viktorwlms
-
viktorwlms
Viktor hier, 18 jaar. Net klaar met de middelbare en sinds een half jaar enthousiast pijproker en fanatiek bezig met alles er rondom heen. Erg geïnteresseerd in het zowel geschiedkundig aspect van de pijp maar ook in liefde met praktijk en alle niche’s van deze hobby, ik woon in omgeving Bree dus mijn vaste shop; huis Aerts maakt alles nog een stuk aangenamer. Nu is de vraag waarom ik op 18 jarige leeftijd nu in hemelsnaam ben beginnen pijproken. Wel ik heb sinds mijn 14de beeldende kunsten gedaan voor mijn secundair. Daarbij is voor mij het schilderij van de pijp van magritte een trigger geweest om me eens te verdiepen in dat gekke object. Ik had echter bij mijn grootouders in de speelkamer al lang opgemerkt dat er een pijpenhoudertje stond met wat pijpjes die van mijn oudergrootvader zouden geweest zijn. Mij kennende heb ik op een spontane dag er eens een meegenomen. Wat sigarettentabak in gedaan. En begon ik te puffen. Misselijkmakende ervaring. Zeker omdat ik de heleboel inhaleerde. Zo me dus eens gaan verdiepen in deze wereld. Ben nog maar net begonnen dus met deze hobby en zou het fantastisch vinden mochten mensen me wat kunnen bijleren.
- oehoe
Re: Nooit te vroeg om een pijp te roken!
Hartelijk welkom hier en leuk 'n letterlijk groentje in zowel leeftijd als pijproker te zien. Genoeg te lezen hier met veel wijs- en deskundigheid.
Eerste tip: NIET inhaleren. Tweede tip: Begin eens rustig aan met 'n pijptabak. Derde tip: Blijf je vragen stellen!
We helpen je graag op weg.
Eerste tip: NIET inhaleren. Tweede tip: Begin eens rustig aan met 'n pijptabak. Derde tip: Blijf je vragen stellen!
We helpen je graag op weg.

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
-
Re: Nooit te vroeg om een pijp te roken!
Welkom op dit mooie forum!!
Als tip zoek de filmpjes van Janneman eens op. Leerzaam en vol goede tips.
Als tip zoek de filmpjes van Janneman eens op. Leerzaam en vol goede tips.
Non sum qualis eram
- GR69
Re: viktorwlms

Veel ontdekkingsplezier en rookgenot. Blijf vragen en ontdekken, er is meer aan pijproken dan een stuk rookhout en tabak.
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer
Eric Hoffer
- Faab
Welkom op dit fijne forum. Dat je je eigen weg maar vinden mag met het pijproken.
- Coenraad
Mijn beste.
Van harte welkom binnen de gelederen van dit smaakvolle forum!!
En zoals reeds vermeld, de filmpjes van "Janneman", zijn een must.
Van harte welkom binnen de gelederen van dit smaakvolle forum!!
En zoals reeds vermeld, de filmpjes van "Janneman", zijn een must.

Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! 

-
Welkom Victor.
Een leuke introductie trouwens, ik wens jou veel succes in jouw ontdekkingsreis.
Zit je met een vraag, zoek ze even op. Vind je geen antwoord op je vraag, stel ze gewoon.
Niemand is te goed of oud om te leren. Dus je gaat er niet alleen jezelf mee helpen.
Nogmaals veel succes, en geen roltabak meer in je pijpen stoppen.
Ook raad ik je aan de pijpen misschien eerst een goed te reinigen voor je er begint uit te roken.
Ik denk dat residuen van enkele jaren geleden niet gaan helpen in de categorie genot
Groetjes
Een leuke introductie trouwens, ik wens jou veel succes in jouw ontdekkingsreis.
Zit je met een vraag, zoek ze even op. Vind je geen antwoord op je vraag, stel ze gewoon.
Niemand is te goed of oud om te leren. Dus je gaat er niet alleen jezelf mee helpen.
Nogmaals veel succes, en geen roltabak meer in je pijpen stoppen.
Ook raad ik je aan de pijpen misschien eerst een goed te reinigen voor je er begint uit te roken.
Ik denk dat residuen van enkele jaren geleden niet gaan helpen in de categorie genot

Groetjes