Show hier je nieuwe aanwinsten
- janneman
- Contacteer:
En het zijn weer een paar schoonheden Harmen!
Die 'zondagse' pijp heeft een hoog Deens gehalte, met zijn plateau kop en woeste steel. Ik ben dol op dat soort versierde stelen, al heb ik er zelf weinig van. De klassieke Peterson-stelen komen een klein beetje in die richting. Voor mij hebben die zwaar bewerkte stelen altijd een sfeer van oude grandeur, van de tijd waarin elk onderdeel mooi moest zijn.
Geluk gewenst met uw nieuwe aanwinsten!
Groet, Janneman
Die 'zondagse' pijp heeft een hoog Deens gehalte, met zijn plateau kop en woeste steel. Ik ben dol op dat soort versierde stelen, al heb ik er zelf weinig van. De klassieke Peterson-stelen komen een klein beetje in die richting. Voor mij hebben die zwaar bewerkte stelen altijd een sfeer van oude grandeur, van de tijd waarin elk onderdeel mooi moest zijn.
Geluk gewenst met uw nieuwe aanwinsten!
Groet, Janneman
- Martin Romijn
- Contacteer:
Gisteren, toen ik van mijn werk thuis kwam stonden er 2 pakjes op tafel op me te wachten. Het eerste pakje was van Maurice (Vandaahl), en bevatte een blik met mijn geliefde Peterson Speciale Reserve 2009 en nog een flink aantal samples van andere tabaksoorten. Wat een verwennerij, ik voelde me als een kind in de snoepwinkel. De samples ruiken veelbelovend, dat wordt genieten, avondjes met tabaksproeverij !! Thanks Maurice !
Het 2de pakje was van een vriend uit de states waar ik zo nu en dan wat tabak mee ruil. Ik had hem met kerst een presentje gestuurd met de mededeling dat ik er absoluut niets voor terug wilde.
In het pakje trof ik een briefje aan met daarop de boodschap dat hij een pijp had die hij een paar keer gerookt had maar eigenlijk te weinig aandacht kreeg. Hij vond dat de pijp een nieuw thuis verdiende en de daarbij horende aandacht. Ik ken zijn smaak qua pijpsoorten een beetje dus opende met bonzend hart het 2de verrassingspakje... het leek wel of ik jarig was... De pijp die ik aantrof was een geweldig mooie, handgemaakte, Le Nuvole !! Ik was met stomheid geslagen... Wat een beauty !!
O ja... dit kwam als antwoord op mijn bedankmail:
Please remember it is a gift & I want nothing in return other than hopefully one day for us to sit down & enjoy a pipe together with maybe an espresso on the side.
Fire it up & enjoy it!!
Wonderbaarlijk, hoe je door een hobby vrienden maakt, zonder elkaar ook maar 1x gezien te hebben. Ik ga de pijp zo opsteken en op mijn gemakje roken, ter ere van de deze bijzondere vriendschappen met deze "brothers of the Briar"

Het 2de pakje was van een vriend uit de states waar ik zo nu en dan wat tabak mee ruil. Ik had hem met kerst een presentje gestuurd met de mededeling dat ik er absoluut niets voor terug wilde.
In het pakje trof ik een briefje aan met daarop de boodschap dat hij een pijp had die hij een paar keer gerookt had maar eigenlijk te weinig aandacht kreeg. Hij vond dat de pijp een nieuw thuis verdiende en de daarbij horende aandacht. Ik ken zijn smaak qua pijpsoorten een beetje dus opende met bonzend hart het 2de verrassingspakje... het leek wel of ik jarig was... De pijp die ik aantrof was een geweldig mooie, handgemaakte, Le Nuvole !! Ik was met stomheid geslagen... Wat een beauty !!
O ja... dit kwam als antwoord op mijn bedankmail:
Please remember it is a gift & I want nothing in return other than hopefully one day for us to sit down & enjoy a pipe together with maybe an espresso on the side.
Fire it up & enjoy it!!
Wonderbaarlijk, hoe je door een hobby vrienden maakt, zonder elkaar ook maar 1x gezien te hebben. Ik ga de pijp zo opsteken en op mijn gemakje roken, ter ere van de deze bijzondere vriendschappen met deze "brothers of the Briar"

