Aroma: Puur Tabak
Snede: Middel, los
Pijpenkop: Alle soorten koppen

----------------------------------------------------------------------------------
Dit was mijn eerste tabakje. Bij de Compangie in Breda aan de mevrouw gevraagt wat een mooie starters tabak is, en dit werd me meegegeven. Ach, dan vertrouw je erop dat het wel aardig is en dan het met dit pakje goedkomt.
Eerste keer pijproken. Vreemd en vaag - had wat tabak ik de ketel gestoken en vroeg me af wat er nu beter was als een sigaartje op z'n tijd. Binnen 10 min. had ik eenn eenvoudig doch duidelijk antwoord: helemaal niets...
De tabak is in een la verdwenen, en eigenlijk onlangs weer naarboven komen drijven. In de tussentijd wat meer tabaks kennis opgedaan, en had zo het idee dat het misschien de moeite waard kon zijn om het weer eens op de juiste vochtigheid te brengen.
Zo gezecht zo gedaan, en vanmorgen op m'n gemakje pijpje gevuld met een op juiste vochtigheid Danske Blue sky. Helemaal uitgerookt, en toen verbaast...
als ik heel eerlijk ben is dit voor mij een vreemde tabak. Begrijp ik 'm niet, zijn m'n smaak pupillen niet genoeg ontwikeld of juiste helemaal platgeslagen ? Ik kan hier nauwelijks plezier aan beleven, en eerlijk - dat is voornamelijk omdat ik het gevoel heb dat ik er nog niet een drupeltje smaak aan kan ontrekken...
Ligt het aan mij, of zijn er mensen die deze ervaring delen ?
Ik ben erg benieuwd....
Cheers,
Niels Tacoma