tip voor andere pijprokers??
- multiballs
tip voor andere pijprokers??
weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag....
om de prf te promoten,
is het dan niet leuk,
om de pijprokers te informeren,
niet iedereen zoekt immers naar een pijprokersforum,
via google oid,
ik zit te denken aan een PRF advertentie op marktplaats,
in de rubriek pijpen en toebehoren ofzo,
prf flyers,
die op website zijn te downloaden,
om zo af te drukken,en eventueel bij een internetaankoop mee te zenden,
als iemand eens een pijp of toebehoren van je koopt,
of die bij de tabak zaken komen te liggen als promotie,en eventueel bij haddocks e.d.
prf sticker,
voor oa op je auto,met een website link erop,
zou dit mischien een leuk idee zijn?
om de prf te promoten,
is het dan niet leuk,
om de pijprokers te informeren,
niet iedereen zoekt immers naar een pijprokersforum,
via google oid,
ik zit te denken aan een PRF advertentie op marktplaats,
in de rubriek pijpen en toebehoren ofzo,
prf flyers,
die op website zijn te downloaden,
om zo af te drukken,en eventueel bij een internetaankoop mee te zenden,
als iemand eens een pijp of toebehoren van je koopt,
of die bij de tabak zaken komen te liggen als promotie,en eventueel bij haddocks e.d.
prf sticker,
voor oa op je auto,met een website link erop,
zou dit mischien een leuk idee zijn?
- pijpliefhebberrobin
Goed idee, Multiballs.
Zonder kritiek te willen geven, zit ik een beetje te denken hoe groot de kans is dat pijprokers inderdaad de stickers zien. Ofwel: hoe groot is de doelgroep (ik denk: helaas erg klein) en hoe bereik je die het beste?
Je hebt met die stickers ook het risico, dat je allerlei antirokers naar het forum trekt. Met alle vervelende discussies van dien.
Dat risico loop je nu ook wel, maar nu worden ze tenminste niet op het forum geattendeerd middels een sticker die ze in de file op de auto vóór hen hebben gezien.
Zou je misschien kunnen denken over een affiche, formaat A5 of A4, of een langwerpige banner, en deze dan sturen naar alle pijptabak verkopende winkels. Dan bereik je met een fractie van de kosten (ik wil die affiches desnoods gratis printen en de portokosten lukt ook wel) een veel groter percentage van de doelgroep.
Maar dit is maar een idee, om te helpen de discussie op te starten. Want op zich is het een leuk idee, dat niet zomaar in de vergetelheid hoeft te raken. Dat zou zonde zijn.
Wat trouwens met die stickers een bijkomend voordeel zou kunnen zijn, is proberen deze te verkopen en zo wat inkomsten voor het forum te bewerkstelligen.
Zonder kritiek te willen geven, zit ik een beetje te denken hoe groot de kans is dat pijprokers inderdaad de stickers zien. Ofwel: hoe groot is de doelgroep (ik denk: helaas erg klein) en hoe bereik je die het beste?
Je hebt met die stickers ook het risico, dat je allerlei antirokers naar het forum trekt. Met alle vervelende discussies van dien.

Zou je misschien kunnen denken over een affiche, formaat A5 of A4, of een langwerpige banner, en deze dan sturen naar alle pijptabak verkopende winkels. Dan bereik je met een fractie van de kosten (ik wil die affiches desnoods gratis printen en de portokosten lukt ook wel) een veel groter percentage van de doelgroep.
Maar dit is maar een idee, om te helpen de discussie op te starten. Want op zich is het een leuk idee, dat niet zomaar in de vergetelheid hoeft te raken. Dat zou zonde zijn.
Wat trouwens met die stickers een bijkomend voordeel zou kunnen zijn, is proberen deze te verkopen en zo wat inkomsten voor het forum te bewerkstelligen.
