Hallo allemaal,
Sinds jaren rook ik zo af en toe een sigaartje. Vaak is dat met een groepje vrienden in combinatie met een goed biertje of whisky. De sigaren die worden gerookt zijn eigenlijk allemaal shortfillers en beperkt zich tot Justus van Maurik, Heeren van Ruysdael, Oud Kampen. De laatste tijd heb ik me vooral gericht op Olifant en vind dan de Matelieff, Valentino Robusto erg lekker. Nu ik de pagina’s hier heb gelezen is mijn interesse gewekt voor de longfillers zeker ook door de berichten van Coenraad die heel vaak komt met een soort weekverslag wat heel leuk is.
Uiteraard ga ik ook mijn ervaring hier verder delen.
Voorstellen
- oehoe
Re: Voorstellen
Hartelijk welkom hier. Dit is wel 'n pijprokersforum weet. 

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Lodi
Hartelijk welkom
Ook hier af en toe een sigaar, voornamelijk de robusto's en petit corona's van Jacob v Meer 

-
Hallo Harter,
Zijnde een voormalige sigaren paffer, wil ik bij deze wijzen op bruine kartonnen doosjes met "goedkope " sigaren zonder merk. Dit zijn productieoverschotten van onder andere de merken welke U noemt in Uw introductie.
Houdt die doosjes in het snotje!
p.s. wanneer ik sigaren as nodig heb voor mijn maispijpjes, rook ik die verticaal in een lullig Pipopijpje.
Zijnde een voormalige sigaren paffer, wil ik bij deze wijzen op bruine kartonnen doosjes met "goedkope " sigaren zonder merk. Dit zijn productieoverschotten van onder andere de merken welke U noemt in Uw introductie.
Houdt die doosjes in het snotje!
p.s. wanneer ik sigaren as nodig heb voor mijn maispijpjes, rook ik die verticaal in een lullig Pipopijpje.