- Vandaahl
- Contacteer:
Martin, It's a beauty! Wat een mooie lijnen!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
- Hanske
nieuwe aanwinst
Ik kon het niet nalaten maar heb mijzelf twee pijpen kado gedaan
en natuurlijk wil ik dit even met jullie delen
De 1e is een Butz Choquin: Chamois

en de 2e een Peterson system:

alleen het mondstuk van de Peterson was nogal geoxideerd.. na wat stem polish wel weer wat beter geworden maar het wordt denk ik nog meer poetsen geblazen...
groeten
Hanske
en natuurlijk wil ik dit even met jullie delen

De 1e is een Butz Choquin: Chamois

en de 2e een Peterson system:

alleen het mondstuk van de Peterson was nogal geoxideerd.. na wat stem polish wel weer wat beter geworden maar het wordt denk ik nog meer poetsen geblazen...
groeten
Hanske
- janneman
- Contacteer:
Schitterende pijpen allemaal.
@ Martin: ja ja, Karma werkt in twee richtingen
Die nerf ziet er wel heel mooi uit!
@ Hanske: Twee fraaie aanwinsten Meneer. Het kan aan de foto's liggen, maar zo op het oog lijken ze ook erg goed bij elkaar te passen, al komen ze van verschillende fabrikanten. Aangaande de steel van die Peterson: Stempolish is inderdaad meer voor het fijne werk, voor echt zwaar poetsen gebruik ik doorgaans vim met een beetje water en een tandenborstel, dat schiet nog heel redelijk op. En dan pas stempolish, en afwerken met was of een druppeltje slaolie.
Groet, Janneman
@ Martin: ja ja, Karma werkt in twee richtingen

@ Hanske: Twee fraaie aanwinsten Meneer. Het kan aan de foto's liggen, maar zo op het oog lijken ze ook erg goed bij elkaar te passen, al komen ze van verschillende fabrikanten. Aangaande de steel van die Peterson: Stempolish is inderdaad meer voor het fijne werk, voor echt zwaar poetsen gebruik ik doorgaans vim met een beetje water en een tandenborstel, dat schiet nog heel redelijk op. En dan pas stempolish, en afwerken met was of een druppeltje slaolie.
Groet, Janneman
- Bommel
- Tati60
Re: anotherone bites the dust
Welkom in de Roleyclub, Janneman. Ik gebruik hem dagelijks, prima pijpje.janneman schreef:Dit forum heeft al heel wat slachtoffers gemaakt, en ook ik kan me nu onder hen scharen. Telkens komen er hier dingen voorbij waar mensen van denken: Ooooh! Hebbebbebbebbebbe!!!
Nou heb ik al een veel te groot pijpenrek en veel teveel pijpen, en dus verzet ik me al jaren tegen de aanschaf van nieuwe pijpen. Maar soms, soms... Dus, aangestoken en verder gevoed door Rob, Harmen, Erasmus en anderen, ook ik ben voor de bijl gegaan. Vanmorgen in ontvangst genomen, zojuist de eerste keer opgestoken:
Een Savinelli 'Roley'.
Vriendelijke groet,
B.
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.
- janneman
- Contacteer:
- janneman
- Contacteer:
-
Hij bevalt in ieder geval goed. Wat me verbaasd als iemand die voornamelijk rechte en licht gebogen pijpen rookt is dat dit ietwat kleine, gebogen pijpje zo moeiteloos in de mond hangt. Ideaal om 's middags te roken met een bescheiden tabak als Neptune en je ondertussen ook met andere zaken bezig te kunnen houden.
- Vandaahl
- Contacteer:
Volgens mij is deze niet van Martin...
De eerste pijp is mij iets te modern de tweede vind ik prachtig!
- Martin Romijn
- Contacteer:
Hehe...wel dusVandaahl schreef:Volgens mij is deze niet van Martin...

Mooie pijpen Marcel !!
Laatst gewijzigd door Martin Romijn op 01 feb 2010 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vandaahl
- Contacteer:
Weer een mooie fossil pipestand die ik dan gemist heb!Martin Romijn schreef:Hehe...wel dusVandaahl schreef:Volgens mij is deze niet van Martin...
De eerste pijp is mij iets te modern de tweede vind ik prachtig!Chris heeft deze pijpenstandaard bij mij gekocht.
Mooie pijpen Marcel !!