-
- multiballs
dat met die antirokers in de file,zit ook wel wat in,
echter,die zullen zich hier niet lang thuis voelen,
met de juiste admins hier,
maar je hebt wel gelijk,
overigens,die banner voor de tabakszaken is wel een goed punt,
deze komt wel direkt bij de juiste personen,
de liefhebbers lopen daar immers vrijwillig binnen,
als ik een pijprokers gerelateerd iets via internet verkoop,
zou ik daar best een prf flyer voor willen printen en toevoegen....
of eentje willen geven aan iemand die ik ergens spreek die ook pijp rookt...
is wel gemakkelijker dan uitleggen,van kijk eens op google naar pijprokersforum.....
echter,die zullen zich hier niet lang thuis voelen,
met de juiste admins hier,
maar je hebt wel gelijk,
overigens,die banner voor de tabakszaken is wel een goed punt,
deze komt wel direkt bij de juiste personen,
de liefhebbers lopen daar immers vrijwillig binnen,
als ik een pijprokers gerelateerd iets via internet verkoop,
zou ik daar best een prf flyer voor willen printen en toevoegen....
of eentje willen geven aan iemand die ik ergens spreek die ook pijp rookt...
is wel gemakkelijker dan uitleggen,van kijk eens op google naar pijprokersforum.....
-
- jarnogab
Goed idee.
I.v.m. de sticker of flyer die je erbij steekt bij internet verkoop; daar heb ik een vraagje bij: ik kan mis zijn, maar ik vermoed dat de meeste forumgangers hier eerst hun pijpen aanbieden via dit forum. M.a.w. de flyers komen vaak terecht bij mensen die zowiezo al dit forum volgen.
Of zie ik dat verkeerd?
In elk geval, zelfs al er maar een klein percentage via eBay of Marktplaats of Kapaza verkocht wordt, dan nog is het geen kwaad idee hoor, verre van. Je bereikt altijd een bepaalde groep mensen die er voor het eerst van horen.
Niettemin, het idee om bij tabakszaken iets uit te hangen lijkt mij prima. Ook voor de tabakswinkel zelf trouwens, denk ik: PRF lezers gaan waarschijnlijk sneller geneigd zijn een tabak te proberen en al eens langs gaan bij de tabaksboer. Allez, dat doe ik toch
I.v.m. de sticker of flyer die je erbij steekt bij internet verkoop; daar heb ik een vraagje bij: ik kan mis zijn, maar ik vermoed dat de meeste forumgangers hier eerst hun pijpen aanbieden via dit forum. M.a.w. de flyers komen vaak terecht bij mensen die zowiezo al dit forum volgen.
Of zie ik dat verkeerd?
In elk geval, zelfs al er maar een klein percentage via eBay of Marktplaats of Kapaza verkocht wordt, dan nog is het geen kwaad idee hoor, verre van. Je bereikt altijd een bepaalde groep mensen die er voor het eerst van horen.
Niettemin, het idee om bij tabakszaken iets uit te hangen lijkt mij prima. Ook voor de tabakswinkel zelf trouwens, denk ik: PRF lezers gaan waarschijnlijk sneller geneigd zijn een tabak te proberen en al eens langs gaan bij de tabaksboer. Allez, dat doe ik toch

Groeten,
jarnogab
jarnogab
- Eliminator
- Moderator
Een bumper sticker met "Het Pijprokersforum - Waar altijd wel iets valt op te steken",.... cool !
Op zich een leuk idee, heb ook al gekeken naar PRF merchandise (caps of shirts) maar dat bleek een dure aangelegenheid (tenminste als er iets kwalitatiefs verwacht wordt, borduren of zeefdruk).
Kan me trouwens nog herinneren dat ik bij een bezoekje aan de 'Houwitser' site (band van Gypsco) dacht "da's een mooie prijs voor een bandshirt (tientje)",....
@ Gypsco: kun jij eens een visje uitgooien wat dat zou moeten kosten ?

Op zich een leuk idee, heb ook al gekeken naar PRF merchandise (caps of shirts) maar dat bleek een dure aangelegenheid (tenminste als er iets kwalitatiefs verwacht wordt, borduren of zeefdruk).
Kan me trouwens nog herinneren dat ik bij een bezoekje aan de 'Houwitser' site (band van Gypsco) dacht "da's een mooie prijs voor een bandshirt (tientje)",....
Je kunt ook eens kijken naar de website van Van Helden (relatiegeschenken). Heb daar al eens wat voor mijn whisky-gedoe besteld en zijn niet echt duur: wel afhankelijk van de kwaliteit, natuurlijk. Mocht er ooit iets uitkomen, kan ik wel bijstaan om het daar te bestellen. Ik kan via mijn bedrijf wel de BTW van het spul afschrijven.Eliminator schreef:Een bumper sticker met "Het Pijprokersforum - Waar altijd wel iets valt op te steken",.... cool !![]()
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
- teunis
Banners of links op websites van tabakszaken is denk ik een goede optie, hoewel niet iedereen hiervan is gecharmeerd of er daadwerkelijk op 'klikt'.
