Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
- Ribbon
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
Wow, lekker bezig Chris.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Peterson Hyde Park (2015), Peter Stokkebye Luxury Bullseye Flake (2019)
- nicobakker
zo te zien zeer bekoorlijk. veel rookgenot hiermee.
- nicobakker
ik ben toch van plan ook eens zo'n corncob te proberen. al was het alleen maar om te zeggen dat ik het gedaan heb.
- Gnomepje
Mooi man. Goede vondst. Ik zal ook eens Marktplaats in de gaten houden.Chris schreef: ↑19 sep 2018 20:25 Zondagochtend keek ik sinds lange tijd weer eens op marktplaats en ik zag 2 aangeboden pijpen. 2 Dunhills, nieuw (volgens zeggen). De foto’s waren goed en ook de extra foto’s die ik vroeg waren goed. 1 pijp bleek hierop een GBD te zijn. Ook mooi dacht ik. De dame in kwestie heeft het pakketje verstuurd en het is inmiddels ontvangen. Het zijn weliswaar gebruikte pijpen en opgeknapt maar in prima staat. Na enig speurwerk blijkt de Dunhill uit 1968 te zijn (shell briar 4S) en de GBD uit de 70’s... die is moeilijker te dateren.
Binnenkort eens inroken en zien of ze bevallen...
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise." ஃ
- Chris
Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop
- Gnomepje
Bestelling geannuleerd, omdat er geen filter in kan. Had ik niet gezien. In plaats daarvan is het onderstaande Chacom Corona (912) geworden. Kon geen beter plaatje vinden dan van een Chinese site, omdat deze lijn niet meer door Chacom wordt geproduceerd. Ergens ben ik wel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik vind het toch net een klassieker model dan mijn eerdere bestelling.
"A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure and the companion of the wise." ஃ
- Willem-Jan
Zeker eens proberen hoor al is het inderdaad om te weten wat het is. Schoonmaken is geen enkel probleem vind ik persoonlijk. Ik rook zelf nooit echt helemaal tot de 'bodem', om verbranding van dat steeltje te vermijden.Chris schreef: ↑20 sep 2018 18:45Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop
- Deadl0ck
Dat binnenstukje steel brand vanzelf weg tijdens het roken, Naar ik begrepen heb van gesprekken met leden, en hier op het forum, is dat ook de bedoeling, maar word verbinding van de steel met kop, en het rook kanaal verder niet aangetast. Wel een optie om even op zoek te gaan hoe zelf "pipe mud" te maken, en daar de holte tussen rook gat en bodem pijp mee op te vullen, dit helpt tegen het doorbranden van de bodem (een Corncob is helaas maar een tijdelijk product, geen levenslange pijp.) en om het rook kanaal uiteindelijk toch onderop op aangevulde bodem uit te laten komen.Willem-Jan schreef: ↑20 sep 2018 19:01Zeker eens proberen hoor al is het inderdaad om te weten wat het is. Schoonmaken is geen enkel probleem vind ik persoonlijk. Ik rook zelf nooit echt helemaal tot de 'bodem', om verbranding van dat steeltje te vermijden.Chris schreef: ↑20 sep 2018 18:45Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop
Groet, Mark
- Cousteau
De steel loopt inderdaad door in de kop. Zoals eerder opgemerkt kan je met 'pipe mud' de boel wat plamuren zodat het mogelijk langer mee gaat
Mijn ervaring is dat wanneer je de pijp rustig inrookt waardoor het stukje hout mooi zwart wordt, de pijp ook zonder mud lang mee kan gaan en niet snel zal wegbranden.
Ander aandachtspunt is de lak waarmee de pijp van een geel kleurtje is voorzien. Deze is vaak ook binnen in de kop terecht gekomen waardoor de eerste paar rooksessies niet erg lekker zijn. Ik schuur de binnenkant van de kop altijd wat op zodat die vernis laag al weg is voordat ik begin met inroken.
In de tussentijd al aardig wat Missouri Meerschaum pijpjes verzameld. Ben ermee begonnen sinds de PRF editie die we een paar jaar geleden hebben laten maken:
Mijn ervaring is dat wanneer je de pijp rustig inrookt waardoor het stukje hout mooi zwart wordt, de pijp ook zonder mud lang mee kan gaan en niet snel zal wegbranden.
Ander aandachtspunt is de lak waarmee de pijp van een geel kleurtje is voorzien. Deze is vaak ook binnen in de kop terecht gekomen waardoor de eerste paar rooksessies niet erg lekker zijn. Ik schuur de binnenkant van de kop altijd wat op zodat die vernis laag al weg is voordat ik begin met inroken.
In de tussentijd al aardig wat Missouri Meerschaum pijpjes verzameld. Ben ermee begonnen sinds de PRF editie die we een paar jaar geleden hebben laten maken:
"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to the earth. But man has only to sink beneath the surface, and he is free." JC
- Chris
Goede info guys, volgende keer hoef ik niet te twijfelen
- Chris
Mooi model! Wel heel wat anders dan de Poker...Gnomepje schreef: ↑20 sep 2018 18:57Bestelling geannuleerd, omdat er geen filter in kan. Had ik niet gezien. In plaats daarvan is het onderstaande Chacom Corona (912) geworden. Kon geen beter plaatje vinden dan van een Chinese site, omdat deze lijn niet meer door Chacom wordt geproduceerd. Ergens ben ik wel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik vind het toch net een klassieker model dan mijn eerdere bestelling.
