en kwam daarna online een folder tegen,hieronder enkele afbeeldingen ervan,
is een zeer fijne pijp om te roken,
zeer gemakkelijk schoon te maken
http://www.kirstenpipe.com/

Rofl, da's een iets ander model:
Luys schreef:Oke meneer de moderatert... Het was leuk, maar nu weer on-topic!!
Luys schreef: Heb zelf ook een aluminium pijp; een BBB volgens het stempel... Het vreemde is: ik heb heel Google afgezocht (o.a. 42 pagina's aan images), en ik kom van BBB (Best British Briar) geen aluminium pijpen tegen...
Het is iig een vreemd geval, maar ook met een afschroefbare kop en er moeten van die ringvormige filters in. Kreeg via het forum ooit een tip om het met een pijperager te proberen (op maat geknipt en rond gebogen) om erachter te komen hoe die rookt. Een pijperager word dus veel te heet, ging smeulen en dat gaf me een gore lucht en smaak!
Kortom, moet hem een keer proberen met een filter... Mocht het bevallen dan ga ik hem misschien wel gebruiken (heb begrepen dat Falcons, Kirsten en dus vermoedelijk ook deze BBB erg prettig en koel roken, maar ik vind het er niet cool uitzien). Anders gaat 'ie het forum op voor de liefhebber (tenzij het een echt collector's item blijkt te zijn, dan wil ik er nog wel iets voor hebben).
Multiballs: ook al vind ik het niets: geniet van je aankoop en negeer mijn negatieve posts gewoon!
Die heb ik dus! Alleen met een iets andere kop. En nu weet ik eindelijk wat er op de bodem staat: "peacemaker" dus; dat is niet echt leesbaar meer (England wel, maar dat bevestigt alleen maar Best British Briar).endevos schreef: http://www.pijpenkabinet.nl/Artikelen/S ... mpijp.html
Dit is een interessante site ivm de systeempijpen.
Ctrl+f is praktisch om het stukje over BBB vinden, alles lezen is natuurlijk ook een optie
Deze noemt "the peacemaker"
Als ik het goed heb, zijn deze allen van BBB.
Luys schreef:...
Blijft opmerkelijk. Heb op afbeeldingen gezocht met Google. Respectievelijke zoektermen: BBB Pipe, BBB Peacemaker, BBB Peacemaker pipe. En guess what? Heel veel Dr Plumb's en de plaatjes van het pijpenkabinet...
Oeps, crap! Even bijwerken... Niet dat het een groot geheim is voor hen die het telefoonboek machtig zijn, maar toch...Pieter schreef:Nu weet alleen wel heel het internet waar je woont.