Voor Winslow Collector..

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Onze grote vriend heeft weer iets nieuws, erg mooi!!!

Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:Onze grote vriend heeft weer iets nieuws, erg mooi!!!
Zijn themapijp van dit voorjaar. Heb ze op de beurs in Frankfurt "live" gezien en natuurlijk eentje besteld. Prachtige vorm en mooie verhoudingen, wederom een toppertje van deze top-pijpenmaker.

Wacht niet te lang met bestellen, het is een gelimiteerde oplage. Net als de Harlekin vorig jaar en het is voor enkelen een zoektocht geweest die nog te pakken te krijgen.

Ik weet dat Rudi er enkele besteld heeft, maar meestal zijn die al voorbestemd voor klanten.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

wauw, die is echt spectaculair mooi!

Haddocks
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Die mag er inderdaad wel zijn!

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Zooooo.... Dit is idd een hele gave. Ik heb al geld geïnvesteerd in een mooie bulldog van David Wagner, anders was dit nog een model wat het overwegen waard is. @WC weet jij een prijsindicatie van dit mooie model???
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Wow ! :shock:
Afbeelding

Winslow Collector

St Patrick schreef:Zooooo.... Dit is idd een hele gave. Ik heb al geld geïnvesteerd in een mooie bulldog van David Wagner, anders was dit nog een model wat het overwegen waard is. @WC weet jij een prijsindicatie van dit mooie model???
Heb nog geen idee van de prijs, St Patrick. Zal vergelijkbaar zijn met de Harlekin pijp van vorig jaar, dus ergens grofweg rond de € 350. Maar ben daar niet zeker van. Ik hoor wel wat de pjp moet kosten als Rudi hem binnen heeft.

St Patrick

@WC;
Heb mijn huis verkocht, en houdt een klein beetje over vandaar. Misschien leuk om te investeren in een mooie Winslow... Dan kan Mevr St Patrick een leuk dagje gaan shoppen met haar zus. Is een ieder weer blij... Dus ik hoor graag van je...

Winslow Collector

St Patrick schreef:@WC;
Heb mijn huis verkocht, en houdt een klein beetje over vandaar. Misschien leuk om te investeren in een mooie Winslow... Dan kan Mevr St Patrick een leuk dagje gaan shoppen met haar zus. Is een ieder weer blij... Dus ik hoor graag van je...
Ik zal je op de hoogte houden, maar je kunt ook Rudi een e-mail sturen, hoor. Hij is pas volgende week dinsdag terug uit Frankrijk, maar leest zijn mail daar wel. Mocht je akkoord zijn met Rudi's prijs, kan hij hem misschien nog bijbestellen. Meestal worden die themapijpen ergens in april geleverd.

St Patrick

@WC hoe heet deze themapijp dan exact??? Of gewoon onder vermelding van de Winslow Flamboyant..??? Dan kan ik dit in een mail naar Rudi doen... Bedankt voor je moeite maar weer...

Winslow Collector

St Patrick schreef:@WC hoe heet deze themapijp dan exact??? Of gewoon onder vermelding van de Winslow Flamboyant..??? Dan kan ik dit in een mail naar Rudi doen... Bedankt voor je moeite maar weer...
Eeeeh, Flamenco, voorjaarspijp, themapijp? Hij snapt dan zeker wat je bedoelt. Let wel op het verschil tussen een volledige "smooth" versie en de gerustificeerde variant. Kan ook in prijs uitmaken en je moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt (glad of gerustificeerd).

Succes en als ik kan helpen, moetje het maar aangeven. Is geen moeite en altijd graag gedaan.

Bommel

Bericht door Bommel »

Tjonge, wat een pijp. :oops:
Het is dat ik zo'n beetje door m'n hobbygeld heen ben want anders.......
Zelfs Mme Bommel vind het een uitzonderlijk mooie.
Kijken of ik een voorschot kan krijgen op mijn verjaardag.
Alhoewel ik er regelmatig op gewezen wordt dat ik nog lang niet jarig ben. :cry:
Of zullen ze wat anders bedoelen. :?:
Afbeelding

multiballs

Bericht door multiballs »

nieuwe aanwinst
winslow E
vooral de kleuren in het mondstuk spreken mij zeer aan....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Apart, dat mondstuk. Ik vind het leuk als pijpenmakers ook aandacht aan de mondstukken besteden. Dat is toch een behoorlijk deel van de pijp, dus om 'm echt mooi te maken....

Mooie pijp! Veel plezier ermee.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Mooi, en inderdaad, dat mondstuk maakt het tot een serieuze oogvanger!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik weet niet of dit in een apart topic moet, maar het sluit hierbij wel aan , vandaar dat ik het hier plaats.

