Ik kom midden februari weer eens in Nederland op bezoek en wil van de gelegenheid gebruik maken om een pijp en wat tabak te scoren.
Hier in Taiwan rook ik alleen buiten (in de tuin of op het overdekte platte dak), en met het milde tot zeer hete weer hier kan dat vrijwel het hele jaar door. Ik heb echter altijd de kriebels in m'n gat en wil tijdens het roken wat om handen hebben: onkruid trekken, stukje hout schuren, met mijn kip spelen...... Aard van het beestje, kan er niets aan doen.

Mijn huidige mandjespijp is wat te zwaar om de hele tijd in de mond te houden. Ik moet vrij hard bijten en dat wordt na een minuut al te veel voor mijn kaken. Welke lichte pijp zouden jullie me aanraden om aan te schaffen? Rechte steel of gekromd? Hoe groot de inhoud van de kop?
Ik verblijf in februari tussen Arnhem en Wageningen en zal zeker een bezoek aan Lensen in Arnhem brengen. Als ik gericht naar iets kan zoeken kan de keuze sneller gemaakt worden, dus alle aanradingen zijn welkom en worden zeer gewaardeerd.
Een warme groet uit Taiwan.
Hans