Show hier je nieuwe aanwinsten
- St Patrick
- janneman
- Contacteer:
Vandaag had ik het genoegen om maar liefst twee pakjes met vreemde inhoud in mijn brievenbus te vinden... Een pakje bevatte een oorverdovend bont T-shirt in jaren '70 stijl, en het andere...Bart Iron schreef: Ik heb dit gescoord op Koninginnenmarkt. Voor één hele euro. En de Tattoo kreeg ik er gratis bij.
Als iemand interesse heeft stuur ik die op. Dat ga ik nooit gebruiken.
Het ging mij om het blikje die nog vol bleek en de Pijp.
Een <BBB> Best British Briar, model Neptune 307s.
Het is volgens mij een systeempijp, met een extra vochtkamertje onder het rookkanaal.
Wel verdroogt, maar nog wel in goede ferme staat. Het verkruimelt niet.
Bij wijze van probeersel maak ik het vochtig en probeer het te roken.
Ooit eens had een vriend van me een vreemde kat, passend 'Fobie' genaamd. Een van 's beests eigenaardigheden was een welhaast maniakale belangstelling voor shag. Nee, het beest rookte niet, at ook geen shag, maar als iemand daar een buil shag tevoorschijn trok plofte het beest ogenblikkelijk in diens schoot neer, hypnotiseerde het pakje tot het openging, en stak vervolgens zijn hele -inderdaad nogal kleine- kop in het pakje om ronkend van genoegen de geur van tabak op te snuiven.
Dames, Heren, noem mij Fobie.
Sedert mijn thuiskomst zit ik ronkend van genoegen met mijn neus in een plastic zakje de geur van tabak op te snuiven. Bart was zo goed mij een sample van zijn aanwinst te sturen. Ongelooflijk, maar ondanks 20 of 25 jaar oud, uitgedroogd, herbevochtigd en in plastic via de post verstuurd geurt de tabak als vanouds... In één klap ben ik 25 jaar jonger, en dat wilde Tshirt -memo aan mezelf, stop met dingen na middernacht via internet te bestellen- is ineens opvallen passend.
Ik aarzel bijna hem te roken... Nog erger, van onze trouwe zwembadpasser Jos mocht ik eerder een nog ongeopend blik Scottish blend ontvangen. Ik zit erop als een broedse kip, en ben zeer kritisch op zoek naar een passende gelegenheid om dat blik ooit te openen. En nu ik deze Danish Blend ruik wordt ik er alleen maar zuiniger op. 'k durf nie...
Dank Bart!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
-
- belgianpipesmoker
Heren,
zoals jullie misschien weten was ik op zoek naar een Dunhill maar wou er ook geen hopen geld aan geven.
Na 1000 keer alle internetsites, marktplaats, ebays afgezocht te hebben zag het er niet naar uit dat ik voor een redelijk bedrag een Dunhill ging scoren.
Op E-bay gaan ze vlot voor 150 euro weg zeker de grotere groepen.
TOT ik zondag op e-bay Italië was en daar deze dame zag staan.
De verkoper vroeg 240 euro maar er was ook een doe je bod optie.
In een verwarde handeling, al tv kijkend, deed ik een onnozel bod. VER onder de vraagprijs.
Nog geen 15 min later, een mailtje van E-bay. Uw bod werd aanvaard!!???!!!
HUH? dacht ik (even nagekeken of ik geen nulletje teveel had getypt) maar neen bleek te kloppen.
Onmiddellijk de gedachte dit is een oplichter want waarom zou hij zonder verder opbieden het voor deze prijs doen.
Maarja wie niet waagt niet wint. Betaling gedaan en verder een goede communicatie met de verkoper.
En vandaag was ze er:
Een 5109 Dunhill Cuberland gemaakt in 1985

