Ik ben benieuwd naar de foto's.

Edit: Ik heb te laat op bevestigen geklikt... Inmiddels staan er al weer foto's bij: leuke rookkamer!
Maar langs de andere kant.Nekker schreef:Man word toch eens wakker, de overgrote meerderheid - die het overigens niet eens met je is - van dit forum zou potverdorie je grootvader kunnen zijn.
Weet je wat het grote verschil tussen ons is: Jij denkt dat je alle wijsheid in pacht hebt. ik weet dat ik alle wijsheid niet in pacht heb.
Om het maar in jou taal te zeggen: Math. 7.3. En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
/edit: en dit is echt wel mijn laatste reactie.
jarnogab schreef: de pijpen te hangen. Later kies ik wel voor een permanenter systeem. Maar hoe ophangen? Het topic van JoeyPeters (RVS hanger voor pijpen) schoot me te binnen en dus ging ik naar de Brico. Mijn oog viel op fijne, uitschuifbare gordijnroedes voor iets van 6 euro. Perfect!
De roedes opgehangen aan de muur, even bang of ze het gewicht kunnen dragen... ja hoor... pijpen wegen niet zoveel.
En het rekje dat ik een tweetal maanden geleden kreeg heb ik er bij gehangen. Dat is voor de freehands. De tabak werd in houten
kistjes ervoor geplaatst (moet wel nog wat verder gesorteerd worden).
Ok, bedankt voor de interessante tip! Zoals gezegd is het bedoeld als voorlopige oplossing, maar 'voorlopig' moet je toch zien in een termijn van x-aantal maanden tot een jaar. Kwestie van ondertussen een deftige definitieve, oplossing uit te dokteren. Ik neem je opmerking ter harte.drfretboard schreef: Ik zou voorzichtig willen suggereren dat het ondersteboven ophangen van bruyère pijpen niet zo'n goed idee kan zijn. Hygiënische overwegingen en het behoud van de goede eigenschappen van de pijp zijn hierin een factor.
Het hangen van pijpen is een Europese gewoonte die stamt uit de tijd van de kleipijpen. De kleipijpen werden met de kop boven opgehangen, maar dit was geen probleem omdat het residu eruit kon druppen aangezien het spul niet zozeer aan de klei hecht. Bij bruyere pijpen, met name vanwege de andersoortige mondstukken waar het residu eerder hecht aan het materiaal, is het raadzaam om ze te zetten in plaats van hangen, zodat het richting de kop loopt, waar het gemakkelijker verdampt en de boel gereinigd kan worden.
Natuurlijk kun je bijvoorbeeld een pijp in een staander wegzetten, goed reinigingen, nog weer wegzetten en later ophangen...
+1 Vind ik ookculann schreef:Ziet er niet verkeerd uit!En gelijk een flinke voorraad zo te zien.
Zeker, Ford Transit, 1985. Voormalige Duitse Rode Kruis ambulance busje. Altijd binnen gestald, zeer goed onderhouden en slechts 51.000km.Nekker schreef:Die is echt cool!
Gokje: een ford?
drfretboard schreef:Zeker, Ford Transit, 1985. Voormalige Duitse Rode Kruis ambulance busje. Altijd binnen gestald, zeer goed onderhouden en slechts 51.000km.Nekker schreef:Die is echt cool!
Gokje: een ford?
Ze lijken momenteel vrij te komen, een hele reeks. Sommigen hebben zelfs 20.000 - 30.000 km. Daar betaal je afhankelijk van de staat dan wel richting de 6000 voor. Deze was iets minder duur, maar toch. Wel nog lekker wegenbelastingvrij en dan diesel, 2.5 ingespoten (toen hyper modern), voor wie dat wat zegt.Nekker schreef:drfretboard schreef:Zeker, Ford Transit, 1985. Voormalige Duitse Rode Kruis ambulance busje. Altijd binnen gestald, zeer goed onderhouden en slechts 51.000km.Nekker schreef:Die is echt cool!
Gokje: een ford?![]()
Dat is een one in a lifetime kans! Uit pure nieuwschierigheid...Wat tel je neer voor zo'n oldtimer in die staat? Naar de toekomst toe, wil ik me ook wel iets gelijkaardig aanschaffen. Dan misstaat mijn pijp in de mond tenminste niet zo.