Ik lees op dit forum regelmatig dat er Winslow pijpen gerookt worden. Er is hier zelfs een apart topic 'show your winslow'. Aangezien ik nieuw ben, ken ik dit merk niet. Vandaar mijn vraag: wat maakt een Winslow pijp blijkbaar zo speciaal? Is het de afwerking, het rookplezier, het imago, de prijs, ... ? Of een combinatie van heel wat factoren?
Groeten,
jarnogab

multiballs

voor mij een combinatie van vele factoren,

vind ze fijn roken,

de net iets andere gedurfde kleurstellingen,en vormen

uiteraard de mooie zuivere afwerking van de pijp,
vooral bij de hogere grade klasse,

handmade,net het extra gevoel van de hand van de maker

Winslow Collector

jarnogab schreef:Ik weet niet of dit in een apart topic moet, maar het sluit hierbij wel aan , vandaar dat ik het hier plaats.

Ik lees op dit forum regelmatig dat er Winslow pijpen gerookt worden. Er is hier zelfs een apart topic 'show your winslow'. Aangezien ik nieuw ben, ken ik dit merk niet. Vandaar mijn vraag: wat maakt een Winslow pijp blijkbaar zo speciaal? Is het de afwerking, het rookplezier, het imago, de prijs, ... ? Of een combinatie van heel wat factoren?
De prijs is het zeker niet, want ze zijn fors duurder dan fabriekspijpen zoals Stanwell, Peterson, Butz Choquin, Big Ben, enz. (al hebben sommigen ook wel dure stukken ertussen).
Wat wel met prijs te maken heeft: ondanks de jaarlijkse indexering op de prijzen van enkele procenten, is Poul Winsløw wel zo'n beetje de enige Deense pijpenmaker (Denemarken is een pijpmakersland bij uitstek) die zijn prijzen acceptabel heeft gehouden. Collega's van hem zijn groot geworden in naam voornamelijk in Duitsland en zijn van prijzen rond 300-400 euro meteen doorgeschoten naar 800 euro of ver boven de 1000 euro.

Maar wat Multiballs zegt: combinatie van factoren. Er zijn absoluut nog veel meer (Deense) pijpenmakers die topkwaliteit leveren en erg mooi design presenteren. Poul Winsløw (PW) is iets moderner, al heeft hij ook veel klassieke modellen in zijn assortiment.
En je koopt altijd een uniek stuk, elke pijp is met de hand gemaakt. Ook gebruikt PW vaak erg mooi bruèrehout met een mooie nerf. Dat laat de pijp niet beter roken, maakt de tabak niet lekkerder, maar is puur esthetisch voor de liefhebber.

Verder (technisch) boort PW het rookkanaal in de steel iets groter dan de meeste pijpenmakers, wat een vollere smaak van de tabak geeft, zeker als je, zoals ik, een filterroker bent.

Behalve de Winsløws, die PW maakt, heeft hij ook een prijsvriendelijkere serie, Crown genaamd. En een filterloze serie met wat fijnere pijpjes, die serie heet Elliot, naar zijn kleinzoon.

Je kunt natuurlijk zijn website bezoeken:
http://www.winslow-pipes.com/

Of een interview lezen dat ik vertaald heb en op de website van onze pijprookclub heb gezet, allemaal puur ter info:
http://www.pijprokenzeeland.nl/Pennenvr ... 02002.html

Of je als beginnend pijproker meteen 200 euro of meer voor een Winslow moet gaan betalen is natuurlijk ieders eigen beslissing. Houd er rekening mee, dat je zeer goed rokende, nieuwe pijpen van andere merken ook vanaf een tientje of 5 kunt kopen. Laat je niet gek maken (al zijn de meeste pijprokers dat per definitie wel een tikkeltje :wink: , maar dan wel positief bedoeld).

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik zou zeker in den beginnen niet teveel geld uitgeven, en het is mijn bedoeling niet om al dadelijk een winslow te kopen. Maar wou wel eens weten "what's the fuzz all about".

Merci voor de links, ik zal ze met graagte doornemen
Groeten,
jarnogab

tweetakt [*RIP*]

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Een beter en competent antwoord had je niet kunnen krijgen Jarnogab. Ik kan Winslow collector alleen maar complimenteren met zijn objektieve reactie en onderschijf de inhoud dan ook volledig. Je voornemen om voorzichtig beginnen is een wijs besluit. Je kunt later zelf bepalen wanneer je de lat wat hoger legt. Voor mezelf heb ik de keuze gemaakt voor de iets duurdere pijpen. Ze geven me net dat beetje extra wat het voor mij leuk maakt maar dat is zeer persoonlijk en hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden.
Nog veel plezier aan het pijproken gewenst.
Hans
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

drfretboard

Bericht door drfretboard »

jarnogab schreef:Ik zou zeker in den beginnen niet teveel geld uitgeven, en het is mijn bedoeling niet om al dadelijk een winslow te kopen. Maar wou wel eens weten "what's the fuzz all about".

Merci voor de links, ik zal ze met graagte doornemen
Sinds ik lichtelijk ben doorgegroeid naar de 'betere' pijpen (97% 2e hands) begrijp ik waarom het beter is daarvoor te gaan; ze roken wel beter. Plus ze hebben allerlei eigenschappen die het hele gebeuren veraangenamen, zoals afwerking, gewicht, balans, het esthetische aspect.

