Ik moet zeggen dat ik ook dat erg lekker vind om te roken !
zijn er nog meer waterpijp liefhebbers ?

Nee overstappen doe ik niet, maar ik heb laatst op een feestje weer eens Shisha gerookt en dat was heel erg aangenaam.smoorder schreef:Overstapster ! !
Waterpijp kan zalig zijn, en al zeker met de juiste sfeer :
op 't terras,
in het zonnetje,
luilekker onderuit gezakt ....
met daarbij 'n glaasje appelthee of gitzwarte Turkse koffie ...
je brengt me op gedachten, Mariëlle
S.
Robbie-san schreef:Yep, ik rook al een paar jaar een waterpijp, liefst in de zomer en nazomer.
Favoriete tabbak, dubbel appel.
dat is eigenlijk de aangenaamste - en traditionele - manier ..Marielle32 schreef:Nee overstappen doe ik niet, maar ik heb laatst op een feestje weer eens Shisha gerookt en dat was heel erg aangenaam.smoorder schreef:Overstapster ! !
op 't terras,
in het zonnetje,
S.
Ik heb zelf geen waterpijp maar ga wel af en toe roken bij die vrienden van ons
Dat is ook met recht chillensmoorder schreef:dat is eigenlijk de aangenaamste - en traditionele - manier ..Marielle32 schreef:Nee overstappen doe ik niet, maar ik heb laatst op een feestje weer eens Shisha gerookt en dat was heel erg aangenaam.smoorder schreef:Overstapster ! !
op 't terras,
in het zonnetje,
S.
Ik heb zelf geen waterpijp maar ga wel af en toe roken bij die vrienden van ons
met 'n hoop bij elkaar zitten, rustig nippen, wereldproblemen oplossen, en intussen om de beurt aan de pijp zuigen ..
daarvoor werd het woord "chillen" uitgevonden !
S.
Jij bent ook van alle markten thuis hè !Robbie-san schreef:Yep, ik rook al een paar jaar een waterpijp, liefst in de zomer en nazomer.
Favoriete tabbak, dubbel appel.
Bodhi Pantano schreef: ↑22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.
Met zo'n goedkoop ding is de tabak duurder dan de pijp zelf!Deadl0ck schreef: ↑25 apr 2020 22:44Bodhi Pantano schreef: ↑22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Ik begrijp je denkwijze; zo dacht ik ook.Deadl0ck schreef: ↑25 apr 2020 22:44Bodhi Pantano schreef: ↑22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Niet zo zeer een denkwijze als wel pure persoonlijke ervaring. Mijn ervaring is dat de grens tussen prima en troep vrij strak rond die 30 euro ligt, toen ik me er nog mee bezig hield. Eronder is vaak (merkloze) troep, zelfs als je het bij een degelijke tabakzaak haalt (want wat weten die nou eigenlijk van waterpijp, als ze het al verkopen?) erboven is prima spul te vinden. Amy Deluxe heeft tegenwoordig al kleine modellen vanaf die prijs als ik me niet vergis. Je moet even weten wat je koopt, er niet zomaar in springen, maar dat is met elke hobby verstandig voor je begint met aanklooien. een beetje kennis opdoen helpt al een boel. Maar ik hou me er al jaren niet echt meer mee bezig.Bodhi Pantano schreef: ↑26 apr 2020 09:06Ik begrijp je denkwijze; zo dacht ik ook.Deadl0ck schreef: ↑25 apr 2020 22:44Bodhi Pantano schreef: ↑22 apr 2020 17:11 De prijzen vallen mee: Tussen 75 en 100 euro heb je iets leuks.Uh.... dat vind ik rijkelijk veel voor een beginner shisha. Voor zo'n 30 euro ben je ook klaar met een kleine waterpijp voor incidenteel / beginner gebruik. Als je echt zou willen zelfs voor minder, maar dan krijg je plastic dingen die niet van aardewerk / metaal / glas zijn.
Mijn eerste Shisha was er een van net 25 euro; leuk om te zien en de eerste rooksessie was goed te doen.
Tijdens mijn tweede rooksessie bleek, dat het ding van binnen helemaal vol zat met roest. Niet prettig...
Op advies heb ik toen gekozen voor RVS (of messing). Prettig om te roken en heel goed schoon te houden.
Zo is het ook met de slangen en de mondstukken...
Grappig hoe triggers kunnen verschillen. Ik heb ook last van misofonie - met name als er een migraine onderweg is in de komende dagen - maar dan enkel bij eetgeluiden. Borrelen van een waterpijp heeft eerder het omgekeerde effect op mij...oehoe schreef: ↑02 nov 2020 17:31 Wanneer men suïcidale neigingen bespeurt is 'n bezoek aan 'n shisha lounge aan te bevelen in Nederland. Leidende aan misofonie zal ik nooit 'n plaats opzoeken met allerlei borrelende en pruttelende geluiden. Laat staan nog de taal die me de associatie met braakgeluiden geeft.
George Bertram schreef: ↑05 feb 2021 17:36 Alle geluiden die tot je komen via de tv kun je toch eenvoudig mijden, of komen Ivo Niehe en genoemde consorten dagelijks bij jou aan de deur?
Hahaha. Aardbei en citrus zijn ook te doen. Soort van haribo sigaartjes, je weet dat het chemische zooi is maar op de een of andere manier is het toch lekker.George Bertram schreef: ↑21 okt 2022 13:46 In Duitsland - een voor mij nieuw iets - shisharillo's gekocht. Een klein sigaartje met filter dat bij het roken een watermeloensmaak en -geur afgeeft. Zal waarschijnlijk niet al te gezond zijn, maar tja wat is dat wel...., maar wel lekker voor een snel tussendoortje.
Trouwens te koop in een aantal verschillende smaken onder de geweldige naam WTF!