Stickers op bumpers of helmen... hmmm.... zoals gezegd, je trekt er ook Stovoro-aanhangers mee, en de admins krijgen het dan druk om die personen weer in de ban te stoppen. Bovendien zal je in draadjes opmerkingen krijgen die beslist niet in onze sfeer thuis horen. Wat doe je met zo'n Stivoro cowboy op een meeting?
T-shirts, caps enz. voor eigen leden: geweldig! Kleine winst erop voor siteonderhoud, met of zonder BTW, maakt niet echt uit, PRF-logo erop en je naam..... Bij meeting is dan iedereen herkenbaar!
Verkoop van deze zaken aan derden om geld te genereren voor onderhoud is wellicht belastingtechnisch niet verstandig, maar de Forumleden met een eigen zaak zouden hier meer over kunnen vertellen.
Flyers kan, maar als er een verkoop met derden tot stand komt, is er ook mailcontact; dán kan je in die mail toch een link zetten naar onze site? Scheelt kosten.
Resultaat van deze reclamecampagne kan ook zijn dat je leden trekt die niet of heel weinig posten. Je krijgt er 100, en 90 moet je in een later stadium weer afvoeren. Hebben de admins wel interesse in dit extra werk?
Stickers op bumpers of helmen... hmmm.... zoals gezegd, je trekt er ook Stovoro-aanhangers mee, en de admins krijgen het dan druk om die personen weer in de ban te stoppen. Bovendien zal je in draadjes opmerkingen krijgen die beslist niet in onze sfeer thuis horen. Wat doe je met zo'n Stivoro cowboy op een meeting?
T-shirts, caps enz. voor eigen leden: geweldig! Kleine winst erop voor siteonderhoud, met of zonder BTW, maakt niet echt uit, PRF-logo erop en je naam..... Bij meeting is dan iedereen herkenbaar!
Verkoop van deze zaken aan derden om geld te genereren voor onderhoud is wellicht belastingtechnisch niet verstandig, maar de Forumleden met een eigen zaak zouden hier meer over kunnen vertellen.
Flyers kan, maar als er een verkoop met derden tot stand komt, is er ook mailcontact; dán kan je in die mail toch een link zetten naar onze site? Scheelt kosten.
Resultaat van deze reclamecampagne kan ook zijn dat je leden trekt die niet of heel weinig posten. Je krijgt er 100, en 90 moet je in een later stadium weer afvoeren. Hebben de admins wel interesse in dit extra werk?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
- multiballs
- Pitoe [*RIP*]
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Visite kaartjes bij tabakszaken neerleggen. Iedereen die tabak of een pijp koopt krijgt dan zo'n kaartje mee. Dat is nog goede service van de tabakswinkel ook.
(zo'n rijke bron aan informatie aan iemand meegeven)
Ik wil trouwens een PRF muts. (met een simpel PRF logo op de voorkant. Alleen de letters)

Ik wil trouwens een PRF muts. (met een simpel PRF logo op de voorkant. Alleen de letters)
- teunis
10% aanvulling is inderdaad mooi, maar ook 90% "rommel" waar de admins iets mee moeten...multiballs schreef:10 van de 100 die het wel naar hun zin hebben hier,
lijkt me wel een goede aanvulling teunis....
overigens kan een stivoro cowboy,
nu ook wel op een meeting verschijnen,
immers plaats en datum staat op site vermeld
De stivoro cowboy kan nu ook wel op de meeting komen, maar wordt direct ontmaskert omdat hij geen badge heeft. Zodra hij lid is en een t-shirt, is de "controle" weg. Ik wil op een meeting niet met zo'n figuur praten of tegen een of andere anti-rookwet oplopen zodat de meeting niet doorgaat (of ben ik nu aan het zwartkijken?)
- multiballs
en als er iemand undercover hier langere tijd al meeloopt?
met petje en batch...
tegenwoordig weet je het nooit,
hoeveel "risico" wil men nemen,of hoe gemakkelijk krijg je een cowboy weer weg,
blijft altijd een lastig punt....
maar denk niet dat een cowboy een klein pijprokers groepje zal nemen...
met petje en batch...

