Sidekickelvis schreef: ↑06 okt 2020 18:14
Stop je de pijp misschien wat te luchtig? Niet genoeg tabak en te zacht gestopt. Zou kunnen dat je daarom(na regelmatig tampen) na een tijdje een beter smeulende pijp hebt en dus meer rook en smaak. Onderschat het gebruik van de tamper niet.
Geen idee, zou best kunnen. Ik gebruik de tamper veel. Sinds kort stop ik de pijp met de drietrapsraket; eerste keer aandrukken met de kracht van een kind, tweede van een vrouw en daarna van een man. Maar ja, ik vind het lastig te bepalen hoeveel dat dan is. Anyways, ik ga nog iets harder tampen en dat proberen.
Zou het ook kunnen dat mijn gemiddelde rooktijd hierdoor korter wordt? Ik rook nu ik denk zo'n 1,5 uur onafgebroken met ongeveer 60% gevuld. Ik vind dat nogal lang.
Victor Baarn schreef: ↑07 okt 2020 10:05
Deze manier van stoppen zou kunnen helpen. Ik heb deze recent ontdekt (via het forum) en het bevalt me uitstekend.
Yes, die heb ik vanaf de eerste keer gebruikt en werkt inderdaad heel fijn.
Massis schreef: ↑07 okt 2020 08:20
Overigens een bijzondere vergelijking, want een waterpijp heeft normaal net héél véél rook én smaak. Met de gemiddelde waterpijp kan ik een kamer vullen met rook in 2 teugen...
Verschilt per waterpijp, en bovendien kun je die teugen bij een waterpijp maximaal nemen. Bij pijproken zoals wij doen probeer ik te balanceren tussen 'm aanhouden en niet te laten pruttelen en ketel te heet te laten worden. Met vergelijkbare trekjes kan ik wel degelijk de overeenkomst met een waterpijp zien, en dus het vergelijk maken.
Paasei schreef: ↑07 okt 2020 10:15
Virginia/Perique
Ik ga eerst bovenstaande tips eens proberen (zaterdag is het weer zover) en anders kan dit m'n volgende tabak worden.
Dank allen voor de hulp!