De do komt idd bij qvist vandaan (besteld) en de thee pot gisteren in Dordrecht bij het ridderspektakel gekocht.
Gebruik jij je Do veel?
De do komt idd bij qvist vandaan (besteld) en de thee pot gisteren in Dordrecht bij het ridderspektakel gekocht.
Arno schreef:Zjo, ik zal het nog maar even goed doen. Hier foto´s van mijn nieuwe Peterson prince uit 1923. Op zich wel leuk, ik weet dat het model stamt uit de jaren ´20 en is ontworpen door Dunhill. Echter, de toenmalige prins van Wales (de vorm "prince" is vernoemd naar hem omdat het zijn favoriete vorm was) is getrouwd in 1923 dus het zou goed kunnen dat Dunhill toen met hun model is gekomen en dat Peterson het meteen gekopieerd heeft. De vorm van de kop van deze pijp is ook echt zoals de originele prince met iets dikkere wanden.
tattoo en tuppo = GubbelsPaasei schreef:maar pipo is toch bigben, en veel 'ronder' van vorm ?
die vierkante Vauen is de tuppo of tattoo volgens mij...
pfff
kan niet meer volgen
Dank WC voor deze terechtwijzing.Winslow Collector schreef:Ik was destijds op de Intertabac-beurs tijdens de introductie van de Pipoo van Vauen. Vauen had met de Pipoo's natuurlijk wel een heel ander oogpunt qua tabak: soort voorgevormde sigarenstompjes (maar dan met pijptabak) die in deze Pipoo's gerookt konden worden. Die stompjes haalde je uit een metalen tube en pasten precies in de pijp. Je hoefde de pijp dus niet te stoppen, maar gewoon het voorgevormde en precies op maat zijnde stompje in de ketel te leggen. De Tattoo van Big Ben had tijdens de introductie kartonnen doosjes met daarin "cubes", samengeperste kleine tabakskubusjes.
Toch wel een wezenlijk verschillend alternatief t.o.v. de Tattoo dus.
@Bommel: commercie bah? Hoezo? Dat valt toch wel mee? Waarvan deze reactie, waarde heer Bommel, u zijnde nota bene zelf werkend bij een commercie-gigant?![]()
Vanwaar uw cynisme?
De fabrikanten bieden diversiteit en de consument is er zelf bij om wel of niet te kopen.
De Vauen Pipoo ziet er anders uit dan de Big Ben Tattoo en de tabak is wezenlijk anders. Zo kun je elke autofabrikant die een beetje ander model biedt, maar het model wél op 4 wielen zet, stoelen monteert en een stuur ook van vieze commercie betichten. Elke producent van melk, bier, koffie, whisky, meubels, enz, enz als vieze commercie moeten betichten.
Dan zou je zelfs ELKE pijpenmaker van vieze commercie moeten betichten, want ze baseren zich bijna allemaal op het principe: "aan 1 kant tabak erin, aan de andere kant rook zuigen, daartussen plagiaat en diversiteit op eerdere modellen".
Big Ben's poging om met die Tattoo het jongere publiek richting pijproken te krijgen is mislukt. Jaren later probeerde Vauen het nog een keer, ook dit is mislukt.
Bovenste is een kleipijp met ebonieten mondstuk.Rob schreef:Mooi Robin! Wat is die bovenste pijp? Lijkt bijna wel een dubbelwandige Zenith, of is het gewoon een kleipijp? Hij ziet er in ieder geval wel mooi uit.