Guilty Pleasure
- Faab
Guilty Pleasure
Wie heeft er qua pijptabak één of meerdere tabakken die een 'guilty pleasure' zijn?
Dus welke tabak vind je erg lekker, maar geef je liever niet toe?
Waarschijnlijk trekt bijna niemand van dit forum zich daar overigens iets van aan.
Dus rook je bijvoorbeeld stiekem Clan op het toilet? Of moet je noodgedwongen op een geheime lunt de hei over met een Lakeland?
Dus welke tabak vind je erg lekker, maar geef je liever niet toe?
Waarschijnlijk trekt bijna niemand van dit forum zich daar overigens iets van aan.
Dus rook je bijvoorbeeld stiekem Clan op het toilet? Of moet je noodgedwongen op een geheime lunt de hei over met een Lakeland?
- oehoe
Re: Guilty Pleasure
Ik schaam me er niet voor dat ik 'n Clan op zijn tijd goed kan waarderen. Geen stiekem gedoe hier echter. Mijn kat heb ik ook nog niet horen klagen.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Faab
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit Clan heb gerookt.
Ik vind alles wat men wil en kan roken in de eigen pijp vanzelfsprekend prima. De Clan was slechts illustratief, zoals met een Belgenmop niets negatiefs ten aanzien van Vlamingen of Walen wordt bedoeld.
Mijn eigen guilty pleasure is dat ik af en toe enorm kan genieten van een pijp gevuld met Käptn Barsdorfs Bester Dark Fired Pipe Blend.
Een volledig natuurlijke tabak met een geurige Kentucky die deze blend haar rokerige karakter geeft. In het goedkopere segment, maar ik vind de kwaliteit superieur.
-
We zullen best niet met “Friezenmoppen “ beginnen zeker

Life is a time trial .
Smoke more , worry less
Smoke more , worry less
- Faab
Beter Friezenmoppen dan vieze moppen.
En zelfs liever vieze dan geen, want hoe meer er gelachen wordt, hoe beter.
En zelfs liever vieze dan geen, want hoe meer er gelachen wordt, hoe beter.
- oehoe
Ik ken geen Friezenmoppen. 'n -tig tientallen Belgenmoppen uit de jaren zeventig. Gezien het feit dat ik me hier in het zuidoosten des landes meer verwant voel met onze Vlaamse buren dan die met luitjes boven de grote rivieren (patat is friet en zal immer friet blijven, zo waarlijk helpe mij God) ben ik gestopt met 't vertellen van Belgenmoppen. Niet dat ik met de voorraad niet 'n avondvullende lezing zou kunnen houden.
Koester de aardigheden en eigenaardigheden in de Lage Landen. Ik ben overigens niet zo bereisd. Ooit begin tachtiger jaren 'n paar uurtjes Drente mogen ervaren (camping op bezoek bij 'n nichtje). Nog nooit in Fryslan of Groningen geweest.
Koester de aardigheden en eigenaardigheden in de Lage Landen. Ik ben overigens niet zo bereisd. Ooit begin tachtiger jaren 'n paar uurtjes Drente mogen ervaren (camping op bezoek bij 'n nichtje). Nog nooit in Fryslan of Groningen geweest.

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- GR69
Sungold...zoete shizzle. Eigenlijk de enige heftige aromaat die ik nog heb naast oud brugge.
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer
Eric Hoffer
-
Ik vind een coopvaert op zijn tijd wel een fijne tabak.
- Rob
MacBaren Scottish Blend, geldt dat ook als guilty pleasure?
-
[quote=Rob post_id=421142 time=1725914232 user_id=38]
[/quote]
Het is voor mij wel een guilty pleasure! Rook deze tabak veruit het meest
[/quote]
Het is voor mij wel een guilty pleasure! Rook deze tabak veruit het meest
- Beginneling
Als dat zo is ben ik ook schuldig
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..
- Faab
Ik zal er zelf nog één bekennen. Ik kan soms genieten van een pijp gevuld met Pöschl's Exclusiv mixture no 4.
- Beginneling
Beetje trage reactie: moest even nadenken over de definitie guilty pleasure. Heb er maar van gemaakt minder dan 3 sterren op tobacco reviews (voor wat het waard is). Dan valt iets wat ik graag rook eronder: een 50/50 mengsel MB golden blend/Virginia no1. Soorten komen en gaan hier, maar dit mengsel bevalt mij altijd zeer goed, terwijl de afzonderlijke tabakken mijn niet bijzonder kunnen bekoren.
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..