Waar momenteel tabak in Groningen?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Igor_Lala

Waar momenteel tabak in Groningen?

Post by Igor_Lala »

Als newbie in het pijp roken is het lastig om je tabak te vinden. Ik hem m’n eerste 2 (Friese Heerenbaai en Sail geel) gekocht bij de Primera. Gisteren ben ik in Duitsland wezen kijken en heb daar twee kunnen kopen. Maar daar hebben ze de meeste niet in de zaak, maar wel online te koop….
Nu vraag ik mij af wat er in buurt van Groningen een speciaalzaak is die een ruim aanbod heeft. Wie kan mij op weg helpen?

Dukdalf

Re: Waar momenteel tabak in Groningen?

Post by Dukdalf »

Homan bestaat toch nog steeds? Klassiek adres, maar ben er zelf al in geen jaren meer geweest. ⁸

Beginneling

Post by Beginneling »

Dukdalf wrote: 06 Jan 2024 18:22 Homan bestaat toch nog steeds? Klassiek adres, maar ben er zelf al in geen jaren meer geweest. ⁸
Ik kwam er vroeger ook. Het internet vermeldt nu: permanent gesloten...

Igor_Lala

Post by Igor_Lala »

Beginneling wrote: 06 Jan 2024 18:49
Dukdalf wrote: 06 Jan 2024 18:22 Homan bestaat toch nog steeds? Klassiek adres, maar ben er zelf al in geen jaren meer geweest. ⁸
Ik kwam er vroeger ook. Het internet vermeldt nu: permanent gesloten...
Klopt, die bestaat niet meer. In de nieuwe Ebbinge zit eentje, dat is nu een Primera, maar ik weet niet of die een uitgebreid assortiment heeft. En dan is er nog een tabakswinkel in de Steentilstraat, waar ik verder niets vanaf weet.
Daar misschien maar eens kijken….

Jozef

Post by Jozef »

Als je plaats in je hoofd hebt waar je in Duitsland naar toe kan gaan, waarom niet de zoekfunctie Google waar de tabakszaken liggen? :D

Igor_Lala

Post by Igor_Lala »

Jozef wrote: 06 Jan 2024 19:25 Als je plaats in je hoofd hebt waar je in Duitsland naar toe kan gaan, waarom niet de zoekfunctie Google waar de tabakszaken liggen? :D
Dat heb ik ook gedaan en ben bij 3 zaken geweest. Slechts 1 had een redelijk assortiment, maar niet wat ik op m’n “verlanglijstje” had staan. De winkel die dat wel online verkocht, had dat niet op voorraad in de winkel…. Helaas.

Richard

Post by Richard »

https://vandalen.com/
Hele mooie zaak voor zowel de sigaar- als pijproker. De eigenaar is een aardige gozer die tijd voor je heeft . Aanrader.
Gr Richard.

Igor_Lala

Post by Igor_Lala »

Richard wrote: 06 Jan 2024 20:46 https://vandalen.com/
Hele mooie zaak voor zowel de sigaar- als pijproker. De eigenaar is een aardige gozer die tijd voor je heeft . Aanrader.
Gr Richard.
Daar hebben laatst een item over op tv gezien. Ik dacht dat deze zaak alleen voor de sigaar roker was… dan moet ik daar dus ook eens kijken. Dankjewel voor je tip Richard.

Richard

Post by Richard »

Graag gedaan 👍😁

BAARD

Post by BAARD »

Richard? Nieuw hier??? Misschien even voorstellen voordat ik in de war raak.. :roll:

Richard

Post by Richard »

Fair enough. Wordt vervolgd.
Gr Richard.

Igor_Lala

Post by Igor_Lala »

Update:

Ik heb via e-mail contact gehad met Wolsdorff.shop
Ik heb uitgelegd dat het me niet lukte om vanuit NL een account aan te maken. Vervolgens hebben ze mij geholpen en een account voor mij aangemaakt. Ik kan nu dus inloggen, bestellen en betalen, om vervolgens de bestelling op te halen in de shop in D. En dat kan bij een leuke bestelling al snel uit. Ze zijn daar een mooi aantal % goedkoper. En dan ook gelijk tanken…. Het grote voordeel is daarnaast dat ze een groot assortiment online hebben. Blij mee.

Harkos

Post by Harkos »

Zo doe ik het ook. Werkt prima. Haal het op in Nordhorn, waar ook een redelijke winkelvoorraad is.

Igor_Lala

Post by Igor_Lala »

Harkos wrote: 09 Jan 2024 01:12 Zo doe ik het ook. Werkt prima. Haal het op in Nordhorn, waar ook een redelijke winkelvoorraad is.
Top. Ruim assortiment en stukken goedkoper. Mooi dat jij er al goede ervaringen mee hebt. Ik ga het zeker proberen 👍🏼

DKatinas

Post by DKatinas »

Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.

Igor_Lala

Post by Igor_Lala »

DKatinas wrote: 09 Jan 2024 11:43 Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.
Ik zal er aan denken. 👍🏼

DKatinas

Post by DKatinas »

Dankjewel.

Harkos

Post by Harkos »

Mag ik vragen: waarom 1 kilo??
DKatinas wrote: 09 Jan 2024 11:43 Mocht je niet aan 1kilo komen, dan wil ik best iets meebestellen tegen een onkostenvergoeding. Kun je iets van je benzinekosten opvangen en kan ik weer wat nieuws proberen. 5 euro onkostenvergoeding per blikje vind ik geen probleem.

DKatinas

Post by DKatinas »

Harkos wrote: 09 Jan 2024 12:17 Mag ik vragen: waarom 1 kilo??
Bedoel je waarom iemand 1 kilo tabak zou kopen of bedoel je waarom ik 1 kg noem? Ik geloof dat je maximaal een kilo mag meenemen uit Duitsland, vandaar. Vaak kom je daar niet aan als je alleen naar Duitsland gaat, dus als er nog wat ruimte over is en iemand vind het geen bezwaar om iets mee te nemen voor een ander, dan zou dat mooi zijn. Of bedoel je iets anders?

Harkos

Post by Harkos »

Ok, precies, dat. Ik dacht niet aan de toegestane hoeveelheid. Er wordt eigenlijk nooit gecontroleerd.
Tevens ga ik vaak op de motor en neem dan kleine weggetjes, zeker zonder controle.
DKatinas wrote: 09 Jan 2024 12:30
Harkos wrote: 09 Jan 2024 12:17 Mag ik vragen: waarom 1 kilo??
Bedoel je waarom iemand 1 kilo tabak zou kopen of bedoel je waarom ik 1 kg noem? Ik geloof dat je maximaal een kilo mag meenemen uit Duitsland, vandaar. Vaak kom je daar niet aan als je alleen naar Duitsland gaat, dus als er nog wat ruimte over is en iemand vind het geen bezwaar om iets mee te nemen voor een ander, dan zou dat mooi zijn. Of bedoel je iets anders?

DKatinas

Post by DKatinas »

Ja op die manier, als dat zo lukt en het is je eigen keuze, dan kan dat. Domme regel ook. Aan de andere kant wil ik niet de gene zijn die de boodschapper daar toe aan zet voor mijn blikjes tabak. Dat zou ik vervelend vinden mocht het wel toevallig mis gaan. Ik zal toch geen enorme hoeveelheden per keer bestellen en er komt vast weer een andere mogelijkheid, of iemand anders die de mogelijkheid heeft om iets mee te nemen.