In Zenith pijpen (zelfde idee) zit een rubberen afsluiting. Misschien kan je voor zoiets kijken.
Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
- Rob
- oehoe
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
Op Marktplaats 'n geinig tampertje gekocht. Niemeijer. De tamper is voorzien van 'n scharniertje en kan dus ook prima ietwat zijdelings gebruikt worden. Lepel en tamper zijn draaibaar in de behuizing en er kan zelfs 'n (ietwat onstabiel) pijpenstoeltje van gemaakt worden.

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- vdmoorg
Dit lijkt me een super handig en leuk stukje gereedschap.
Heb ik gemist op marktplaats...
Heb ik gemist op marktplaats...

- Jozef
Lijkt mij een antiek dingetje....
Non, Je Ne Regrette Rien
- GR69
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer
Eric Hoffer
- oehoe
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- roocker
- oehoe
Twee beauties. Gefeliciteerd en veel rookplezier ermee.
Mark Twain
Mark Twain
- Martin Romijn
- Contacteer:
- oehoe
'n Zeer fraaie pijp. Even op hun website gekeken en daar kijk je je ogen uit. Meer dan prettige prijzen ook.
Mark Twain
Mark Twain
-
wat ik dan weer prachtig vind: een luxe tas en dan de goedkoopste, en in mijn beleving nog steeds, zeer fijn rokende corncob...Beginneling schreef: ↑11 jan 2025 11:49 Ik heb goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is geen aanwinst maar een verlies. Ben op oudjaarsmiddag een leren pouch met daarin 2 pijpen kwijtgeraakt. 1 daarvan een door de heer Liebaart opgeknapte Barling. Zeer spijtig. En nee, ik was niet dronken.
Het goede nieuws is dat uiteindelijk maar een luxe rattray's pijpetui heb aangeschaft. Tis nog even wennen. Mis het oude 'onderweg systeem' van de pouch nog. Zal nog wel bijtrekken: tis eens fraai etui.
![]()

zo zie ik t graag - 'simpel is t moeilijkst...' (citaat JC)
... rook rustig ...
- Beginneling
Ja, nu je het zegt; ik was me niet bewust van het contrast. De iid heel goedkope corncob is evenwel wel voorzien van een beter mondstuk a ik meen €2.75 if zo iets 

De Beginneling: Liever dom dan kunstmatig intelligent
- Harkos
- Contacteer:
Vandaag een erg bevredigende pijp / motordag gehad.
Vanmorgen vroeg stond de Post.nl meneer voor de deur met mijn reeds weken geleden gekochte Meerschuim pijp van Hüseyin Cor. Een juweeltje.

Vervolgens op de Guzzi gestapt om een bezoek te brengen aan Georg (GR 69) in Exloo. Dat was wel een dingetje 230 km met deze temperaturen, maar ja, je neemt je hobby serieus of niet toch? A man has to do what a man has to do.
Daar stond een voorraadje GL Peace Quiet Nights op met te wachten met een zeer gastvrij onthaal en dito lunch. Was een zeer prettige kennismaking, en vraagt om een vervolg en eventueel een eerste aanzet om ook hier in dit deel van NL ook een soort treffen op te zetten.
Mijn eega gepaaid met een hapje buiten de deur en nu terwijl ik dit zit te typen, de ontmaagding van deze prachtige meerschuim pijp met zilver beslag en bij passende tamper middels Capstan Golden Navy Cut.

Onder het genot van een glaasje Tomintoul Single malt, gerijpt in Pedro Gimenezvaten, is dit een prima exercitie om deze mooie dag langzaam af te sluiten. Er zijn van die dagen om een lintje om te doen en nooit te vergeten.
Vanmorgen vroeg stond de Post.nl meneer voor de deur met mijn reeds weken geleden gekochte Meerschuim pijp van Hüseyin Cor. Een juweeltje.

