een perenhouten pijpekop,met een wilgenhouten roer.
meteen begonnen met inroken,en de eerste indruk is een rustig brandende pijp,met genoeg luchttoevoer,om de "brand erin te houden" ben er blij mee!!!

Prachtige acorn!
Vetgaaf!de beste die er is!
haha zo ben ik ooit ook begonnen,het zat er dus al vroeg in
Super schattig!
Zeker!mama fumant une pipe schreef: ↑06 sep 2018 11:30
mooi hoor,toevallig nog een website die je zou willen delen![]()
Dat is L.O.L! (ja met hoofdletters)Willem-Jan schreef: ↑06 sep 2018 13:16 Die olijfhouten pijp is zo mooi dat ik ze bijna niet durf roken:D.
Waar heb je dat gelezen, van dat langzaam?:D Ik heb nog lang gewacht om deze drie te kopen, want ik wou die al lang haha. Veel te gefascineerd door al die soorten hout en hun effect op de smaak.George Bertram schreef: ↑06 sep 2018 20:52Dat is L.O.L! (ja met hoofdletters)Willem-Jan schreef: ↑06 sep 2018 13:16 Die olijfhouten pijp is zo mooi dat ik ze bijna niet durf roken:D.
Willem-Jan, de man die door zijn vriendin verleidt werd te gaan roken en het pijproken langzaam zou gaan ontdekken?!![]()
Dat merk verkopen ze ook op de site van mr. Brog! Heb nog op mijn tanden moeten bijten om ze niet te kopen hehe.mama fumant une pipe schreef: ↑07 sep 2018 16:47 Ha willem-Jan,bedankt voor de tip.Ik snap nu waarom 3 in 1x![]()
Geeft nix hoor,word er zelf ook een beetje veel hebberig van.
Ik heb voor jullie nog een interessante site.
http://pipagyarshop.hu/szabo-bruyer-pip ... ruyer-pipa
Nix design,gewoon mooie werkpaardjes.
Jij hebt jezelf een heuse Zenith dubbelwandige porseleinpijp aangeschaft, wat een prachtig exemplaar! Meestal zijn ze volledig wit, deze is mooi beschilderd. Ik ken ze niet in deze vorm, wees er zuinig op. Het zijn heerlijke rokers!fransp schreef: ↑09 sep 2018 20:29 Vandaag op een luikse dag gescoord. De eigenaar had deze in een prachtig vitrinekast liggen en vroeg €30. Waarop zijn vrouw spontaan in een hoestbui geraakte en hem erop wees dat de pijp het niet waard is en voor €10 met mij mee naar huis mocht. Tsja.....wie ben ik dan. De pijp is geheel van steen, geen meerschuim.
![]()
Rob,Rob schreef: ↑14 sep 2018 20:27Jij hebt jezelf een heuse Zenith dubbelwandige porseleinpijp aangeschaft, wat een prachtig exemplaar! Meestal zijn ze volledig wit, deze is mooi beschilderd. Ik ken ze niet in deze vorm, wees er zuinig op. Het zijn heerlijke rokers!fransp schreef: ↑09 sep 2018 20:29 Vandaag op een luikse dag gescoord. De eigenaar had deze in een prachtig vitrinekast liggen en vroeg €30. Waarop zijn vrouw spontaan in een hoestbui geraakte en hem erop wees dat de pijp het niet waard is en voor €10 met mij mee naar huis mocht. Tsja.....wie ben ik dan. De pijp is geheel van steen, geen meerschuim.
![]()
Even wat anders: zit er speling tussen metalen ring en roer? Bij de mijne namelijk wel, bij lijkt het er strak op te zitten.
Dat ga ik dan eens proberen. Dank voor de tip.
Ben je, gok ik zo, wel de klemmende, afsluitende en verende werking van het kurk kwijt, en de vochtige rook, of het uitwassen van de kop, kan de lijm weer plakkerig maken, waardoor je mondstuk vast komt te zitten. Ik gebruik vrij veel witte lijm bij knutsel projectjes, en die hebben ook dat probleem met vocht tot ze gelakt zijn. Blijft lijm op water basis, tenzij je hele dure watervaste houtlijm koopt. (Echter is dat in mijn ervaring weer niet lekker te verdunnen met water.)