herintreder meld zich

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Qnork

herintreder meld zich

Bericht door Qnork »

Hallo,
hier even een kleine introductie van mezelf,
Ik ben "Qnork" uit Almere.
in mijn jonge 20-er jaren heb ik een tijd pijp gerookt. Aanvankelijk alleen een kromme maar later ook zo'n hippe rechte Tattoo pijp.
het was de tijd van vóór internet en pijprokersfora. Ik zal dus tientallen fouten hebben gemaakt waardoor ik nooit echt de smaak vast hield.
Uiteindelijk zijn de pijpen aan Maarten gegeven of aan de wilgen gehangen maar ik had ze in ieder geval niet meer.

Nu, mogelijk ingegeven door een hang naar vroeger en romantiek, de draad weer opgepakt en een Chinese pijp besteld. Amper 2 uur later kwam ik dit forum tegen en las ik dat dat een onverstandige zet is geweest waarmee fout 1 al gemaakt was nog voor de pijp opnieuw ter mond genomen was. :D Effin, Nu ben ik aan het zoeken waar ik andere pijpen kan aanschaffen van een betere komaf.

Ondertussen lees ik diverse draadjes en kijk ik diverse filmpjes die ik decennia geleden al gezien had moeten.
Misschien is, gezien de steeds fanatieker wordende anti-rook lobby en de bizarre tabaksprijzen een herintredende pijproker niet meteen de meest verstandigste keuze voor een nieuwe hobby maar het verstand en ik zijn het wel vaker met elkaar oneens.

Ik ben in ieder geval gemotiveerd genoeg.

oehoe

Re: herintreder meld zich

Bericht door oehoe »

Hartelijk welkom hier Qnork. 'n Chinese pijp hoeft per definitie niet slecht te zijn. Natuurlijk zal er veel meuk te vinden zijn maar er zijn ook meer serieuze makers te vinden in China. Hou verder de marktplein topics hier in het snotje. Dave22 heeft onlangs 'n flinke vracht tweedehands pijpen verkocht hier tegen erg prettige prijzen. Liebaart meldt zich hier ook geregeld met tot (bijna) nieuwstaat gerestaureerde pijpen, ook tegen erg prettige prijzen.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Efraïm Langkous

Bericht door Efraïm Langkous »

Welkom! Meestal reageer ik niet gelijk, zeker niet als een nieuw lid maar je intro vroeg erom.
Qnork schreef: 10 jun 2025 14:01 Nu, mogelijk ingegeven door een hang naar vroeger en romantiek, de draad weer opgepakt en een Chinese pijp besteld. Amper 2 uur later kwam ik dit forum tegen en las ik dat dat een onverstandige zet is geweest waarmee fout 1 al gemaakt was nog voor de pijp opnieuw ter mond genomen was. :D Effin, Nu ben ik aan het zoeken waar ik andere pijpen kan aanschaffen van een betere komaf.
Ik lees toch ook wel aardige reviews over Muxiangs, misschien niet de beste maar wel een van de goedkoopste. En als ik de reviews mag geloven is het een hit or miss met Chinese pijpen. Maar ja wat weet ik nu als groentje.
Qnork schreef: 10 jun 2025 14:01 Ondertussen lees ik diverse draadjes en kijk ik diverse filmpjes die ik decennia geleden al gezien had moeten.
Misschien is, gezien de steeds fanatieker wordende anti-rook lobby en de bizarre tabaksprijzen een herintredende pijproker niet meteen de meest verstandigste keuze voor een nieuwe hobby maar het verstand en ik zijn het wel vaker met elkaar oneens.
Dit is zo herkenbaar. Ergens blijft er een drang zitten naar vroeger. Nu heb ik af en toe gewoon het gevoel alsof iedereen je gelijk bestraft als je ook maar iets "ongezonds" doe. Afbraak van het sociale stelsel zal daar ook wel mee te maken hebben. Het lijkt in ieder geval te zijn gekomen sinds de zorgkosten direct bij de burger ligt en niet meer uit de meer sociaal gefundeerde pot. In ieder geval shopt het volgens mij wel lekker in de buurlanden

Nogmaals Welkom!

GR69

Bericht door GR69 »

:D welkom!
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer

Mikivis

Bericht door Mikivis »

Welkom,
Ik heb ook zo’n Chinese olijfpijp. Is die super nee, maar is die slecht, ook zeker niet. En ideaal als ik aan het vissen ben. (Lees het kan mij niet schelen wat er met dat ding gebeurd) Maispijpen zijn volgens mij betere rokers en in hetzelfde prijsgamma. Wel iets fragieler dan de Chinees. Rook je als je in de tuin werkt, of met allerlei dingen bezig bent. Koop je gerust een Chinees. Maar wil je rustig genieten van het roken, dan zou ook toch eerder richting een maispijp gaan. En zoals eerder gezegd. Hou het forum in het oog, er zijn regelmatig pijpen aan zeer menselijke prijzen te koop.
Groetjes

arnhem

Bericht door arnhem »

Welkom!

Chris

Bericht door Chris »

En nog een welkom!

Bommel

Bericht door Bommel »