hoeveel "risico" wil men nemen,of hoe gemakkelijk krijg je een cowboy weer weg,
blijft altijd een lastig punt....
maar denk niet dat een cowboy een klein pijprokers groepje zal nemen...
Laatst gewijzigd door multiballs op 31 mar 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- teunis
Visitekaartjes is een leuk idee, kan ik ook uitdelen aan pijprokers die ik op straat ontmoet. Gelijk een aardige binnenkomer om eens te horen wat hij rookt, hoewel ik daar niet persé het kaartje voor nodig ben.Gypscoprotheres schreef:Visite kaartjes bij tabakszaken neerleggen. Iedereen die tabak of een pijp koopt krijgt dan zo'n kaartje mee. Dat is nog goede service van de tabakswinkel ook.(zo'n rijke bron aan informatie aan iemand meegeven)
Muts = plat taalgebruik voor vrouwelijk gesla... ehhh, laat maar!

- multiballs
en een visite kaartje of flyertje is door iedereen zelf thuis af te drukken of het gewenste soort papier,
om zo de kosten van verdeling onder forumgebruikers, en produktie kosten/overproduktie te beperken,
dus iedereen draagt zijn deel van de kosten,naar het aantal dat hij zelf maakt en weg geeft...
mijn idee is dan wel,dat iedereen een gelijke layout heeft van het prf kaartje flyertje...
om zo de kosten van verdeling onder forumgebruikers, en produktie kosten/overproduktie te beperken,
dus iedereen draagt zijn deel van de kosten,naar het aantal dat hij zelf maakt en weg geeft...
mijn idee is dan wel,dat iedereen een gelijke layout heeft van het prf kaartje flyertje...
- Bommel
Downloaden via het forum lijkt mij mogelijk.multiballs schreef:en een visite kaartje of flyertje is door iedereen zelf thuis af te drukken of het gewenste soort papier,
- Luys
- Moderator
Hmm, even een oud draadje reincarneren...
'Stivoro Cowboys'? Hmm, zjin ze bij die toko echt zo erg? Niet dat het uit maakt, zo'n gast heb je volgens mij binnen een halve minuut eruit geplukt:
- geen pijp of ander rookgerei bij zich
- kijkt vies (houd immers niet van rook)
- hoest (kan immers niet tegen rook)
- probeert je te 'bekeren'
- etc
En volgens mij hebben die cowboys geen Sheriff kenmerken; m.a.w. volgens mij kunnen ze je nergens toe verplichten of dwingen.
Wat betreft reclame:
Ik denk dat die visitekaartjes heel makkelijk te realiseren zijn. Linksboven staan een prachtig visitekaartje; het forum-logo. Kwestie van een pdf-je maken met twee kolommen van dat plaatje, en die PDF beschikbaar stellen via het forum.
Visitekaartjes nodig? PDF downloaden van het forum, uitprinten op stevig papier (in kleur, maar in zwart/wit/grijstinten ziet het er vermoedelijk ook nog bruikbaar uit), knippen/snijden en klaar!
'Stivoro Cowboys'? Hmm, zjin ze bij die toko echt zo erg? Niet dat het uit maakt, zo'n gast heb je volgens mij binnen een halve minuut eruit geplukt:
- geen pijp of ander rookgerei bij zich
- kijkt vies (houd immers niet van rook)
- hoest (kan immers niet tegen rook)
- probeert je te 'bekeren'
- etc
En volgens mij hebben die cowboys geen Sheriff kenmerken; m.a.w. volgens mij kunnen ze je nergens toe verplichten of dwingen.
Wat betreft reclame:
Ik denk dat die visitekaartjes heel makkelijk te realiseren zijn. Linksboven staan een prachtig visitekaartje; het forum-logo. Kwestie van een pdf-je maken met twee kolommen van dat plaatje, en die PDF beschikbaar stellen via het forum.
Visitekaartjes nodig? PDF downloaden van het forum, uitprinten op stevig papier (in kleur, maar in zwart/wit/grijstinten ziet het er vermoedelijk ook nog bruikbaar uit), knippen/snijden en klaar!
Pijproker des forums