Vervolgens op de Guzzi gestapt om een bezoek te brengen aan Georg (GR 69) in Exloo. Dat was wel een dingetje 230 km met deze temperaturen, maar ja, je neemt je hobby serieus of niet toch? A man has to do what a man has to do.
Daar stond een voorraadje GL Peace Quiet Nights op met te wachten met een zeer gastvrij onthaal en dito lunch. Was een zeer prettige kennismaking, en vraagt om een vervolg en eventueel een eerste aanzet om ook hier in dit deel van NL ook een soort treffen op te zetten.
Mijn eega gepaaid met een hapje buiten de deur en nu terwijl ik dit zit te typen, de ontmaagding van deze prachtige meerschuim pijp met zilver beslag en bij passende tamper middels Capstan Golden Navy Cut.

Onder het genot van een glaasje Tomintoul Single malt, gerijpt in Pedro Gimenezvaten, is dit een prima exercitie om deze mooie dag langzaam af te sluiten. Er zijn van die dagen om een lintje om te doen en nooit te vergeten.
- oehoe
Mooie pijp, fijne tabak, mooi verhaal en mooie ervaring. 

Mark Twain
Mark Twain
-
Daar stond een voorraadje GL Peace Quiet Nights op met te wachten met een zeer gastvrij onthaal en dito lunch. Was een zeer prettige kennismaking, en vraagt om een vervolg en eventueel een eerste aanzet om ook hier in dit deel van NL ook een soort treffen op te…
Oeps, ik dacht dat GR69 schreef dat je ‘om de hoek’ bij hem woont… 230 km is niet ‘om de bocht’ zeg maar
Daar stond een voorraadje GL Peace Quiet Nights op met te wachten met een zeer gastvrij onthaal en dito lunch. Was een zeer prettige kennismaking, en vraagt om een vervolg en eventueel een eerste aanzet om ook hier in dit deel van NL ook een soort treffen op te…
Oeps, ik dacht dat GR69 schreef dat je ‘om de hoek’ bij hem woont… 230 km is niet ‘om de bocht’ zeg maar
... rook rustig ...
-
Een minimeet zoals het hoort!!!

Dat stukje over een Noordelijke meet, ik ben voor.
Non sum qualis eram
- Harkos
- Contacteer:
Was een genoeglijke tocht. Rij elke week minimaal een rit van 200 tot 250 km en was deze dus met een mooi doel. Terwijl ik dit typ zit ik genoeglijk van een pluk tabak uit het "schimmelige blik" te genieten. Niets mis met deze tabak, anders dan een stevige Latakia geur. Ik hou er van. Overigens zijn ze nog niet erg oud en stammen uit 2023. Om precies te zijn 15-6-23 en 11-7-23.

- Harkos
- Contacteer:
Kom jij ook uit het noorden / noord-oosten / centrum van het land en heb je mogelijk een suggestie voor een locatie dan?Robbie-san schreef: ↑14 aug 2025 10:30 Een minimeet zoals het hoort!!!![]()
-
Nee, ik kom uit Brabant, uit de Zuidwesthoek van deze provincie.
Maar een meet over de sloot in het hoge Noorden is eens een keer wat anders.
Zie het, wat mij betreft als erkenning en respect voor de forumleden die altijd afgezakt komen naar het Zuiden!
Maar een meet over de sloot in het hoge Noorden is eens een keer wat anders.
Zie het, wat mij betreft als erkenning en respect voor de forumleden die altijd afgezakt komen naar het Zuiden!
Non sum qualis eram
- Harkos
- Contacteer:
OK, dan is je enige bijdrage je komst. Mooi toch?
- Pieter
"Zo ver woont hij niet bij mij vandaan heb ik begrepen" zei GR over Harkos in dat verkoopdraadje.
Toch wel iets verder dan gedacht wellicht...!
Toch wel iets verder dan gedacht wellicht...!
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand
- Harkos
- Contacteer:
- oehoe
Afstand is 'n betrekkelijk begrip geworden bij mij. Meer dan 15 kilometer vind ik tegenwoordig al ver.
Mark Twain
Mark Twain