Ik ging vandaag eens op pad, op zoek naar een nieuwe "leverancier" voor mijn genotsmiddelen in Haarlem. Daar van der Pigge sedert mei dit jaar de deuren heeft gesloten, en mijn voorraad tabak dermate was geslonken, was ik genoodzaakt actie te ondernemen. Zodoende vol goede moed mijn scheurmobiel van stal gehaald, en op weg richting Centrum haarlem.
Nu zit er in Centrum Haarlem een "Tabakshuis Havana", dit zit er ook al aardig wat jaren, en had, voor zover ik wist, een exquise selectie fijn rookgenot op voorraad. En inderdaad, bij binnenkomst kon ik de meeste bekende merken wel krijgen, maar mijn oog viel ook op een pijp, een Chacom (model onbekend, ik vermoed een "Chacom Carat Brune 31" met adapter én filter)... Ik was op slag verliefd, het model, de vorm, de grootte, dus natuurlijk "even vasthouden" (en niet meer loslaten). Prijs viel me mee, een "luttele" €39,95. En daar heb ik 'm dan ook voor meegenomen, tezamen met een Blik WO Larsen 2012 Edition.
Zojuist de eerste inrooksessie gestart, a.h.v. de "bijbel" van Janneman", éénderde gestopt (met de 2012 Edition van WO Larsen) en over 25 minuten rustig de eerste trekken uit deze pijp genomen. Een waar genot voor mijn smaakpapillen...
bolle_chacom.jpg