Scandinavian Tobacco Group koopt MacBaren
- Arno
- Contacteer:
Scandinavian Tobacco Group koopt MacBaren
Breaking news: de Scandinavian Tobacco Group koopt MacBaren! https://tools.eurolandir.com/tools/Pres ... N5XZCvN_Gg
- Geoff
Re: Scandinavian Tobacco Group koopt MacBaren
AAAAAH CRAP! 

“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- oehoe
Crap in what way? Ik ben niet zo in concerns en economie. 't Enige dat ik weet is dat mijn bankrekening met 'n behoorlijke marge in zwarte cijfers dient te worden geschreven.
Ik neem aan dat er posts komen met de (eventuele) gevolgen voor de markt in de beschikbaarheid van blends, prijzen en andere eventuele bijkomende ongemakken. Misschien voer voor 'n column van Arno.
Ik neem aan dat er posts komen met de (eventuele) gevolgen voor de markt in de beschikbaarheid van blends, prijzen en andere eventuele bijkomende ongemakken. Misschien voer voor 'n column van Arno.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Faab
Naast de uitbesteding van activiteiten van TAK aan Kopp, kan ook de overname van Mac Baren door STG invloed hebben op (on)beschikbaarheid van pijptabakken.
-
- Contacteer:
-
Ook mogelijk dat Mac Baren erop vooruit gaat 

-
- Contacteer:
-
OnlineMartin Romijn
- Contacteer:
Ik denk niet dat Mac Baren er slechter van wordt. Per Jensen was al weg.....en bij STG lopen geen koekenbakkers kan ik uit ervaring melden, dus die kunnen wellicht wel eens van pas komen. En misschien blijft alles wel gewoon bij hetzelfde....
- junksculp
Kijk als deze lekkere tabak maar blijft

-
Als de smaak maar blijft zoals die is, want t kan alleen maar slechter beter kan bijna niet, mc Baren is toch wel een van mijn lievelings pijptabakken
- oehoe
Het is soms gemakkelijk cynisch te zijn soms weet ook ik uit ervaring. De rook van deze tabak vulde de gangen en klaslokalen op het Peelland College Deurne begin zeventiger jaren. Rook fantastisch toen en naast de toenmalige bekende baaitabak was er weinig tot niets te krijgen op het platteland. Nostalgie dus waardoor ik deze tabak toch nog 'n warm hart toedraag ergens. Zoals de geur in de vroege ochtend van versgebakken brood op kilometer 5 met de fiets op weg naar school en nog 11 kilometer te gaan.
Indien verstandig gerookt is hij best te doen overigens. Nostalgie is en blijft ook 'n prachtige beleving overigens.
Indien verstandig gerookt is hij best te doen overigens. Nostalgie is en blijft ook 'n prachtige beleving overigens.

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.
Mark Twain
Mark Twain
- Geoff
Met 'crap' bedoel ik dat vaak wanneer er merken worden overgenomen ook de smaak verandert. Niet steeds in extreme mate, maar vaak wel op een lichte manier. Is in het verleden al meermaals gebeurd. Denk maar aan de overname van Peterson en nog wat later de Dunhill blends die onder de Peterson naam uit werden gebracht.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- Arno
- Contacteer:
Niet on topic, maar ja, het is mijn eigen topicoehoe schreef: ↑29 jun 2024 22:01 Het is soms gemakkelijk cynisch te zijn soms weet ook ik uit ervaring. De rook van deze tabak vulde de gangen en klaslokalen op het Peelland College Deurne begin zeventiger jaren. Rook fantastisch toen en naast de toenmalige bekende baaitabak was er weinig tot niets te krijgen op het platteland. Nostalgie dus waardoor ik deze tabak toch nog 'n warm hart toedraag ergens. Zoals de geur in de vroege ochtend van versgebakken brood op kilometer 5 met de fiets op weg naar school en nog 11 kilometer te gaan.
Indien verstandig gerookt is hij best te doen overigens. Nostalgie is en blijft ook 'n prachtige beleving overigens.![]()
Vroeger schijnt Clan echt een top tabak te zijn geweest. Helaas heb ik nog nooit vintage Clan gerookt.. Maar ik heb wel een vintage beschrijving van Clan en het toenmalige productieproces. Tegenwoordig is er zoveel veranderd aan de blend en zijn er zoveel "hoekjes afgesneden.

- oehoe
Bedankt voor de bijlagen betreffende de Clan van toen. Ik denk ook dat 't zelfde wellicht geldt voor de Amphora's uit de zeventiger jaren.
Verontschuldiging nog mocht je je topic als gekaapt hebt ervaren. Niet de bedoeling maar 'n nostalgische trip mijnerzijds bij 't zien van het Clan logo. Ik word niet oud, ik ben oud.
Verontschuldiging nog mocht je je topic als gekaapt hebt ervaren. Niet de bedoeling maar 'n nostalgische trip mijnerzijds bij 't zien van het Clan logo. Ik word niet oud, ik ben oud.

Mark Twain
Mark Twain
- junksculp
Ik rook Clan nog altijd met veel plezier, ik vind de smaak heerlijk.
- oehoe
Ja, komt niet vanonder 'n natte kilt vandaan.
Mark Twain
Mark Twain
- junksculp
-
Eind zeventiger jaren rookte ik enkel Clan en met veel plezier.
Daarna vele jaren niets meer gerookt en enkele jaren geleden begon ik weer met o.a. Clan.
Ik denk dat ik het een half pakje volgehouden heb en heb toen de rest weg gegooid. De huidige Clan deed me in niets meer aan de oude denken. Het kon natuurlijk zijn dat in die tussentijd mijn smaak geheel veranderd was, maar Clan kon me niet meer bekoren. Jammer, want ik had er goede herinneringen aan.
Daarna vele jaren niets meer gerookt en enkele jaren geleden begon ik weer met o.a. Clan.
Ik denk dat ik het een half pakje volgehouden heb en heb toen de rest weg gegooid. De huidige Clan deed me in niets meer aan de oude denken. Het kon natuurlijk zijn dat in die tussentijd mijn smaak geheel veranderd was, maar Clan kon me niet meer bekoren. Jammer, want ik had er goede herinneringen aan.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.