Het lijkt me wel eens grappig,met zo'n lange steel..lekker VOC'erig...

Houd eens in de gaten wanneer er een pijprookwedstrijd gehouden wordt met de bekende "Goudse lakpunt" . Je kunt overwegen om eens mee te roken. Er zijn altijd collega pijprokers die je goede tips hierover willen geven. Je rookt dan een keer uit zo'n echte kleipijp en je hebt nog een gezellige dag op de koop toe! Laat je niet afschrikken door het wedstrijdidee, want het gaat voor de meesten gewoon om de gezelligheid.pim123 schreef:Heeft iemand wel eens zo'n ouderwetse stenen/goudse pijp gerookt. Hier in Delft heeft mijn 'dealer' er altijd een paar in vooraad voor een bepaalde studentenvereniging.
Het lijkt me wel eens grappig,met zo'n lange steel..lekker VOC'erig...
Wauw! Ik zit zelf ook te denken om ooit nog eens een Amsterdam te kopen. Wat is het verschil met een Old Mokum?antonius schreef:Ik hen al een paar jaar een zenith old amsterdam in gebruik en vorige week een zenith old mokum gekocht,een pracht exemplaar,een echte dame en nog maagdelijk wit.
De Goedewaagen Baronite is eigenlijk niet te vergelijken met een "gewone" klei pijp. Rookt heel anders door de holle kop waar de rook doorheen gaat. Bevalt mij erg goed. Als je een normale klei pijp wil roken moet je eigenlijk op zoek gaan naar een oud exemplaar. Ik weet dat ze bij het pijpenkabinet /Smokiana nog te koop zijn. De klei pijpen die tegenwoordig gemaakt worden zijn niet meer van dezelfde kwaliteit als de pijpen van vroeger. Dit komt voornamelijk door de samenstelling van de klei, heb ik me laten vertellen door Don Duco, tijdens een rondleiding door het pijpenkabinet.antonius schreef:Ha die martin
Dat goudse pijpje van jou,dat lijkt verdacht veel op de zenith,ook geproduceert in gouda.
En met de zelfde kenmerken als de goedewagen.
Ook gemaakt met een holle kop waar het condens en andere vervuiling en teer in blijft zitten en mooi capacino bruin verkleurd.
Je kunt hem uitspoelen met lauw warm water,moet je hem daarna goed laten drogen.
Ik hen al een paar jaar een zenith old amsterdam in gebruik en vorige week een zenith old mokum gekocht,een pracht exemplaar,een echte dame en nog maagdelijk wit.
gr ton
Klinkt inderdaad heel erg als een Zenith pijp. Het zal wel een vergelijkbaar systeem zijn, misschien zelfs een voorloper?Martin Romijn schreef:De Goedewaagen Baronite is eigenlijk niet te vergelijken met een "gewone" klei pijp. Rookt heel anders door de holle kop waar de rook doorheen gaat. Bevalt mij erg goed.
Mail ze allemaal! Meer kans!pijpliefhebberrobin schreef:Heel erg bedankt Vandaahl. Nu rest er nog de vraag, wie moet ik dan mailen. Ik denk de voorzitter.
Netjes! Veel succes!pijpliefhebberrobin schreef:Nu al antwoord. En wel dit.
... uw bericht in goede orde ontvangen heer Robin Jansen en heb de secretaris van het NFP bestuur gevraagd een en ander verder na te zoeken / op te pakken. U hoort van ons.
Vr.gr. Cor Crans.
Dat is nog beter!Winslow Collector schreef:Een beetje gesorteerde tabakszaak heeft die pijpen wel, hoor.
Goedewaagen bestaat niet meer. Ze maakten nog wel Zenith pijpen aan het eind van hun bestaan.pijpliefhebberrobin schreef:De firma goedewaagen maakt ze nog. Alleen nog de website vinden.
Dus je probeert te zeggen dat de secretaris van de nfp verkeerde informatie geeft? Dit heeft hij gezegd:Rob schreef:Goedewaagen bestaat niet meer. Ze maakten nog wel Zenith pijpen aan het eind van hun bestaan.pijpliefhebberrobin schreef:De firma goedewaagen maakt ze nog. Alleen nog de website vinden.
Ik denk dat Smokiana in Amsterdam nog lakpuntpijpen verkoopt. Volgens mij heb ik ze ook bij de Oude Leeuw gezien, kijk even op hun site.
Ik heb me vergist: Van der Want bestaat niet meer (die maakte Zenith). Ik kan op de site van Goedewaagen trouwens geen info over pijpen vinden.pijpliefhebberrobin schreef:Dus je probeert te zeggen dat de secretaris van de nfp verkeerde informatie geeft?
en als ik gogle op firma goedewaagen kom ik uit op deze site: www.goedewaagen.nl
Daar liep ik ook tegen aan. Oplossing: mail sturen.Rob schreef:Ik heb me vergist: Van der Want bestaat niet meer (die maakte Zenith). Ik kan op de site van Goedewaagen trouwens geen info over pijpen vinden.pijpliefhebberrobin schreef:Dus je probeert te zeggen dat de secretaris van de nfp verkeerde informatie geeft?
en als ik gogle op firma goedewaagen kom ik uit op deze site: www.goedewaagen.nl
Eerlijk gezegd? GEEN!!!jarnogab schreef:Een vraagje: ik weet ondertussen dat dergelijke pijpen vaak gebruikt worden op kampioenschappen en wedstrijden enz. (allez, ik meen toch dat dit zo is) - maar wat is er zo specifiek aan het rookgenot van een dergelijke pijp?