Het einde van verhalen

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Eliminator
Moderator

Het einde van verhalen

Post by Eliminator »

In tegenstelling tot onze "startersverhalen" kwamen er op de laatste meeting veel oude verhalen naar boven, niet alleen verhalen, ook een borrel en een traan.

Ik speelde er al langer mee, mocht ik iemand vergeten, excuus, vul me aan waar van toepassing.

Er zijn er meerdere die ik mis, sommige al langer niet meer in de beste staat van gezondheid, ik hoop ze nog altijd onder ons zijn en ik hoop nieuwe namen hier nog heel, heel lang niet te lezen.

Maar toch,..... een plaatsje om de mensen die we missen te eren, om nog eens aan hun te denken, een borrel te nemen of een pijp op te steken.

En mooie herinneringen te delen, in de hoop ze meelezen boven.

* Tweetakt
* Pitoe
* Robvoorburg
* Meindert
* Huub
* Deadlock

Er wordt aan jullie gedacht heren, vergeet dat nooit !

oehoe

Re: Het einde van verhalen

Post by oehoe »

Mooi gebaar. Ik denk nog met regelmaat aan Mark ondanks het feit dat we elkaar persoonlijk nooit hebben leren kennen.

Robbie-san

Post by Robbie-san »

Super gebaar!!!!

🥺🥺🥺

GR69

Post by GR69 »

Dit is mooi.

Sidekickelvis

Post by Sidekickelvis »

Eliminator wrote: 14 Oct 2025 14:18 en ik hoop nieuwe namen hier nog heel, heel lang niet te lezen.
Hear hear!

Massis
Administrator

Post by Massis »

Mijn hart stond even stil toen ik het topic titel las. Gelukkig nog geen nieuwe toevoeging aan dit lijstje.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de heren hierboven, ook ik denk met regelmaat nog aan enkele van de grote verliezen op het lijstje :cry:

GR69

Post by GR69 »

Volgens mij hadden we afgesproken dat jouw hart het nog even blijft doen Heer Massis..

George Bertram

Post by George Bertram »

Ik heb van Huub een pijpje mogen overnemen; een Radice RC. Eigenlijk wel iedere keer als ik die pijp opsteek gaat snel zijn naam door mijn gedachten. Merkwaardig hoe dat toch gaat en tegelijkertijd fijn om dat zo vast te stellen.

Eliminator
Moderator

Post by Eliminator »

George Bertram wrote: 15 Oct 2025 12:40 Ik heb van Huub een pijpje mogen overnemen; een Radice RC. Eigenlijk wel iedere keer als ik die pijp opsteek gaat snel zijn naam door mijn gedachten. Merkwaardig hoe dat toch gaat en tegelijkertijd fijn om dat zo vast te stellen.
Dat dus, exact dat,.... we gaan allemaal verder, zoals het hoort !!,....... en soms staan we even stil !

L.deJong

Post by L.deJong »

Was mijn wachtwoord en email adres alweer een tijd kwijt, en het pijproken ook al weer een goede 2 jaar laten versloffen...
Juist gisteren een pijpje gerookt, opeens had ik er zin in, het zonnetje kwam door en heb toen mijn Meindert gepakt, gevuld met navy flake en teruggedacht aan mijn eerste ontmoeting met hem in Wuustwezel (zal 2016 geweest zijn? Want 2015 was volgens mij mijn eerste keer en toen was hij er niet bij). Nu lees ik dit en ik wist niet dat Deadlock overleden is, misschien mooi om de foto's (als die er zijn) van de desbetreffende leden erbij te zetten?

Vervolgens ook gedacht aan Janneman (leeft die nog?) en mijn eerste gesprek met hem alsook alle andere leden die ik al een tijd niet meer gesproken heb, fijn om de meeste bekende gezichten hier nog altijd te zien!

Edit: waarom doet mijn verrekte avatar raar, daar moet ik snel wat aan doen. (had altijd de foto nog geschoten door Rob van mijn eerste WW meet 2015).

Eliminator
Moderator

Post by Eliminator »

L.deJong wrote: 20 Oct 2025 21:01 Was mijn wachtwoord en email adres alweer een tijd kwijt, en het pijproken ook al weer een goede 2 jaar laten versloffen...
Juist gisteren een pijpje gerookt, opeens had ik er zin in, het zonnetje kwam door en heb toen mijn Meindert gepakt, gevuld met navy flake en teruggedacht aan mijn eerste ontmoeting met hem in Wuustwezel (zal 2016 geweest zijn? Want 2015 was volgens mij mijn eerste keer en toen was hij er niet bij). Nu lees ik dit en ik wist niet dat Deadlock overleden is, misschien mooi om de foto's (als die er zijn) van de desbetreffende leden erbij te zetten?

Vervolgens ook gedacht aan Janneman (leeft die nog?) en mijn eerste gesprek met hem alsook alle andere leden die ik al een tijd niet meer gesproken heb, fijn om de meeste bekende gezichten hier nog altijd te zien!

Edit: waarom doet mijn verrekte avatar raar, daar moet ik snel wat aan doen. (had altijd de foto nog geschoten door Rob van mijn eerste WW meet 2015).
Foto's bij de bovenstaande namen plaatsen was ik al van plan, alleen heb er van sommige heel veel, en van andere vrijwel niet, als ik eens een uurtje niets te doen heb ga ik daar zeker achteraan.

Voor zover we weten is Janneman nog altijd onder ons, we missen hem, maar zijn interesses zijn wellicht wat verplaats, hoe dan ook, mocht je meelezen Jan, zoals je ziet wordt er nog altijd aan je gedacht, we missen je,....... en als je nog eens een kwartiertje vrij hebt ;-)

Je avatar is na de korte storing misschien al opgelost en anders is dit een Massis/UT klus ;-)

GR69

Post by GR69 »

Moest vanmorgen aan Deadlock denken onze mislukte afspraak bij Schimmel en de wel gelukte, en zeer geslaagde, minimeet die we daar hadden.
Mis hem gewoon.

Bommel

Post by Bommel »

Met gepaste regelmaat denk ik aan hen die ons zijn ontvallen.
Ik heb dan de respectabele gewoonte om naar de pijpenkast te lopen en de pijpen van degenen even ter hand te nemen en enigszins te controleren op hun staat.
Er gaat een doekje over om ze op te wrijven en soms voor de zekerheid een ragertje door.
Ik heb het idee dat ik niet de enige bent hier op het forum die naast het roken van deze speciale bezittingen ingedachten deze pijpen speciaal koesteren.