Grapje natuurlijk maar ik ben wel vader van een supersterke dochter en hou zo'n beetje van alles wat kan drijven.
Ben vroeger ooit begonnen met sigaren op de middelbare school en nee ik rookte niet de goedkope tankstation sigaren maar ging daarvoor naar een speciaalzaak om mij te adviseren. Daarna overgegaan op sigaretten maar ik rook al jaren niet meer. Maar toch mis ik het moment van reflectie en de geur van tabak. Mijn oude buurman waar ik in mijn jeugd woonde rookte een pijp en die geur vond ik heerlijk. Vraag mij niet welke pijp of tabak die man had want ik was maar een kleine hummel.
Helaas is de enige echte speciaalzaak in mijn buurt recentelijk gesloten vanwege leeftijd/pensioen en zocht ik een plek om meer informatie te krijgen.Op dit moment neig ik naar een Mr Brog (Ik neig naar de old Army 21) of een Germanus Corncob maar ik kan nog niet veel ervaringen vinden met het laatste merk. En over Mr Brog twijfel ik ook want ik zag veel afgebroken mondstukken op Amazon voorbij komen. Ik wil en kan er niet zoveel geld aan spenderen. Is de Aliexpress/Temu route echt een no-go? Daarom vraag ik mij ook af of er in de buurt van Kleve aardige zaken zitten met pijpen/pijptabak?
Kortom ik neus nog even verder op dit forum.
Ja ja de vader van..
- Efraïm Langkous
Ja ja de vader van..
Laatst gewijzigd door Efraïm Langkous op 08 jun 2025 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- oehoe
Re: Ja ja de vader van..
Hartelijk welkom hier Efraïm.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Chris
Welkom, ik vind een Pfeifenstube in Kleve.. je zou erover kunnen nadenken (als het aanbod daar te mager is naar je smaak) om iets te bestellen in een zaak elders in Duitsland en het daar ophalen.
- GR69

Laatst gewijzigd door GR69 op 09 jun 2025 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer
Eric Hoffer
- Jozef
Hartelijk welkom hier Efraïm.
Leuke intro van je!
Er zullen zeker forumleden zijn die je kunnen helpen met je antwoord. Uiteraard beslis je zelf, wat je fijne tabak vind, en uit welke pijp.
Ga zelf eens op onderzoek, en probeer eens wat uit. Denk maar zo, al doende leert men.
Nogmaals welkom!
Gegroet,
Jozef
Leuke intro van je!
Er zullen zeker forumleden zijn die je kunnen helpen met je antwoord. Uiteraard beslis je zelf, wat je fijne tabak vind, en uit welke pijp.
Ga zelf eens op onderzoek, en probeer eens wat uit. Denk maar zo, al doende leert men.
Nogmaals welkom!
Gegroet,
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien
- Bommel
- Efraïm Langkous
Dank allen! Veel zin in de ontdekkingsreis.
Ja ik ga eerst kijken of Kranenburg en Kleve wat te bieden heeft... en anders bestel ik wel elders en laat het bezorgen in Kranenburg. De mooie zaken zitten schijnbaar allemaal ver weg.
-
Van harte welkom