treva schreef:hallo allemaal,
ik zit sinds gister op dit forum, en heb mij over veel dingen al verbaasd, hoe mooi jullie zelf pijpjes kunnen maken, hoeveel mensen hier wel niet aan renactment en larp doen etc. etc. iets speciaals wat mij opviel was (niet aanvallend bedoelt) dat jullie over jullie pijpjes altijd "zij" en "ze" noemen, alsof het vrouwelijk is, ligt het dan aan het feit dat het vooral mannen zijn die pijp roken.. ik was gewoon eens benieuwd of jullie daar een reden voor hadden of dat het een traditie of iets dergelijks is..
met vriendelijke groetjes,
jessy
Tsja, voor mij blijft het eigenlijk een 'ding', een stuk gereedschap om te roken. Dat wil dan weer niet zeggen dat ik niet kan genieten (visueel zeg maar) van een mooie pijp, integendeel! Dit in tegenstelling tot een hamer; zelfs een mooie hamer kan mij niet bekoren
Wellicht heeft het iets te maken met het aandacht geven aan de pijp, het vertroetelen, liefkozen zelfs wat sommigen doen. Een vrouw zou daar jaloers op worden (en gleoof dat dat bij sommigen ook gebeurd!).
Maar, ik denk dat ik over dit onderwerp beter de mannen die hun vrouw pijp noemen, euh, hun pijp vrouw noemen aan het woord kan laten...