Ja, Duh!drfretboard schreef: Hoogstwaarschijnlijk overbodig, maar mijn opmerking m.b.t. het forum-minimum aan pijpen is natuurlijk schertsend gezegd en mag met een dikke korrel zout genomen worden.

Ja, Duh!drfretboard schreef: Hoogstwaarschijnlijk overbodig, maar mijn opmerking m.b.t. het forum-minimum aan pijpen is natuurlijk schertsend gezegd en mag met een dikke korrel zout genomen worden.
Wat doe je dan met je pijpenragers? Die worden meestal per 100 verpakt.Kynikos schreef:Een richtlijn voor mij is wel om mijn totale bezittingen onder de 100 voorwerpen te houden.
Alsof we je jouw opmerkingen ooit au serieux hebben genomen, drfretboard.drfretboard schreef:Hoogstwaarschijnlijk overbodig, maar mijn opmerking m.b.t. het forum-minimum aan pijpen is natuurlijk schertsend gezegd en mag met een dikke korrel zout genomen worden.
Is dit een grap, of serieus bedoeld?robvoorburg schreef:Aangezien deze zaken de Regering ook ter ore komen, zijn er plannen in de maak om dit eens bij Wet te regelen. Vooralsnog zijn het plannen Heeren, echter deze hard werkende mensen kennende zou het mij niet verbazen wanneer dit voor het jaar 2020 in Nederland zijn beslag heeft gevonden.
Er zal een maximum aantal pijpen per roker komen. (Een levendige handel in deze quota ligt in het verschied.)
Mogelijk zou tegelijkertijd het de fabrikanten van tabakspijpen verplicht gesteld worden een waarschuwende tekst in het hout aan te brengen (bij straight grains overdwars, en bij 2-talige landen in 2 talen)
De grotere pijp zal hierdoor mogelijk aan populariteit winnen, maar dat terzijde.
Fossiel schreef:Is dit een grap, of serieus bedoeld?
robvoorburg schreef:Genoeg, het was de bedoeling een serieus verslag te doen.
wat is nog grappiger dan een grap, een grap uitleggen, alleen is het wel minder leukGypscoprotheres schreef:Fossiel schreef:Is dit een grap, of serieus bedoeld?Robvoorburg kennende, een grap.
robvoorburg schreef:Genoeg, het was de bedoeling een serieus verslag te doen.
Bijna eentje gekocht, maar toen geen geld ivm verhuizing en verbouwing.Pieter schreef:Voor de liefhebbers van het getal 7:
Ehn, ben binnenkort jarig... Houd me aanbevolenGypscoprotheres schreef:Wauw! Erg mooi!
Maar zo'n koffer is natuurlijk wel echt geweldig!
Ik had hem dan ook graag als belegging gekocht. Maar ondanks dat ik destijds een flinke korting mocht verwachten, had ik simpelweg het geld niet beschikbaarGypscoprotheres schreef:Wauw! Erg mooi!
Zelf zou ik het niet aanschaffen (ook als ik het geld zou hebben), omdat ik nu al vaak moet zoeken welke ik ga roken.
Maar zo'n koffer is natuurlijk wel echt geweldig!
6000 euro is natuurlijk een heel bedrag!Winslow Collector schreef:Bijna eentje gekocht, maar toen geen geld ivm verhuizing en verbouwing.Pieter schreef:Voor de liefhebbers van het getal 7:
Toen ongeveer 6000-7000 euro, nu bij Pfeifenkonsulat nog eentje voor 12.000 euro te koop. Wie biedt?![]()
Er zijn maar een stuk of 8 van deze sets gemaakt, met allemaal andere modellen pijpen en elke kist helemaal op maat voor elke pijp. Geweldig stukje vakwerk. Een van mijn kennissen heeft zo'n set.
Echt de moeite.
Zelf ben ik ook pas kort, veel korter (paar maanden in mijn geval) bezig met pijp roken. Jaren geleden al eens een min of meer serieuze pogin gedaan, maar toen was ik er toch stukken minder bewust mee bezig dan nu, ook mede dankzij dit forum, dat ik er meer mee bezig ben overigens. Maar dat van ik wil alles proeven en alles testen merk ik ook. Niet alleen met tabak, maar zeker ook met pijpen... Merk aan mezelf dat ik toch wel bezig ben met een persoonlijke zoektocht naar welke pijp bij mij past. Ben ook beetje aan het hamsteren met pijpen merk ikbelgianpipesmoker schreef: Persoonlijk ben ik nog maar een jaartje pijproker.
En ik het een soort van orientatie periode gehad.
Ik wou van alles eens proeven, alles eens testen.
Nu weet ik mss 10% maar toch, het is al 10%
nu is mijn doel geleidelijk aan wat "betere" pijpen te kopen, stel 1 per jaar.
En beter is niet altijd beter. Qua smaak zit mijn eerste mandjespijp zeker in de top 3.
Mss gewoon omdat het mijn eerste was?
Tja, daar kan niemand je in adviseren, lijkt me. Maar toch zou ik zeggen: tegen de tijd dat je een opslagruimte of tweede woning nodig hebt voor je pijpenverzameling, kun je daar misschien nog eens over gaan nadenken.culann schreef:En hoeveel pijpen dat uiteindelijk zullen zijn.... Geen idee...
Ik heb 'm inderdaad al eens voorbij zien komen op het forum; zou goed een post van jou geweest kunnen zijn...Eliminator schreef:Heb zo'n set al eens op internet voorbij zien komen, weet niet meer zeker of ik deze ook hier gepost had.