenboer mijn ogen gemeten voor een leesbril.
De laatste jaren viel mij bij deze leesbril op dat de randen van de glazen echt smerig werden. Goed wrijven met vochtige brillendoekjes langs die randen hielp niets, ze bleven daar gewoon smerig.
Vandaag kwam ik eindelijk op een idee. Schoongemaakt met wattenstaafje en alcohol die ik altijd dagelijks voor de pijpen gebruik. Het resultaat was verbluffend, eindelijk weer schone glazen!
Pijprook is ook niet al te best voor jerobvoorburg schreef: Zo kwam ik er recent achter dat "luchtverfrissers" in je huis,
auto, tent enz een averechts effect hebben, hetzelfde geldt
voor geurkaarsen, je voorziet de omgeving van chemische
rotzooi, mijn ex zou eens moeten weten.
The_Undertaker schreef:Pijprook is ook niet al te best voor jerobvoorburg schreef: Zo kwam ik er recent achter dat "luchtverfrissers" in je huis,
auto, tent enz een averechts effect hebben, hetzelfde geldt
voor geurkaarsen, je voorziet de omgeving van chemische
rotzooi, mijn ex zou eens moeten weten.
Toch deel ik dat sentiment wel, waarom je huis met chemische luchtverfrissers volspuiten (wat vaak nog meurt als de t*fus), terwijl je ook op iets meer natuurlijkere wijze je huis van een fris geurtje kunt voorzien.
Vloeibare Carnabau was dat niet specifiek voor pijpen gemaakt is zou ik ook niet gebruiken trouwens, daar is van alles aan toegevoegd om het vloeibaar te krijgen.
Voor mij geldt hetzelfde, gebruikte pijpen vind ik vaak fraaierSlowhand schreef: ↑19 jul 2019 18:35 Ik merk dat er zijn die hun pijpen tip-top willen houden, en die, waarbij de pijpen er gebruikt mogen uitzien. Ik hoor bij de laatste catagorie.
Een pijp onderdompelen in weet-ik-wat vervult me met afgrijzen. Toch heb ik dat advies gezien op een of andere website.
Een beetje 98% alcohol, keukenpapier en rust heeft mijn pijpen jaren en jaren goed gehouden. Dat is het (tot nu toe) voor mij.