Deze tabak is een kopie of imitatie (ik weet niet precies welke) van de Orlik Dark Strong Kentucky.
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=8534
Deze laatste is al een hele tijd niet meer verkrijgbaar in Europa. Ik heb hem zelf ook nooit gerookt, maar volgens meerdere recensenten op TR is het in ieder geval een goede imitatie of zelfs niet van het origineel te onderscheiden.
Ik ben op dit moment bijna door mijn eerste pijp van deze tabak heen. Een zeer smakelijke tabak die drie verschillende Virginia-blends afwisselt door de samenstelling van deze flake (volgens mij zijn de drie smaken straight, een met burley, en een met kentucky). In tegenstelling tot wat de naam bij Orlik doet vermoeden is het een middelzware flake die een beetje patst met de toevoeging van de Kentucky, maar zeker niet sterk of zwaar te noemen. De drie smaken wisselen elkaar af terwijl je door de pijp gaat - de rokerigheid van kentucky, vruchtennoten van de burley, en de lichtzoete kruidigheid van virginia.
Uiteraard gaat een volledige review op termijn volgen, maar ik ben na mijn eerste pijp al overtuigd dat dit een blijvertje is en wilde deze tabak dan ook graag gelijk aan jullie tippen.