Cornell & Diehl Haunted Booshop

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Beginneling

Cornell & Diehl Haunted Booshop

Bericht door Beginneling »

Een vriendin was zo aardig toen ze onlangs in Aken was even langs te gaan bij de ons allen bekende zaak en een paar blikjes voor me mee te nemen. Had een lijstje meeg­­­egeven: 2x 100gr MB Virginia no 1 (omdat ik dat graag achteloos wegrook), een blikje Davidoff Danish mixture (eigenlijk de enige aromaat die ik nog rook de laatste tijd) en een blikje C&D Haunted Bookshop. De laatste een probeersel. Nooit eerder gerookt.

Het vermelden waard om te beginnen dat de vriendin als niet rookster die geen woord Duits spreekt vriendelijk geholpen werd in de zaak.

Inmiddels 2 pijpjes (corncobs) gerookt met Haunted Bookshop. Burley met een beetje virginia en perique volgens het blik.

De tabak in het blik is een geperst blokje. Laat zich vrij makkelijk verkruimelen. Het is droger dan gemiddeld, echter niet te droog. De snede blijkt na het verkruimelen niet al te grof. Laat zich gemakkelijk in de pijp stoppen.
Met de neus in het blik aarde (vermengd met goeie stalmest), beetje vijg/rozijn en in de verte wat hooi.

Steekt gemakkelijk aan en brandt goed.
Smaakt aards, notig, droog, fris licht zurig, wat peperig en met een ietsie pietsie vijg/rozijn zoetje op de achtergrond soms. Sigaarachtig en deed me ook denken aan Semois. Geen toevoegingen anders dan tabak kunnen bespeuren.
Heeft me niet gebeten.

Geen tabak voor de Beginneling. Eerste pijpje was buiten. Daardoor iets te snel en gehaast gerookt en dan hakt de nicotine er toch wel in.
Op de bank met een kopje koffie rustig sippend wordt het een ander verhaal. Goede natuurlijke mijmertabak die rustig gerookt moet worden. Ontspannend.

Een overall waardering is na 2 pijpjes is voorbarig, maar zie uit naar het volgende pijpje met Haunted Bookshop.
De Beginneling: Liever dom dan kunstmatig intelligent

Chris

Re: Cornell & Diehl Haunted Booshop

Bericht door Chris »

Mooie beschrijving! Dank daarvoor. Ik dacht heel even in je een na laatste alinea dat je het zelf niks vond : ) dit bleek gelukkig onjuist.
Over mijmeren gesproken.. het was de dagelijkse all day tabak van Matches 8-6-0. YouTube staat vol met zijn mijmeringen onder het genot van een goedgevulde pijp, waaronder de Friday Savinelli. Mooie vent, helaas ons al ontvallen

Mikivis

Re: Cornell & Diehl Haunted Booshop

Bericht door Mikivis »

Voor mij is haunted bookshop zoals comfortfood. Het is niet uitgesproken speciaal, maar het is wat het is ( zeker niet denigrerend)en het is altijd comfortabel. Ik heb zelf niet echt last van nicotine, maar ik zal het ‘s morgens ook niet als eerste roken.
Net als comfort food geen ontbijt is. :-?
Voor de Burley liefhebbers is het echt wel een aanrader en een blend dat je eigenlijk eens moet proberen.
Grtjs

Plaats reactie