-
Haha, weer n nieuwe pijp, en niet eens mijn schuld
!
Maat van me liep in Groningen tegen een leegverkoop aan, kocht 3 pijpen voor zijn vader, en eentje voor mij
!

Hij heet Hilson, doopnaam Event 310. Inmiddels liefde vol opgenomen door de rest van het gezin. Mmm, als ik me zelf nu verbied meer pijpen te kopen, noemen we dat dan ook anticonceptie? Of valt dat nog gewoon onder onthouden
?

Maat van me liep in Groningen tegen een leegverkoop aan, kocht 3 pijpen voor zijn vader, en eentje voor mij

Hij heet Hilson, doopnaam Event 310. Inmiddels liefde vol opgenomen door de rest van het gezin. Mmm, als ik me zelf nu verbied meer pijpen te kopen, noemen we dat dan ook anticonceptie? Of valt dat nog gewoon onder onthouden

- Vandaahl
- Contacteer:
Geinig pijpje! En wat ligt daar voor een mes? Iets bijzonders? In ieder geval een mooi lederen hoesje!Harmen schreef:Haha, weer n nieuwe pijp, en niet eens mijn schuld!
Maat van me liep in Groningen tegen een leegverkoop aan, kocht 3 pijpen voor zijn vader, en eentje voor mij!
Hij heet Hilson, doopnaam Event 310. Inmiddels liefde vol opgenomen door de rest van het gezin. Mmm, als ik me zelf nu verbied meer pijpen te kopen, noemen we dat dan ook anticonceptie? Of valt dat nog gewoon onder onthouden?
-
- janneman
- Contacteer:
Wow Marcel, die Witches Finger is een wild gebakje! En die 2e heeft een wel heel mooie nerf die met de vorm meegaat. Mooie pijpen! Ik ken die hele pijpmaker niet, eens even verder neuzen...
Harmen heeft goede vrienden! En nu een pijp met een wel heel spectaculair mondstuk! Wat een diepte zit er in die wervelingen.
En elke pijproker kan bedacht zijn op een fraai stuk steen met ergens verborgen de tekst 'Martin was here..."
Groet, Janneman
Harmen heeft goede vrienden! En nu een pijp met een wel heel spectaculair mondstuk! Wat een diepte zit er in die wervelingen.
En elke pijproker kan bedacht zijn op een fraai stuk steen met ergens verborgen de tekst 'Martin was here..."
Groet, Janneman
- Martin Romijn
- Contacteer:
http://www.askwithpipes.com/ Here you are, Jannemanjanneman schreef:Wow Marcel, die Witches Finger is een wild gebakje! En die 2e heeft een wel heel mooie nerf die met de vorm meegaat. Mooie pijpen! Ik ken die hele pijpmaker niet, eens even verder neuzen...
Groet, Janneman

- dr. Watson
Waar was die leegverkoop in Groningen HarmenHarmen schreef:Haha, weer n nieuwe pijp, en niet eens mijn schuld!
Maat van me liep in Groningen tegen een leegverkoop aan, kocht 3 pijpen voor zijn vader, en eentje voor mij!
Hij heet Hilson, doopnaam Event 310. Inmiddels liefde vol opgenomen door de rest van het gezin. Mmm, als ik me zelf nu verbied meer pijpen te kopen, noemen we dat dan ook anticonceptie? Of valt dat nog gewoon onder onthouden?

-
Ik zag dat Martin me voor was. Als mijn 2 nieuwe aanwinsten een goede weergave zijn van Chris werk, kan hem zeker aanraden. Zover ik kan zien goede kwaliteit, met veel aandacht voor detail.janneman schreef:Wow Marcel, die Witches Finger is een wild gebakje! En die 2e heeft een wel heel mooie nerf die met de vorm meegaat. Mooie pijpen! Ik ken die hele pijpmaker niet, eens even verder neuzen...
Groet, Janneman
Heb alleen nog maar de witches finger gerookt. De combinatie van SG Kendal Cream en deze pijp een waar genoegen.
Gr
Marcel
Laatst gewijzigd door marcel op 02 feb 2010 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoi Harmen,Harmen schreef:Haha, weer n nieuwe pijp, en niet eens mijn schuld!
Vrienden die dit soort pijpen geven moet je koesteren. Dat is een heel spectaculair mondstuk, enig idee waar van het gemaakt is?
Gr.
Marcel