Forza1961

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Forza1961

Forza1961

Bericht door Forza1961 »

Ik ben 49 jaar oud of jong (hangt van de dag af) en rookte al pijp toen ik 23 jaar was. Rook al 30 jaar sigaretten/shag, maar wil er nu definitief mee stoppen. De pijp haal ik af en toe uit de kast en koop dan Alsbo Vanilla. Heerlijk en van mijn leerlingen krijg ik altijd enthousiaste vragen en opmerkingen. 'Meneer, mag ik de tabak eens ruiken.' of 'Mag ik één keer roken?'..

Heb 3 pijpen en wil er vanmiddag nog 1 bijhalen. Ben bang dat ik, wanneer ik wissel van tabak, een miskoop doe. Alsbo Vanilla bevalt me nl. zeer goed. Is er een tabak die nog meer aroma heeft, een nog zachtere smaak???? Dan ga ik die meteen proberen.

Ik vind het wel jammer dat je bijna nergens meer pijp mag roken. Mijn leraar Scheikunde rookte pijp in de klas en ik vond het heerlijk. Ben ook een type die de hele dag pijp kan roken. Ben ook een wijndrinker en deze combinatie is voor mij het ultieme genieten.

Jullie lezen en horen me straks nog wel hier. Leuk forum trouwens!

Erik.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Welkom Erik en succes met het kopen van pijp nummer 4.

Voor tabakken? Stuur me een PB met je adresgegevens en ik stuur je wat samples over de post. Uitgaande van jouw Alsbo Vanilla heb ik een basis om te vertrekken richting andere tabakjes.

Mus

Bericht door Mus »

Welkom op dit forum! :D

multiballs

Bericht door multiballs »

Welkom hiero,
MC Baren vanille vind ik zelf een tikje lekkerder dan de alsbo,
maar is uiteraard per persoon verschillend..

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Welkom en veel plezier hier !
Afbeelding

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

welkom!

Die Alsbo vanilla behoort ook tot mijn favorieten, mede dankzij dat deze het eerste tabakje was dat ik ooit in mijn pijp stopte. Blijft voor mij lekker zoet uitgesproken gesausde tabak.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Hallo Forza, nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Paasei

Bericht door Paasei »

Ook van mij een welkom.

Als voornamelijk non-aromatic roker wil ik je wel eens een sampeltje sturen van een niet gearomatiseerd maar daarom niet minder aromatische VA/Per, of eentje met wat Latakia erdoor...

Tenzij je die natuurlijk al een keer geprobeerd hebt en het niks vond.
:wink:

ps : mogen we weten van waar je bent, NL (onder of boven de Moerdijk :wink: ) of B ??
Koninklijke Eikel Des Forums.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Welkom!
Groeten,
jarnogab

Rob

Re: Forza1961

Bericht door Rob »

Forza1961 schreef:Heb 3 pijpen en wil er vanmiddag nog 1 bijhalen. Ben bang dat ik, wanneer ik wissel van tabak, een miskoop doe. Alsbo Vanilla bevalt me nl. zeer goed. Is er een tabak die nog meer aroma heeft, een nog zachtere smaak???? Dan ga ik die meteen proberen.
Hallo Erik,

welkom! Leuk om weer een leraar erbij te hebben, er lopen er al wat meer van rond hier op het forum (inclusief doe-het-zelvers als drfretboard).
Iets beters dan Alsbo Vanilla is er eigenlijk niet.
maar om toch wat tips te geven:
Vanilla Honeydew (http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=1506); lekker zacht door de honing!
Winslow Nr 1 (http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/p ... cts_id/328); geurt fantastisch!
Kom je ook eens langs op een meeting? Daar zijn veel mensen die graag samples willen uitwisselen; een uitstekende manier om te proberen wat je prettig vindt.

Winslow Collector

Rob schreef:Iets beters dan Alsbo Vanilla is er eigenlijk niet.
:?: :shock: :?: :shock: :?: :o

Burrey

Bericht door Burrey »

Nog een warm welkom, Erik!

robby

Bericht door robby »

welkom , veel lees genot.

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

Welkom Erik en wat een genoegen ga je nog krijgen met die samples van Paul, daar ben je wel ff zoet mee... :lol: :lol: :lol:
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom Erik !
Afbeelding pijpmaker

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Van harte welkom.

Bommel

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Winslow Collector schreef:
Rob schreef:Iets beters dan Alsbo Vanilla is er eigenlijk niet.
:?: :shock: :?: :shock: :?: :o
Heiligschennis!!! :D :shock:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

superpelic
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Welkom op dit forum!
“If you are going through hell, keep going.”

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Welkom hier op het forum. :)

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Welkom, welkom...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Forza1961

Samples

Bericht door Forza1961 »

Heb van winslow collector een 5-tal samples gehad en eigenlijk smaakt alles wel lekker. De Black Vanilla en Lotus (W.O. Larsen) sprongen er voor mij uit en deze via Pfeiffenstudio Mühlhausen gekocht. Samen met een pijp uit de lagere prijsklasse (€50,00). Wel een mooi trendy gebogen pijpje: blauw/zwart. Gisteren nog gauw een pijp erbij gehaald (Angelo). En als ik dan 's avonds op de bank zit met een pijp, glas wijn en Voetbal International op tv....wie maakt me dan nog wat.