[quote=Chris post_id=376007 time=1537476933 user_id=1821]
[/quote]
Kijk bij gelegenheid eens naar:
[media][/media]
[/quote]
Kijk bij gelegenheid eens naar:
[media][/media]
- Gnomepje
Goede collectie. Ik ga ook maar eens zo'n MM corncob aanschaffen binnenkort.Cousteau schreef: ↑20 sep 2018 22:36 De steel loopt inderdaad door in de kop. Zoals eerder opgemerkt kan je met 'pipe mud' de boel wat plamuren zodat het mogelijk langer mee gaat
Bedankt. Het is inderdaad iets heel anders, maar die voorgaande poker was natuurlijk ook een net iets modernere variant van de originele rechttoe rechtaan poker.
- Willem-Jan
Tiens dat had ik nog nooit gehoord? Krijg je dan geen serieuze kachelsmaak als je heel dat houten steeltje wegbrandt? De allerkleinsten hebben geen steel die tot in de kop komt. Wat die gele lak betreft die iemand vermeldde: je hebt er ook die helemaal niet afgewerkt zijn, en die roken eigenlijk nog het beste denk ik.Deadl0ck schreef: ↑20 sep 2018 20:08
Dat binnenstukje steel brand vanzelf weg tijdens het roken, Naar ik begrepen heb van gesprekken met leden, en hier op het forum, is dat ook de bedoeling, maar word verbinding van de steel met kop, en het rook kanaal verder niet aangetast. Wel een optie om even op zoek te gaan hoe zelf "pipe mud" te maken, en daar de holte tussen rook gat en bodem pijp mee op te vullen, dit helpt tegen het doorbranden van de bodem (een Corncob is helaas maar een tijdelijk product, geen levenslange pijp.) en om het rook kanaal uiteindelijk toch onderop op aangevulde bodem uit te laten komen.
- Paasei
Klopt, is normaal bij een corncob, je ziet het uiteinde van de steel.Chris schreef: ↑20 sep 2018 18:45
Mooi! Hebben jouw pijpen ook allemaal een niet-vlakke binnenbodem van de kop? Dus ik bedoel dat je tegen het uiteinde van de steel aan kijkt als je in de kop kijkt? Ik stond laatst te twijfelen, ik stond met een corncob in mn hand. Het lijkt me zo lastig schoonmaken, zo’n corncob kop
Aan het einde van de rooksessie ga je proeven dat je het hout mee begint te roken. Smaakt niet echt lekker, maar wat ik doe is toch een keer of twee of drie volhouden, en telkens na het legen het verbrande hout wat wegkrabben. Normaal gezien blijft de rest van de steel zitten en wat er over blijft krijgt een tabakskoollaagje...
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Wowbagger
Van al mijn cobs is er nog niet een die het stukje steel verloren/ weggebrand heeft. Ik ondervindt er overigens weinig hinder van, die 2 of 3 stukjes tabak die tussen steel en kom belanden neem ik voor lief.
-
Mooie aanwinsten,gefeliciteerd iedereen.
Die chacom trok mijn aandacht wel meteen,ben erg tevreden over chacom en ze hebben prachtige pijpen.
Hmm,dit forum is zeer slecht voor mijn portemonix.
Die chacom trok mijn aandacht wel meteen,ben erg tevreden over chacom en ze hebben prachtige pijpen.
Hmm,dit forum is zeer slecht voor mijn portemonix.
Vandaag een viertal acryl corncob mondstukken ( Germanus ) binnen gekregen.
Heb er een in de "Diplomat" gestoken,gevuld met TAK - WAHWAH, voor mij: een feest!
Heb er een in de "Diplomat" gestoken,gevuld met TAK - WAHWAH, voor mij: een feest!
- George Bertram
Vandaag van mijn lieve vrouw een vroeg verjaardagscadeau uit Italië ontvangen. Een Jacono bent bulldog bishop met een naturel finish. Zeer in mijn nopjes ermee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fumo et Emergo
- Willem-Jan
- junksculp
Daar mag je mee in je nopjes zijn! Schitterende pijp!George Bertram schreef: ↑25 sep 2018 18:24 Vandaag van mijn lieve vrouw een vroeg verjaardagscadeau uit Italië ontvangen. Een Jacono bent bulldog bishop met een naturel finish. Zeer in mijn nopjes ermee.
- Gnomepje
Erg mooi!
- Wowbagger
Mooi ding man!
- Janno
- Contacteer:
Die verjaardag kan niet meer stuk. Een prachtige pijp.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned
- George Bertram
Dank jullie allen voor de complimenten. Ik was er ook gelijk weg van bij het zien op lepipe.it Overigens ook zeer tevreden over de afhandeling via deze website.
Fumo et Emergo
- junksculp
- roocker
@junksculp : die Baai is heul lekker !
@George : wat een mooie pijp ! Veel genot ervan .
@George : wat een mooie pijp ! Veel genot ervan .
- junksculp
- Jekke
De service is daar inderdaad top...steeds een plezier om naartoe te gaan.
- Gnomepje
In mijn huidige collectie had ik nog geen klassieke billiard zitten, dus mijn nieuwste aanwinst is deze Vauen uit de Empire-lijn geworden.