Vandaag even langs vanToor geweest om wat tabak te kopen.
En om eens goed te proeven waar Jos het altijd over heeft.
Overigens is de kennis van tabak weer dieper weggezonken dan het was.
Ik werd aangesproken door Mvr vanToor, overigens niet de persoon om te zorgen dat een klant langer blijft en meer koopt, en ik vroeg haar naar andere tabakken in de vorm van slices of flakes.
Ze wees mij enkele blikken aan die mij niet direct wat zeiden op Davidoff na.
Ook wees mij nog op 3Ps als zijnde flake.
Op mijn opmerking dat men dat eerst moet snijden alvorens men kan gaan roken reageerde ze verbaast.
Ik legde haar uit dat het een blokje geperste tabak is.
Op mijn vraag of de ook MacBaren Vanilla flake in de schappen hadden reageerde ze nog al kortzichtig.
Ze kon ze wel bestellen maar het was niet de bedoeling dat de tabak in de schappen verouderde.
Ik melde haar dat tabak mits vacuum enorm lang houdbaar was en dat ik via het PIJPROKERSFORUM enkele leden kende die van zeer oude blikken vol tabak dagelijks genoten.
Volgens haar was dat niet mogelijk, maar als ik een speciale tabak wilde hebben wilden ze dat graag bestellen.
Hierna, na nog eens het forum in het gesprek te hebben genoemd rekende ik af.
Ik twijfelde nog even of ik niet de blikken Winslow no 1 en Harlekin erbij zou zetten, echter Mme Bommel keek mij aan met een blik genoeg is genoeg, dus die moeten nog even wachten, wetende waar ik ze dichtbij kan kopen.
Helaas een lang verhaal maar ik wil nogmaals aangeven dat bij vanToor men goede tabak kan kopen maar men wel moet weten welke.
Een beginnende pijproker komt wellicht van een koude kermis thuis.