Ochtend

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Martijn-Roden

Ochtend

Bericht door Martijn-Roden »

Welke tabak roken jullie voornamelijk in de ochtend?
Vast al eens iets over geschreven. Linkje op het forum mag ook.

Dank!

Funky Bunky

Re: Ochtend

Bericht door Funky Bunky »

Gewoon waar mijn pet naar staat. Is altijd een Latakia blend.

Beginneling

Bericht door Beginneling »

Voor mij bestaat er ook niet iets als ochtend, middag of avond tabak. Het meeste wat ik heb heeft trouwens Virginia als basis, dus dat wordt het dan al snel :D
De Beginneling: Liever dom dan kunstmatig intelligent

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Nooit in de ochtend. De eerste wordt op z'n vroegst halverwege de middag gestopt.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Faab

Bericht door Faab »

In de ochtend, al dan niet voor het ontbijt, rook ik het liefst iets met Orientaals blad erin. Latakia is ook wel fijn, vind ik.

Ik rook dus meestal iets zoals Rattray’s Red Rapparee of McConnell's Celebrated Sovereign. Ook rook ik 's ochtends graag een pijp pure Orient van TAK, Torben Dansk of McConnell.

Veel smaak, maar relatief weinig nicotine.

Johan86

Bericht door Johan86 »

Heb er meer dan een jaar over nagedacht. :lol:

Rook alleen op zondag in de ochtend een pijp,
Dan is het eigenlijk altijd SAIL Authentic
Top spul

dave22

Bericht door dave22 »

Ik rook voornamelijk vapers en virginia flakes, maar in de ochtend rook ik vaak latakia blends. Waarom? Geen idee.

Basje

Bericht door Basje »

Leuk om te zien dat dit onderwerp weer is aangesneden!

Zelf rook ik niet standaard in de ochtend, maar als het gebeurt kijk ik voornamelijk naar wat er op de menukaart voor de rest van de dag staat.
Het bevalt mij niet om een aromaat te roken na een Engelse blend. Dus als ik die dag een aromaat rook, dan zit die sochtens in de pijp. Of een hele dag Engelse blends (ook lekker natuurlijk!). Ik hou zelf van sterkere smaken, dus als het een aromaat is kan het goed een rattrays bagpipers dream zijn, maar niet zo snel iets als celtic tailsmen. Wat Engelse tabakken betreft, ik heb weinig verschillende op, maar het bevalt mij tot nu toe nog prima om een zwaardere als old dublin of nightcap (beide Peterson) op te steken in de ochtend.
'A pipe gives a wise man time to think and a fool something to stick in his mouth' - C.S. Lewis

Liebaart

Bericht door Liebaart »

Ik rook over het algemeen twee pijpen per dag, en ook alleen op werkdagen. Tijdens het weekend rook ik normaal gezien niet, wat een overeenkomst is met mijn vrouw, die niet graag heeft dat ik rook.
Dus werkdagen. En ik werk nog en moet de meeste dagen 45 minuten rijden naar de werkplek. Dus rij ik met een pijp in mijn hoofd in de wagen. Dan rook ik altijd Oud Brugge. 's Middags heb ik een heel uur middagpauze. Dan maak ik een lange wandeling van 4 tot 5 km en rook de tweede pijp. Dat is meestal een Semois mengeling 2/3 Semois en 1/3 aromaat. Smaakt me zeer goed.
En 's avonds rook ik niet meer. Ik vind de smaak van tabaksrook in de mond niet fijn om mee te gaan slapen, laat staan mee op te staan 's morgens...

Plaats reactie