Zojuist een pijpje mee gerookt en het heeft mij bijzonder goed gesmaakt. De smaak was aangenaam. Een volle rook met een milde gedetailleerde smaak. De geur doet me een beetje aan drop denken. Hij rookt erg mild en redelijk droog. Geen scherpe beet in keel of op tong. Zelfs niet tot het einde. Dit was de eerste keer dat ik een pijp helemaal op gerookt heb. Er kwam alleen nog maar wat witte as uit. Normaal vind ik de bodem niet meer smakelijk. Hier dus wel.
Hij rookt wel goed door. Ik had het idee dat ik met iedere hijs, relatief veel rook genereerde. De pijp zelf werd ondanks dat minder heet als bij andere tabakken.
Smaak vind ik moeilijk om te beschrijven maar er zit wat fruit/zoets in en wat kruidigs maar nooit echt sterk. Erg uitgebalanceerd.
Ik heb hem in mijn relatief kleine Angelo pijp gerookt. 2 cm doorsnee, 3,5 cm diep. Heb de pijp er 3/4 mee gestopt. Heb meerschuim korrels in de kop gegoten en er zit een filter in.
Zo, dit is mijn eerste recensie/beschrijving. Als er anderen zijn die deze ook gerookt hebben dan ben ik erg benieuwd naar hun reacties om te horen of bovenstaande hout snijdt