Verpakking
Hal O' The Wynd wordt verkocht in een 100 grams blik.
Samenstelling
Kentucky, rode virginia's en perique.
Geur vanuit de verpakking
Heerlijk, duidelijk Virginia's maar met een donkere ondertoon, beetje geroosterd brood achtig. Bovenop alles is een erg lichte topping gebruikt die me herinnert aan Janneman Flake. Het beetje perique prikkelt de neus.
Smaak
Ook heerlijk, daar kan ik kort over zijn. Ik heb nog wel eens moeite om met een Virginia flake het laatste beetje van de bowl te halen maar met deze, geen moeite. De smaak is erg interessant, vooral zeer vol en romig. Door de hele bowl heen verveelt de tabak niet. In het begin komen zoete aarde-tonen wat meer naar voren en vanaf het midden krijgt de tabak meer geroosterde body door de gebruikte Kentucky die trouwens nooit overheerst.
Brandbaarheid
Goed. In het begin van het blik is de tabak misschien net wat te vochtig. Maar met af en toe bijvlammen brand Hal O' The Wynd op tot een donkergrijze as.
Roomnote
Op de site van Kohlhase & Kopp krijgt deze qua roomnote maar een score van 2 van de 5. Ikzelf vind het erg meevallen en ook Ellen, ik kan deze gewoon in de kamer roken als zij er is.
Varia
Bij wat recensies wordt de tabak als een redelijke nicotine-powerhouse omschreven. Ikzelf vond dit erg meevallen.
Prijs
Voor een 100 grams blik betaal je bij 4noggins $15.89. In Duitsland kost deze €18,60.
Conclusie
Een van mijn favoriete Virginia's. Ik zeg expres geen VaPer omdat de hoeveelheid perique hierin eigenlijk te verwaarlozen is. De smaak is vol-vet, zacht maar toch met een zekere body. Voor mij ideaal op koude herfstdagen als je net na een eindje lopen in het bos weer thuis komt.