Het is niet mijn absolute droommodel maar mij hoor je niet klagen hoor

zoals jullie misschien weten was ik op zoek naar een Dunhill maar wou er ook geen hopen geld aan geven.
Na 1000 keer alle internetsites, marktplaats, ebays afgezocht te hebben zag het er niet naar uit dat ik voor een redelijk bedrag een Dunhill ging scoren.
Op E-bay gaan ze vlot voor 150 euro weg zeker de grotere groepen.
TOT ik zondag op e-bay Italië was en daar deze dame zag staan.
De verkoper vroeg 240 euro maar er was ook een doe je bod optie.
In een verwarde handeling, al tv kijkend, deed ik een onnozel bod. VER onder de vraagprijs.
Nog geen 15 min later, een mailtje van E-bay. Uw bod werd aanvaard!!???!!!
HUH? dacht ik (even nagekeken of ik geen nulletje teveel had getypt) maar neen bleek te kloppen.
Onmiddellijk de gedachte dit is een oplichter want waarom zou hij zonder verder opbieden het voor deze prijs doen.
Maarja wie niet waagt niet wint. Betaling gedaan en verder een goede communicatie met de verkoper.
En vandaag was ze er:
Een 5109 Dunhill Cuberland gemaakt in 1985

Het is niet mijn absolute droommodel maar mij hoor je niet klagen hoor

- Arno
- Contacteer:
- Vandaahl
- Contacteer:
Mooi pijpje! Veel plezier er mee!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
- St Patrick
-
- Martin Romijn
- Contacteer:
- belgianpipesmoker
ik denk dat dat zo een beetje de bedoeling is. Deze pijp is niet zwaar gerookt geweest.jarnogab schreef:Mooi. Onderaan is de pijp iets lichter van kleur. Verkleuring, zonlicht-reflectie of is de pijp zo gemaakt?
heb ze daarnet getest. en ze rookt lekker, goed.
vooral de "airflow" is zeer goed moet ik zeggen. je moet niet veel moeite doen om hier rook uit te krijgen.
een plezier om te roken!
- jarnogab
- mawi
-
- mawi
Uhmmm daar ben ik nog niet over uit.... je hebt de box opening gezienmetaltommy schreef:check.. je gaat de pijp toch wel ook gewoon roken mag ik aannemen ?

-
-
- mawi
Inderdaad... en voor de prijs die ik betaald heb, was het echt een koopje! Heb 30 euro voor betaald.... echt ongelofelijk en dan wat speurwerk gedaan op internet om achter te komen waar het vandaan kwam en waar het van gemaakt is. Dit is echt een stukje pijpgeschiedenis. Geen plastic onderdelen, allemaal puur natuurlijke grondstoffen, hout, hoorn, zilver en bot. Meesterlijk gewoon!robvoorburg schreef:Mawi, wat een prachtstuk, ik zou ook nog niet weten of ik eruit zou roken, bijna heiligschennis.
-
Erg mooie pijp! Maar voor mij zou hij geen waarde hebben als hij ongerookt zou blijven. Daar zijn ze voor gemaakt. Een oldtimer laat je immers ook niet in de garage staan, je hebt pas de hele ervaring als je hem daadwerkelijk gebruikt zoals hij bedoelt is. Deze pijp is qua rookeigenschappen vast ook subtiel anders en dergelijke. Het is gebruiksvoorwerp uit die tijd, geen sierstuk, wat het dus veel meer potentie geeft dan een artefact. Het is een tijdmachine.
Ik zou wel een traditionele tabak gebruiken om de volledige jaren twintig ervaring zo dicht mogelijk te benaderen.
Ik zou wel een traditionele tabak gebruiken om de volledige jaren twintig ervaring zo dicht mogelijk te benaderen.
-
- Terpentijn
- Eliminator
- Moderator
Een erg mooi exemplaar, proficiat, en ook ik ben van mening dat deze dame gewoon gerookt moet worden, moet je je voorstellen dat je gemaakt bent voor iets, gevormd, opgeleid en klaar gestoomd,.... en het dan nooit mogen doen,... daar doe je diegene toch geen plezier mee !
(ask prins Charles)
De fik er in !
(ask prins Charles)

De fik er in !
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
- Paasei
Mawi,
mooie pijp. Ik zou mij rubber overzetjes aanschaffen voor het mondstuk, en ze gewoon roken !
zoiets dus:
http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=4238
mooie pijp. Ik zou mij rubber overzetjes aanschaffen voor het mondstuk, en ze gewoon roken !
zoiets dus:
http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=4238
Koninklijke Eikel Des Forums.