@Huub:
Beste Huub, ik begrijp dat je doelt op die nieuwe (zeer mooie) aanwinst van je, waarvan je overweegt om er een ander mondstuk voor te laten maken? Die pijp is natuurlijk veel eenvoudiger te maken (weinig steel in bruyère, gemakkelijker te boren) en die pijp is ook gerustificeerd. Dus je moet die prijs op zijn minst al vergelijken met de geborstelde versie van de DanPipe 40 Jahre Winsløw.
Dan is die gladde uitvoering van DanPipe niet te duur, zeker niet omdat zulke series van Winsløw als een Grade C geclassificeerd mogen worden.
Verder is het, qua verdediging van de prijs, voor Poul Winsløw niet altijd even prettig om een grotere serie te maken. Bij de meste pijpen begint hij aan zijn hout te werken, en komt de vorm vaak tijdens het werken uit die pijp. Vaak afhankelijk van de nerf die hij tegenkomt. Daarom maakt hij natuurlijk ook veel van die unieke stukken en weinig series.
Voor een serie moet hij toch het gevraagde aantal geschikte blokken bruyère zien te zoeken. Voor een kennis van me, heb ik sinds december 2009 al een bestelling bij hem lopen, waar hij ten eerste een "creatief ei" over moet leggen, en dan het goede blok hout moet tegenkomen.
Ook "remt" zo'n serie zijn bestellingen en werk voor andere klanten behoorlijk af.
En verder??? Ach, ook dit wereldje staat en valt met de sprookjes van marketing, behoeften creëeren en noem maar op wat er verder allemaal nodig is om een commercieel bedrijf als Danpipe gezond te houden. Ik weet de prijzen van Winsløw pijpen, dus wat ze "af atelier" bij Poul Winsløw kosten. Het zal je vast niet verbazen dat het overgrote deel van de consumentenprijzen bij de verkooporganisaties blijft hangen. En dat geldt voor alle merken pijpen.
@Vandaahl
Je "hoeft" die pijp natuurlijk ook niet te kopen

. Ik vind het vrij logisch, dat DanPipe zo'n jubileumpijp laat stempelen. Dit heef voor sommige mensen juist wel een meerwaarde. Verder is het nu eenmaal de naam van die pijp.
En jij, als pijpenmaker, werkt zo'n stempel toch wel heel snel weg???