Welke te kiezen?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Martijn-Roden

Welke te kiezen?

Bericht door Martijn-Roden »

Beste leden,

Na een aantal weken Neptune gerookt te hebben, wil ik een paar andere "smaken" toevoegen
aan mijn assortiment. Ik heb recent Indian Summer gekocht. Ik vind persoonlijk Neptune lekkerder. Misschien lag het ook aan
mijn oude (goedkope) pijp en zal ik deze later eens in mijn Peterson roken.
Nu zit ik al een tijdje op dit forum rond te kijken en er zijn zeer veel opties voor de beginnende roker.
Ik zie haast door de bomen het bos niet meer. Ik heb van alle aanraders een paar uitgekozen.
Zou dit naast Neptune goede opties kunnen zijn voor een beginner? Anders nog evt. opties?

- Mac Baren 7 seas Gold Blend
- Lane Limited 1-Q
- Kentucky Bird

Dank! :sherlock:

Jozef

Re: Welke te kiezen?

Bericht door Jozef »

Kijk eens in onze tabakscatalogus. Misschien zit er iets voor je gading bij.
viewtopic.php?p=339928&hilit=tabakscatalogus#p339928
Non, Je Ne Regrette Rien

Ametist

Bericht door Ametist »

Happy reading .......

https://www.tobaccoreviews.com/
Als ik toen al wist wat ik nu weet was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.

Chris

Bericht door Chris »

Van de drie opgegeven opties ken ik alleen Kentucky Bird. Goed verkrijgbaar, qua rookeigenschappen mild maar voor de doorgewinterde pijproker niet erg uitdagend. Toch smaakt ie goed wat mij betreft, brandt prima en zonder al teveel problemen. Aromatische of gesausde pijptabakken zijn over het algemeen wel uitdagend, daar is al wel meer over geschreven alhier. Laat je niet uit het veld slaan in ieder geval, oefening baart kunst.

Faab

Bericht door Faab »

Het is vooral een kwestie van 'veel' proberen. Vaak word je aangenaam verrast en ontdek je weer een tabak die je aangenaam vindt. Slechts zelden rook je iets dat zwaar tegenvalt.

Ik weet zelf nog heel goed dat ik voor het eerst iets met latakia rookte. Het was de 'English Mixture ' van Davidoff die een bescheiden hoeveelheid latakia bevat.

Ik was meteen verkocht en ben een zoektocht naar tabakken met latakia begonnen. Soortgelijke ervaringen had ik met Perique, Kentucky en Orientaals, waarna wederom een subzoektocht werd gestart.

Ik wens je vooral veel plezier tijdens de zoektocht.

Plaats reactie