Haddocks
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

Ik wil zelfs verder gaan. Ik zie de pijpen van Winslow als een kunstwerk, iedere pijp is uniek en tot in het kleinste detail is hierover nagedacht. Het is zo mooi om te zien hoe een vakman het juiste stuk bruyere kan kiezen en dat ook nog op de juiste manier kan bewerken, zodat de nerven goed naar voren komen. Zo'n pijp is gemaakt met passie en niet door zomaar iemand die achter een draaibank staat en een uurloon krijgt. Een Winslow pijp straalt gevoel uit uit. Uiteraard liggen ze lekker in de hand en roken ze goed.

Winslow Collector

@ Drfretboard en Haddock

Ben het helemaal met jullie eens, maar wilde Jarnogab niet meteen overspoelen. Vooral niet omdat ik lichtjes :wink: bevooroordeeld ben over Winsløws.

niels tacoma

Bericht door niels tacoma »

janneman schreef:
Harmen schreef:Maarja, dan koop je een van de goedkoopste, en niet die ene waar je weg van was... En met deze kreeg ik geen band, gelukkig zit ze nu weer goed onder 'n dak!
Een heel belangrijke les, Harmen, en eentje die ik ook nog geregeld opnieuw moet leren (en niet alleen met pijpen kopen). Soms is gezond verstand en koel redeneren niet voldoende, soms moet je ook echt naar je hart luisteren.
@Harmen en Janneman - blijft goed om dit terug te lezen. Ben begonnen met pijproken in Zwitserland, officieel uit financiele overwegingen... Mijn grootste fout is elke keer weer m'n tabak selecteren op het prijslabel. Toegegeven, wat er niet is kun je niet uitgeven: maar je geld besteden aan iets goeds is beter dan twee "half fabrikaten." Oftewel naar je hart luisteren en daar (ondanks de financial inconveniences) van harte van genieten.

Om een lang verhaal kort te maken: AMEN... 8)
"het word hier een beetje bewolkt" hoorde ik laatst achter me op het terras waar we onze tabak genoten

tweetakt [*RIP*]

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

drfretboard schreef: Sinds ik lichtelijk ben doorgegroeid naar de 'betere' pijpen (97% 2e hands) begrijp ik waarom het beter is daarvoor te gaan; ze roken wel beter. Plus ze hebben allerlei eigenschappen die het hele gebeuren veraangenamen, zoals afwerking, gewicht, balans, het esthetische aspect.
Klopt meestal in mijn bescheiden ervaring: ik heb een Chacom en een Design Berlin die rooktechnisch niet optimaal uit de winkel kwamen. Een goede zaak/winkelier zal dat vanzelfsprekend in orde maken maar ik doe dat liever zelf, dat spaart een hoop tijd en gedoe. Daarentegen heb ik nog nooit een Big Ben (50-70 euro) gehad die niet af fabriek al goed was. De prijs zegt veel maar is niet heilig. Bij een Peterson, Stanwell of mijn laatste aanwinst: een Winslow merk ik persoonlijk geen echte verschillen meer, ze zijn gewoon allemaal goed maar ik haal mijn rookgenot voornamelijk ook uit het roken en niet uit het kijken ernaar :roll:
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Bommel

Bericht door Bommel »

Wat kan ik hieraan nog toevoegen??
Niets.
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Van vrijwel alle pijpmerken die de afgelopen 43 jaar in Nederland te koop waren heb ik 1 of meerdere exemplaren gehad, van Dunhill nog de meeste.
Niet zo merktrouw dus. De prijs en het model waren doorslaggevend.

De laatste maanden nog nooit zoveel pijpen gekocht en uitsluitend Winslows.
Ik ervaar dit merk in vele opzichten als de top van het verkrijgbare.

multiballs

hoe zit het eigenlijk met de winslow tabakken?
komt er bij deze theme pijp ook een eigen tabakslijn bij van winslow?
en de andere tabakken zoals winslow nr1 en de harlekin tabak,
blijven die de komende jaren leverbaar door winslow?
of is dat maar een bepaalde tijd dat ze gemaakt worden?

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik mag hopen dat de Harlekin gemaakt blijft worden. Dat wordt de vervanger van mijn WO Larsen 2010 jaartabak als die op is.

Winslow Collector

@ Multiballs en Arno:

Voor zover ik weet, blijft de Harlekin tabak voorlopig gewoon in de handel. Het is geen gelimiteerde oplage, of zo.

De Harlekin tabak en de Harlekin pijp is deze keer toeval. Of beter, de naam van de tabak zal hem geïnspireerd hebben voor een thema pijp met dezelfde naam.

Wij hebben PW's vrouw ooit eens tulpenbollen gegegeven. De eerstvolgende themapijp was The Tulip. PW haalt dus overal zijn inspiratie, denk ik.

Die Nr.2 tabak van Winsløw zie ik nergens meer. Volgens mij verkocht die minder goed en is hij niet meer in productie. Maar ik kan mij vergissen. De 1, de 3 en de Harlekin zie ik wel nog steeds. Dus die zullen wel (blijven) lopen qua omzet.

Plaats reactie