Claude schreef: ↑21 apr 2019 20:16
Ribbon schreef: ↑20 apr 2019 06:25
Breek me de bek niet open Huub...
Meen me toch te herinneren dat dit tussen ons goed gekomen is?
Goed gekomen? Ik heb een deel van de spullen ontvangen die ik aanvankelijk bestelde. Ik heb keer op keer moeten mailen omdat ik in het ongewisse werd gelaten of ik de spullen, een deel van de spullen of mijn geld uberhaupt wel zou ontvangen. Even voor de goede orde hier een weergave van de gebeurtenissen rond mijn laatste bestelling:
- we kwamen een bedrag overeen wat ik per ommegaande aan je overmaakte
- je beloofd me een extraatje bij de bestelling te doen.
- na 5 dagen nog geen pakketje. Ik mail je met de vraag wanneer het pakket wordt verzonden. Je reageert daags na deze mail met dat je het 'morgen of overmorgen' gaat versturen.
- 10 dagen na betaling nog steeds geen pakketje. Je daags na mijn mail aan het pakketje naar het verkeerde adres ( van een inactief forumlid) gestuurd te hebben. Je geeft aan het naar me te sturen als je het weer ontvangen hebt en me een tamper kado te doen.
- 3 dagen na dit mailcontact (en inmiddels 2 weken na betaling) mail ik je met de vraag me op de hoogte te houden van de stand van zaken. We spreken een dag af als ultimatum.
- Ik mail je aan het eind van de afgesproken dag zelf of je nog nieuws hebt. Je mailt terug dat de blikken tabak terug zijn gekomen maar dat je de persoon aan wie je ze verzond ervan verdenkt ze te hebben geopend. Je geeft aan ze niet meer aan me te willen verkopen. Je stelt voor met in plaats daarvan andere spullen te willen toesturen. Ik zie daar vanaf omdat ik er geen vertrouwen meer in heb en vraag het gehele aankoopbedrag terug.
- het duurt nog een dag voordat je op mn mail reageert. Je geeft aan het enige item wat nog wel in goede staat verkeerd naar me te sturen en het resterende bedrag naar me over te maken. Ik kan niet anders dan hiermee akkoord gaan, in de veronderstelling dat dit de enige manier is om ook maar iets van geld of spullen terug te zien. Het is inmiddels ruim 2,5 week sinds ik het geld naar je overmaakte.
- Uiteindelijk duur het ruim 3 weken voor ik het item en het geld terug had. 3 weken vol onzekerheid, het contact verliep telkens op mijn initiatief. Ik heb geen van de beloofde extraatjes of tamper van je ontvangen.
Als jij vindt dat het na dit alles is 'goed gekomen' omdat er ten lange leste toch nog iets is aangekomen/overgemaakt dan geeft dit wmb goed aan wat je standaard is voor eerlijk en transparant zaken doen. Sorry, maar ik heb er geen goed woord voor over.
Dit is slechts het voorbeeld van mijn laatste bestelling. Bij eerdere bestellingen beloofde je ook extraatjes om het lange wachten te compenseren, maar geen van de keren vond ik wat extra's. Uiteraard zijn het prachtige spullen de je aanbiedt, en liet ik me daar meermaals door verleiden (een risico wat ik bewust nam) maar ik ben nu toch wel echt aan de grenzen van mijn geduld gekomen. Een waarschuwing voor anderen vind ik dus wel op zijn plaats.