Tobias Tobit schreef: ↑04 apr 2018 09:42
MarcoKerkrade schreef: ↑03 apr 2018 22:35
Vandaag mijn tweede blikje van gehaald. Niet iets voor iedere dag te roken,maar ik vind het een heerlijke tabak. Het is nogal een nicotine klapper,maar ondanks het feit ik voornamelijk gefocust ben op vaper blends valt deze goed in de smaak. De eerste keer dat ik deze tabak rookte,heb ik het blikje halverwege weg gegooid. Dat was afgelopen zomer. Maar nu blijkt dat ik deze tabak zéér waardeer. Het enige probleem is idd dat het maar niet wil fikken. Maar dat heb ik er graag voor over. Misschien toch wat laten drogen? Ik kan er niks zeepachtigs aan proeven. Maar voor "sommige"dagen af te sluiten is Lakeland Dark een uitstekende tabak...
In tegenstelling van wat de naam doet vermoeden is dit ook geen echte Lakeland tabak dus het is niet gek dat je de zeepachtige smaak er niet uit haalt.
Wel grappig dat je ondanks dat je een half blikje weggooit er dan toch nog een nieuw blikje van gaat halen. Het aanbod van tabak is te groot om dingen te kopen waar ik niet zeker van ben. Dan koop ik liever nog iets nieuws dat ik niet ken dan dat ik nog een blik haal van iets waar ik niet enthousiast van werd.
Ook nog een tip: de tabakken van Samuel Gawith komen meestal vrij nat uit het blik en moeten eigenlijk altijd drogen voor je ze kan roken. Het kan dus heel goed zijn dat je pijp na wat drogen van de tabak beter blijft branden. Tabak is optimaal op vocht als hij droog aanvoelt maar nog geen knisperend geluid maakt als je het oppakt. Echter heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur, je zult een beetje moeten experimenteren.
Klopt Tobias,ik kan me voorstellen dat je dat grappig klinken vind. Is ook niks mis mee maar zoals ik al zei in de intro toen ik mij voorstelde;ik ben nog maar héél kort serieus aan het pijproken. Ik bedoel dik anderhalf jaar is net niks vergeleken met de profs die al 30 jaar of nog langer roken. In de tijd dat ik deze tabak gekocht had was ik nog gretig op zoek wat ik nu écht roken wilde. Hetzij:aromatics of de Engelse blends,of de baai,of waren het de soorten die onder Stirling flake,Irish flake,of in dit geval de Lakeland dark vielen...
De echte zware jongens noem ik de laatste.
Om de laatste drie iedere dag te roken was niet zo'n goed idee. Sterker nog,door verkeerd roken snel roken om idd de te natte SG aan de praat te houden is vragen om problemen met dit soort tabak. Inmiddels heb ik ondervonden dat de rust bij het roken van een pijp en rooktechniek belangrijk zijn om te genieten van een pijp.
Ik ben een fan van Hal'O the Wynd,dit is ook een vaper waar mijn smaak ligt. Hier zit wat dark fired kentucky doorheen
Wat hem net ietsjes anders maakt dan bijvoorbeeld een vaper waar ook echt alleen maar Virginia perique inzit.
Dus was mijn interesse opnieuw gewekt naar de krachtigere Lakeland dark onder andere.
Vanwege de Dark fired.
Hal'O the Wynd is tot nu toe het lekkerst wat ik ooit gerookt heb. Maar nogmaals er is nog heel veel lekkers te ontdekken tabakland.
Gr Marco