Howdie! Mijn naam is Arno "teddybear" Grylls en ik ben een survival expert. Vandaag wil ik het graag hebben over een van mijn zwaarste missies, het roken van JackKnife Plug van meester-tabakmaker G.L. Pease. Een tabak voor echte mannen!
Samenstelling
Donker gebrand Kentucky blad and rijpe rode Virginia tabakken. Maar dit is geen gewone ribbon-cut of flake tabak. Nee, deze tabak wordt geperst tot een blok! Aan jou de keus wat je er dan mee aanvangt. Je kan je hoofdband en survival-riem om doen, een scheve mond trekken en je rambo-mes pakken om JackKnife plug tot schijfjes of kleiner te snijden. Je kan ook gewoon Gods gereedschap of millennia van evolutie (take your pick) gebruiken om de tabak uit elkaar te trekken en scheuren. En in geval van nood kan je het blok ook tegen de kop van een vijandige grizzlybeer gooien ter verdoving, je rambo-mes gebruiken om hem te doden en dan de tabak shredden aan de tanden van het dode beest. De laatste manier geniet mijn voorkeur. Bovendien kan je dan het verse vlees roken boven je pijp om het later te kunnen consumeren.
Verpakking
JackKnife Plug wordt geleverd in een blik waarin het 2 oz. zware blok zit. Of in een samplezakje van Vandaahl Irwin.
Geur vanuit de verpakking
Ik ruik duidelijk zoete Virginia's maar dan met een ietsje meer aarde-geur.
Smaak
Vol! Sterk! Donker! Rokerig! Yeah! Absoluut de zwaarste Virginiatabak die ik ooit heb gerookt. Het beste is om JackKnife Plug langzaam te roken. Een reden daarvan is dat je de subtiele smaken van de Kentucky en Virginia dan het best proeft en de andere reden staat iets lager bij "Varia". De smaak blijft eigenlijk de hele bowl hetzelfde maar gaat niet vervelen. Een echte rauwe, natuurlijke ongecompliceerde tabakssmaak. Just how I like it folks!
Brandbaarheid
Het blok is helaas zo nat als het geslachtsdeel van een oversekst prairie-bison vrouwtje. Voor gebruik dus even leggen op een zonnige boomstronk. Dan de tabak niet al te vast stoppen en vervolgens brandt het goed met maar af en toe bijvlammen. Fijn is ook dat de tabak je pijp niet oververhit. Cool smoking all the way

Roomnote
Als een vrouw de kamer binnenkomt na een pijp hiervan weet ze aan de geur dat er zojuist een echte man heeft zitten roken.
Varia
Nicotine in overvloed, dus pas op! Van tevoren goed eten (die beer van gisteren?) en rustig roken. Anders moet je net als een zeldzaam slecht voorbereide Arno "teddybear" Grylls snel een hangmat vlechten van je eigen borsthaar (okselhaar is ook goed) om in neer te kunnen vallen..
Prijs
Voor een 2 oz. blik betaal je bij 4noggins $10.19 (± €7,14).
Conclusie
JackKnife Plug valt niet te vergelijken met enige andere Virginiatabak die ik ooit heb gerookt. Hell, het valt niet te vergelijken met enige andere tabak in het algemeen! Hou je van natuurlijke tabakken met een VOLLE smaak en ben je een echte man, rook dan G.L. Pease JackKnife Plug. Oh ja, als je deze tabak koopt, koop er dan eentje extra en zet die weg in een donker hoekje van je tabaksverzameling. Net als met goede wijnen schijnt deze alleen maar beter te worden met ouderdom.