Charles Fairmorn's - Lancer's slices

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Pieter

Re: Charles Fairmorn's - Lancer's slices

Bericht door Pieter »

Vorige week in Wuustwezel hadden we het over deze tabak - hoewel hij niet bij de correcte naam werd genoemd.

Nu kwam ik tijdens het maken van een selectie uit mijn tabakskast een weckpot tegen waar ik ooit een zak Lancer Ready Rubbed in heb gegooid, dus ik dacht, laten we die eens een keer gaan proberen.

Dit is niet de versie gemaakt door Charles Fairmorn, maar komt bij een Amerikaanse fabrikant genaamd F&K Cigars vandaan.

Is er een verschil? Al sla je me dood. Via google word ik er in ieder geval niet veel wijzer van (tegenstrijdige berichten over of de oude nog bestaat, of het twee verschillende tabakken zijn met dezelfde naam, of dat F&K de productie heeft overgenomen), maar wat ik wel kan zeggen is dat ik deze tabak nergens meer te koop vind onder merk Charles Fairmorn, alleen in de VS onder F&K.

Dat gezegd hebbende rook ik er nu mijn eerste pijpje van. Lekker spul hoor. Zeker geen maagverkrampend duivelskruid, maar wel een ferme English die met goede basisingrediënten in elkaar is gezet. Heel licht zoetje, volle Latakiasmaak, rookt makkelijk en zacht.

Vind de vergelijking met Bengal Slices niet op zijn plaats. Die heeft meer verschillende bestanddelen dan deze, en is door het zwaardere aandeel Orient niet zoet.

Het proberen waard als je nog een keer iets uit de VS kan verkrijgen, maar alleen beschikbaar in bulk.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie