Ik ben een 27-jarige jongen uit het Noorden van het land. Ben op mijn 19e ooit begonnen met pijp roken omdat ik het zo fascinerend vond. Op een gegeven moment via sigaartjes bij de sigaretten terechtgekomen, maar nu weloverwogen teruggegaan naar de pijp. Ik wilde stoppen met roken, maar herinnerde hoe het ooit begonnen is, en hoe ik van die momenten kon genieten. Pijproken is een ritueel, en op die manier kan ik het roken accepteren. Bovendien stinken sigaretten, terwijl pijprook heerlijk ruikt.
Ik heb een mooie Big Ben Bitone 018:
(ik wilde hier een mooi plaatje neerzetten, maar blijkbaar mag een nieuwe forumgebruiker in de eerste twee posts geen foto's of links plaatsen... Die komt dus nog wel eens

Ik heb op het forum al wat rondgezocht, maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik rookte mentholsigaretten, en vraag me af of er ook menthol pijptabak op de markt is.
Verder heb ik al het beginnerstabakstopic gevonden, en zal binnenkort op zoek naar een pakje Neptune of Kentucky Bird. Ik hou wel van aromatische tabak, maar ben nog wel een beginnend pijproker vind ik zelf.
Erg lekkere tabakken die ik jaren geleden wel heb gerookt, en die ik nu maar weer eens moet gaan opzoeken zijn Stanwell Kir & Apple, en Stanwell Guarana.
Groeten,
Thom