Brand: Reiner
Blender: R.L. Will
Tin Description: A very special blend of golden Virginias, a little white Burley, and a touch of Perique to make things interesting. Pressed into long flakes, sliced, then rolled in the tin in long strips.
Country of Origin: DE
Curing Group: Flue Cured
Contents:
Burley
Virginia
Perique
Cut: Flake
Packaging: 100g Tin

Van onze Weledelgestelde Heer Joey Peters, de jonge nestor van ons rijk geschakeerde gezelschap, mocht ik een flink pakje restanten van deze tabak ontvangen, waarvoor dank.
Voordat ik de beschrijving las van deze tabak, ontviel mij de opmerking: "volgens mij zit er veel Viriginia in", wat bij nader inzien een "doh" moment opleverde, gezien de naam van de tabak.
Ik proef dat aan de specifieke soort zoetigheid die niet suiker-achtig is zoals bij een fiks gesausde tabak ofwel een tabak die rijk bedauwd is met (Black) Cavendish, maar een meer natuurlijk aandoende zoetigheid, vergelijk het een beetje met suikerstroop versus imkerhoning.
Terwijl ik de rijkdom aan Virginia duidelijk meen te onderscheiden, ook in een zekere scherpte van de tabak, die me dwingt om'm met bewuste voorzichtigheid te roken, kan ik de burley niet onderscheiden, waarschijnlijk omdat ik nog niet goed weet wat de specifieke smaakeigenschappen van Burley zijn, maar waarschijnlijk ook omdat deze meestal vrij smaakarm is als ik het goed heb begrepen, en vooral wegens goede brandeigenschappen en smaakoverdracht wordt gebruikt.
Er schijnt een vleugje perique in te zitten, wat ik amper kan uitfilteren, ik denk dat deze is toegevoegd om het geheel net wat meer body te geven, terwijl je die karakteristieke Perique smaak toch niet direct herkent. Zoals een vleugje maggi in de soep maar niet dat je die echt proeft.
Ik merk dat Virginia me bevalt. Deze tabak bevestigt het. Ik voorzie een binnenkomer met stip!