Ben hier zeer tevreden over.

Het is toch beter het zelf te proberen of je smaak beinvloeding hebt dan naar verhalen te luisteren en meteen een gas inzet (een pak/doosje tabak) te kopen.lindbergh-nl schreef:Na wat verhalen over slechte verbranding en smaakbeinvloeding van de Zippo pijpaansteker heb ik een tijdje geleden een gas insert voor de Zippo gekocht. Met vuursteentje en zijwaarts gerichte vlam. Die heeft het zolang volgehouden tot het vuursteentje vervangen moest worden. De nieuwe vuursteentjes klapten om en blokkeerden het wieltje. Nu dus weer gewoon de Zippo pijpinsert geplaatst en een Honest pijpaansteker uit Hong Kong laten komen. De Zippo gebruik ik nu meest buiten en de Honest binnen.
Karel
Tsja lange lucifers, ik ken ze natuurlijk ook, maar dat zijn weer van die grote dozen en ik vind het toch onhandig.robvoorburg schreef:Ik heb geen klachten over 5,5 cm lange lucifers van STG. Overigens
gebruik ik thuis een aansteker en lucifers door elkaar, is er ooit
ingeslopen.
Ik rijd ook liever in een automaat en draag geen broeken met knopen.Tammalone schreef:Tsja lange lucifers, ik ken ze natuurlijk ook, maar dat zijn weer van die grote dozen en ik vind het toch onhandig.robvoorburg schreef:Ik heb geen klachten over 5,5 cm lange lucifers van STG. Overigens
gebruik ik thuis een aansteker en lucifers door elkaar, is er ooit
ingeslopen.
MaartenS schreef: met zo een helblauw vlammetje.
Eliminator schreef:MaartenS schreef: met zo een helblauw vlammetje.
Wat een bizar verschijnsel is 'smaak' toch, van alles waar je vuur mee kan maken vind ik dit juist de meest foute, da's geen tabak aansteken, da's hem ritueel verbranden, maar ieder z'n ding
Van dit soort aanstekers heb ik er ook een paar van liggen. Maar deze zijn ook erg handig.Jos schreef:Dit type aansteker, hier al meer genoemd, heb ik voor het eerst.
mc.jpg
In december bij wat gekochte tabak gekregen. Simpel plastic ding, maar toch met regelbare vlam en navulbaar.
En zéér geschikt voor het aansteken van de pijp is mijn ervaring hiermee nu. Wel een lange aansteker, ongeveer 4 cm meer dan mijn Old Boy.
Klopt, mijn allereerste pijp aangestoken met een turbo sigaren aansteker en een serieus stuk hout mee verbrand, nooit meer.dArtagnan schreef:Je steekt er bovendien als je verkeerd richt ook je (dierbare) pijp zelf mee aan!
Zelf heb ik de onderste arc lighter, maar kan zeggen dat het ding voor de pijp volledig niet werkt. je kan er alleen de tabak mee aankrijgen als de pijp volledig vol zit. Zodra je 1 cm onder de rand komt, kun je de pijp de niet meer aan krijgen ermee.