Heb het niet over het plakkertjeThe_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.

Heb het niet over het plakkertjeThe_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
Denk dat Arno de achterkant bedoelt. Deze is inderdaad niet voorzien van een knop, maar was dusdanig recht dat ik twijfel of dit gebroken is. Hier gaat sowieso een stukje touw omheen om de beet wat aangenamer te maken, heb ik bij een andere kleipijp ook gedaan en bevalt prima. Leuk spul voor tijdens een weekendje re-enactement.The_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
Nee ik bedoel de steel, op jouw foto lijkt het wel alsof die is afgebroken. Als je naar mijn exemplaar kijkt (waar helaas de sticker al af is) zie je dat de steel langer is.Wowbagger schreef: ↑14 jan 2019 10:44Denk dat Arno de achterkant bedoelt. Deze is inderdaad niet voorzien van een knop, maar was dusdanig recht dat ik twijfel of dit gebroken is. Hier gaat sowieso een stukje touw omheen om de beet wat aangenamer te maken, heb ik bij een andere kleipijp ook gedaan en bevalt prima. Leuk spul voor tijdens een weekendje re-enactement.The_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
Dat bedoelde ik er ook mee (achterkant van de steel). Overigens heb ik ook zo'n lange lakpunt liggen (is zelfs op 200 jaar Waterloo gerookt!).Arno schreef: ↑14 jan 2019 11:43Nee ik bedoel de steel, op jouw foto lijkt het wel alsof die is afgebroken. Als je naar mijn exemplaar kijkt (waar helaas de sticker al af is) zie je dat de steel langer is.Wowbagger schreef: ↑14 jan 2019 10:44Denk dat Arno de achterkant bedoelt. Deze is inderdaad niet voorzien van een knop, maar was dusdanig recht dat ik twijfel of dit gebroken is. Hier gaat sowieso een stukje touw omheen om de beet wat aangenamer te maken, heb ik bij een andere kleipijp ook gedaan en bevalt prima. Leuk spul voor tijdens een weekendje re-enactement.The_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
![]()
Oooh ok, gaaf!Wowbagger schreef: ↑14 jan 2019 12:58Dat bedoelde ik er ook mee (achterkant van de steel). Overigens heb ik ook zo'n lange lakpunt liggen (is zelfs op 200 jaar Waterloo gerookt!).Arno schreef: ↑14 jan 2019 11:43Nee ik bedoel de steel, op jouw foto lijkt het wel alsof die is afgebroken. Als je naar mijn exemplaar kijkt (waar helaas de sticker al af is) zie je dat de steel langer is.Wowbagger schreef: ↑14 jan 2019 10:44Denk dat Arno de achterkant bedoelt. Deze is inderdaad niet voorzien van een knop, maar was dusdanig recht dat ik twijfel of dit gebroken is. Hier gaat sowieso een stukje touw omheen om de beet wat aangenamer te maken, heb ik bij een andere kleipijp ook gedaan en bevalt prima. Leuk spul voor tijdens een weekendje re-enactement.The_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03
Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
![]()
Bananenplakker, lijkt op tabakbanderol.The_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
Gelredome, Vitesse stadion. Ten 1e......mooiste stadion van Nederland
Dat eerste ben ik enigszins met je oneens. Maar inderdaad een leuke en grote snuffelmarkt. Wat me opviel was een behoorlijk aanbod van spullen met het merk van ome Adolf er op.fransp schreef: ↑16 jan 2019 22:54Gelredome, Vitesse stadion. Ten 1e......mooiste stadion van Nederlanden één van de mooiste snuffelmarkten. Was er ook de 13e. Toch wel verschillende leuke pijpjes zien liggen, echter.....het moet wmb direct klikken, anders sla ik over. Vorig jaar daar een Corona pijpaansteker gescoort voor 7 Euro. In maart weer.
Oneens???? Joh!Wowbagger schreef: ↑17 jan 2019 13:50Dat eerste ben ik enigszins met je oneens. Maar inderdaad een leuke en grote snuffelmarkt. Wat me opviel was een behoorlijk aanbod van spullen met het merk van ome Adolf er op.fransp schreef: ↑16 jan 2019 22:54Gelredome, Vitesse stadion. Ten 1e......mooiste stadion van Nederlanden één van de mooiste snuffelmarkten. Was er ook de 13e. Toch wel verschillende leuke pijpjes zien liggen, echter.....het moet wmb direct klikken, anders sla ik over. Vorig jaar daar een Corona pijpaansteker gescoort voor 7 Euro. In maart weer.