Is Angelo onderdeel van Big Ben of is dit een op zichzelf staand merk?

Groet maar weer,

Erik.

St Patrick

Bericht door St Patrick »

@Erik; Leuk om te lezen dat je gegrepen bent door het pijprokersvirus... Er zijn heel wat lekkere tabakken, en vooral Black Vanliila springt daar uit. Zo zijn er nog een paar hele lekkere tussen, en ik ben momenteel in afwachting van een heel leuke en lekkere bestelling... Ben benieuwd hoe je pijpje roken...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Rob schreef:Leuk om weer een leraar erbij te hebben, er lopen er al wat meer van rond hier op het forum (inclusief doe-het-zelvers als drfretboard).
Ik heb natuurlijk wel een pedagogische achtergrond met een zware focus op muziek ;)

Winslow Collector

Re: Samples

Forza1961 schreef:Heb van winslow collector een 5-tal samples gehad en eigenlijk smaakt alles wel lekker. De Black Vanilla en Lotus (W.O. Larsen) sprongen er voor mij uit en deze via Pfeiffenstudio Mühlhausen gekocht. Samen met een pijp uit de lagere prijsklasse (€50,00). Wel een mooi trendy gebogen pijpje: blauw/zwart. Gisteren nog gauw een pijp erbij gehaald (Angelo). En als ik dan 's avonds op de bank zit met een pijp, glas wijn en Voetbal International op tv....wie maakt me dan nog wat.

Is Angelo onderdeel van Big Ben of is dit een op zichzelf staand merk?

Groet maar weer,

Erik.
Hallo Erik, fijn om te vernemen dat de tabakken je bevallen. Zit je tenminste niet alleen maar Alsbø Vanilla te roken. :wink:
Waar overigens niets mis mee is, maar er is nog zo veel te ontdekken. Wat ik je gestuurd heb had allemaal duidelijk vanille in het palet. En dan is er nog zoveel te ontdekken naast die vanille. Succes met de zoektocht en veel plezier met je nieuw aangeschafte pijpen. Zet eens een fotootje op het forum, ben wel nieuwsgierig naar de pijpen, eigenlijk.

Groet,
WC

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Winslow Collector schreef: Wat ik je gestuurd heb had allemaal duidelijk vanille in het palet.
Kun je even laten weten wat je had verzonden? Lust zelf graag vanille, en zo leer ik misschien nieuwe dingen kennen.
Groeten,
jarnogab

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Het is meer caramel dan vanille, maar als je een echte zoetekauw bent is de Winslow No. 1 niet te versmaden.
Afbeelding

Winslow Collector

jarnogab schreef:
Winslow Collector schreef: Wat ik je gestuurd heb had allemaal duidelijk vanille in het palet.
Kun je even laten weten wat je had verzonden? Lust zelf graag vanille, en zo leer ik misschien nieuwe dingen kennen.
Oh-oh, Forza, help even als ik mis ben:
W.Ø. Larsen Lotus,
W.Ø. Larsen Fine & Elegant,
Indigo,
Solani nr.113 en
Winsløw Nr. 1.

Dacht ik tenminste. Als het niet correct is, hoop ik dat Forza mij even verbetert.

En Jarno, als je iets wilt proeven, geef het dan door. Neem ik het zondag mee naar Zutphen. Ergens onder het tabakstopic "Mijn Collectie" tref je mijn voorraad aan (plus en min enkele nieuwe soorten of soorten die op zijn). Waar in mijn collectie aantallen en gewichten staan, heb ik nog wel op voorraad.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Winslow Collector schreef:
jarnogab schreef:
Oh-oh, Forza, help even als ik mis ben:
W.Ø. Larsen Lotus,
W.Ø. Larsen Fine & Elegant,
Indigo,
Solani nr.113 en
Winsløw Nr. 1.

Dacht ik tenminste. Als het niet correct is, hoop ik dat Forza mij even verbetert.

En Jarno, als je iets wilt proeven, geef het dan door. Neem ik het zondag mee naar Zutphen. Ergens onder het tabakstopic "Mijn Collectie" tref je mijn voorraad aan (plus en min enkele nieuwe soorten of soorten die op zijn). Waar in mijn collectie aantallen en gewichten staan, heb ik nog wel op voorraad.
Alvast bedankt, ik bekijk het op mijn gemak en laat zeker iets weten via PB
Groeten,
jarnogab

Forza1961

Samples

Bericht door Forza1961 »

Solani 113 moet zijn Black Vanille Planta. De rest klopt.

Was zondag a.s. graag gekomen, maar 1x per week rij ik ook nog op de taxi en toevallig is dit de zaterdagnacht. Dan lig ik pas rond 06.00 uur in mijn bed en lukt het niet om 11.00 uur in Zutphen te verschijnen. Jammer, maar een volgende keer ben ik erbij.

De Black Vanilla rookt erg lekker. Het gekke is dat de Lotus me nu tegenvalt en de Winslow no.1 (een sample) was weer erg lekker. Maar misschien komt het omdat ik die pijp waarmee ik Lotus rook nog moet inroken.

Hele veel plezier zondag en ik lees hier de bevindingen wel.

Plaats reactie