Ik ben Stanley en ik rook bijna 4 jaar pijp..
Ik ben begonnen in Brazilië, waar ik er 1 voor de grap had gekocht. Dat was zo'n goedkoop wortelhouten ding (geen bruyére) die ik in een etalage zag staan en waar geeneens een merk op stond. Samen met deze pijp had ik ook een pakje Captain Black Cherry gekocht en de welbekende driepoot..
Nu is het voor mij geen grap meer en ben ik mijn collectie steeds fanatiek aan het uitbreiden

Mijn collectie tot nu toe (en ik ga ook foto's plaatsen!)
Pijpen
- 1 Stanwell
- 4 Peterson's
- 5 Big Ben's (heb er 2 gekocht, de andere 3 zaten bij een pijpenrek dat ik via marktplaats heb gekocht!)
- De bekende "Sherlock Holmes pijp" (de calabash.. Deze pijp kwam trouwens niet voor in Engeland rond die tijd)
- 2 pijpen zonder merk (mijn eerste pijp en ééntje van 7 cm. Beide in Brazilië gekocht)
Ik heb ook nog een aantal pijpenstandaards. 1tje is héél mooi! Een staand model waar 16 pijpen in kunnen en een tabakspot in zit. Van notenhout. (de foto's plaats ik later wel!)
Mijn favoriete tabakken tot nu toe:
- WO Larsen no. 32 CURLY FLAKE
- Reiner PROFFESSIOAL Wild Cut
- Peterson - Sherlock Holmes
- Peterson De Luxe Mixture (nieuwe aanschaf uit de Peterson Shop)
(Heeft er iemand nog tips voor mij?)
Peterson is tot nu toe mijn favoriete pijpenmerk. Ik ben 3 weken geleden in DÉ Peterson-Shop geweest en heb het een en ander aangeschaft. Ik leek wel een klein kind dat voor het eerst in de Efteling was

Aangenaam!