Bijzondere tamper, weer wat anders.Gypscoprotheres schreef:Vandaag binnen gekregen:
Een tamper van schapenbot.
Let nu op dat u zelf niet gaat mekkeren. Vraag dat wel aan anderen, zelf merkt u dat dan niet.
Bijzondere tamper, weer wat anders.Gypscoprotheres schreef:Vandaag binnen gekregen:
Eliminator schreef:Pijpen van hertengewei, tampers van schapenbot,.... hoop dat er geen pijprokers bij de 'Partij voor de Dieren' zitten![]()
Tamp ze !
Ik zal mijn vrouw vragen goed op te letten.Jos schreef:Bijzondere tamper, weer wat anders.Gypscoprotheres schreef:Vandaag binnen gekregen:
Let nu op dat u zelf niet gaat mekkeren. Vraag dat wel aan anderen, zelf merkt u dat dan niet.
multiballs schreef:mijn nieuwe aanwinst deze week,
lorenzo uncle paul
Dat verbaast me enorm. Zeker omdat er op die modelkaarten ook (bij andere merken) van "oom" gesproken wordt. Maar nogmaals: de pijp is er niet minder om, dus laat het je niet storen.multiballs schreef:er staat op deze echt UNCLE paul,![]()
ik zal hem niet vaak roken,
maar staat mooi bij de rest in de kast,
vind hem gewoon erg mooi,
de winslow pijpjes rook ik momenteel het meeste
Tja, ik kom beide namen tegen op internet. Ik ga er ook geen punt van maken hoor. Mijn Lorenzo heb ik niet meer, maar ben zeker dat daar "oom" in stond. We hebben het in ieder geval over hetzelfde model.
Dat was geen Duitser, hé. Kruger was een Afrikaner van Duitse afkomst.Winslow Collector schreef:Een leuk weetje, maar misschien al bekend bij iedereen), de naam "oom Paul" voor dit model pijp komt van Paul Kruger (de Duitser die bekend werd in Zuid-Afrika) en daar "Oom Paul" werd genoemd. Meer hierover:
http://homepage.mac.com/venessa1/OomPau ... age11.html en ook op wikipedia kun je dit opzoeken.
Waarschijnlijk gezien de Engelse vertaling van "oom" waren er nu ook "uncle's" Paul rond in pijpenland.
Ja klopt, sorry. Beetje te snel zitten lezen en typen.Kapitein Haddock schreef:Dat was geen Duitser, hé. Kruger was een Afrikaner van Duitse afkomst.Winslow Collector schreef:Een leuk weetje, maar misschien al bekend bij iedereen), de naam "oom Paul" voor dit model pijp komt van Paul Kruger (de Duitser die bekend werd in Zuid-Afrika) en daar "Oom Paul" werd genoemd. Meer hierover:
http://homepage.mac.com/venessa1/OomPau ... age11.html en ook op wikipedia kun je dit opzoeken.
Waarschijnlijk gezien de Engelse vertaling van "oom" waren er nu ook "uncle's" Paul rond in pijpenland.
Interessant. Uiterst toevallig had ik juist vandaag mijn Chacom meegenomen onderweg, MB Navy Flake in gerookt, niks mis mee!Bert van Hell schreef:Vandaag een fraaie deal gesloten. Jammer dat ik geen foto kan tonen. Op Marktplaats zag ik maandag een Chacom Royale, een lichte pijp met recht roer. Slechts eenmaal gerookt. Bieden vanaf € 30,00. Op 15 km afstand. Dat werd vanavond dus een ritje Houten - Zeist v.v. De pijp was 10 jaar geleden gekocht door de nu 82 jarige eigenaar voor 300 gulden. Hij had er eenmaal uit gerookt en werd daarna zo beroerd, dat hij geen pijp meer aangeraakt heeft. Vanavond heb ik hem gestopt met m'n oude vertrouwde Stad Ootmarsum extra krul. Wat rookte dat heerlijk, zeg. Dan merk je het verschil tussen een dure en een minder dure pijp. Hoewel een goedkopere pijp soms ook verrassend lekker roken kan.
Toevallig was deze set geheel ongebruikt. Maar gebruikte pijpen heb ik geen problemen mee, ik heb er wel werk van gemaakt te leren hoe je ze grondig kunt saneren, met name het mondstuk. Voordelen zijn o.a. dat je veel waar voor je geld hebt en dat de pijp al is ingerookt.Bert van Hell schreef:Dat is een fraai stel bij elkaar, drfretboard. Ik heb zelf altijd weerstand tegen het kopen van een oudere pijp waar een ander al jaren aan gelurkt heeft. Een pijp moet voor mij nieuw zijn. In het geval van m'n Chacom was er eenmaal uit gerookt. Dan kan ik er nog wel overheen zien. Hij was na die ene keer ook niet schoongemaakt, want dat ijzeren systeempje of hoe dat ook heten mag vertoonde een oud spoor van het roken. Zo'n ijzeren geval gooi ik er ook altijd meteen uit. Het blokkeert alleen maar het rookkanaal. Maar er zijn blijkbaar meerdere pijprokers die zonder schroom een oudere pijp kopen. En natuurlijk eerst goed schoonmaken. Ik zou wel eens willen weten hoe er in het algemeen gedacht wordt over oudere pijpen kopen.