Hallo Huub,Huub schreef: ↑08 jan 2019 12:33 Hallo Maverick,
Gefeliciteerd met je mooie aankopen. Ik hoop dat ze je veel rookgenot gaan brengen.
Is de Brebbia pijp uit de bekende serie Mara Bianca van Brebbia of is de pijp helamaal gemaakt van meerschuim?
De M B serie van Brebbia is gemaakt van het hout van een citroen boom en de binnenzijde van de kop heeft een lining van meerschuim.
Brebbia Mara Bianca pipes are made from lime wood, a fairly uncommon choice for tobacco pipes these days. The chamber is lined with Meerschaum to ensure a clean and pleasing smoke. The stem is made of a yellow acrylic. The Mara Bianca is on the larger size, but the lime wood makes it surprisingly light. It’s a particularly interesting piece.
23-Brebbia-Meerschuim.png
Goedewaagen en andere pijpenbakkers maakten ook kortere kleipijpen. Prima te roken, maar niet vergevingsgezind.Arno schreef: ↑14 jan 2019 11:43Nee ik bedoel de steel, op jouw foto lijkt het wel alsof die is afgebroken. Als je naar mijn exemplaar kijkt (waar helaas de sticker al af is) zie je dat de steel langer is.Wowbagger schreef: ↑14 jan 2019 10:44Denk dat Arno de achterkant bedoelt. Deze is inderdaad niet voorzien van een knop, maar was dusdanig recht dat ik twijfel of dit gebroken is. Hier gaat sowieso een stukje touw omheen om de beet wat aangenamer te maken, heb ik bij een andere kleipijp ook gedaan en bevalt prima. Leuk spul voor tijdens een weekendje re-enactement.The_Undertaker schreef: ↑14 jan 2019 10:03Lijkt mij eerder een plakkertje van de fabrikant. Soort van mandarijnenstickertje maar dan anders.
![]()
Ik had juist gelezen dat leespijpen wat koeler roken door de lange hals en ik moet zeggen dat ervaar ik ook zo, misschien dat je bedoeld dat de ketel wat warm wordt? in dat geval moet ik opmerken dat deze iets warmer aanvoelt in mijn hand dan mijn maispijp.Nysius schreef: ↑19 jan 2019 19:33 Aparte pijp. Met bijpassende standaard en gereedschappen ook!
Met de Middle Earth tabakken er bij ben je geheel in stijl.
Benieuwd hoe die je bevalt.
(Leespijpen rook je snel te heet, maar dat heb je vast al ergens gelezen.)
Nog nooit een film gezien van LOTR, maar zou het pijproken in die films het pijproken een impuls hebben gegeven? Vauen is er op in gesprongen met speciale leespijpen, de serie Auenland, zo zag ik.
Ook andere fabrikanten leveren replica’s of gelijkende pijpen.
Ik heb er eentje in bezit, spijtig genoeg enkel ter decoratie omdat ze ooit gebroken isNysius schreef: ↑19 jan 2019 20:32 Op mijn verlanglijst stond (en staat!) dan ook een Goudse krulpijp of knooppijp.
Maar die waren wel ruim dubbel zo duur als ik me goed herinner, als ze al te vinden waren.
http://www.pijpenkabinet.nl/Artikelen/D ... 0Jong.html
Niet meer rookbaar, niet meer in rookvaardige staat? Jammer!
Leespijpen zijn wat verraderlijk: doordat de rook door het langere rookkanaal meer gelegenheid heeft om af te koelen en condens kwijt te raken, merk je het minder goed als je te heet rookt, dus te hard of te vaak trekt.deKucher schreef: ↑19 jan 2019 20:35Ik had juist gelezen dat leespijpen wat koeler roken door de lange hals en ik moet zeggen dat ervaar ik ook zo, misschien dat je bedoeld dat de ketel wat warm wordt? in dat geval moet ik opmerken dat deze iets warmer aanvoelt in mijn hand dan mijn maispijp.
(...)
Verder verbaasde me het dat de eerste keer roken zo goed ging.. ik verwachte een zware trek ( door het dunne rook kanaal ) en een bittere smaak omdat de pijp ongerookt was maar niets in minder waar.
Al met al een plezierige ervaring met deze pijp, ik hoop dat ik dat met toekomstige pijpen ook kan zeggen![]()
Dank je, Jeantet wordt nu door Chacom gemaakt. De pijpen die niet goed genoeg zijn voor Chacom worden Jeantet pijpen. Veel pijp voor weinig geld.
Paul heeft goede prijzen, vriendelijk en een super service.