Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
junksculp

Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Post by junksculp »

Ik heb al vanaf zaterdagavond een flinke griep te pakken. Als je al zolang in huis doorbrengt en op je chromebook dan heb je tijd om je te verdiepen in tabak die je wel lekker lijkt, dan kom je vanzelf ook bij 4noggings en smokingpipes uit. Ik heb hoofdzakelijk gezocht op latakia houdende tabakken en met sigarenblad. Wie heeft 1 van deze tabakken al eens geproefd en zoja hoe was de smaak? Wie weet of 1 van deze in europa te koop zijn? ocht ik ze in de usa willen bestellen wat is daar het beste adres? De purple cow spreekt me wel heel erg aan :lol:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tobias Tobit

Re: Wie heeft ervaring met 1 van deze tabakken van de us markt

Post by Tobias Tobit »

De Esoterica blends zijn eigenlijk vrijwel niet te krijgen ook niet voor Amerikanen. Als ze in stock zijn zijn ze meestal binnen vijf minuten weer helemaal uitverkocht. Chronisch te kort aan deze tabakken. Wordt door veel pijp rokers gezien als de heilige graal der tabakken. Vooral de Penzance, kijk maar eens op buitenlandse fora. De andere die op je lijstje staan zijn in Nederland niet te verkrijgen en de enige legale manier om eraan te komen is ze zelf mee de grens over nemen. Of mee laten nemen door mensen die naar Amerika reizen. Veel online tabakszaken doen niet meer aan verzending naar Nederland. Als je er één vind die het wel doet is het risico groot dat de douane je verzending vernietigd en krijg je mogelijk alleen een boete van de postbode. Sparen voor een reisje naar Amerika of aanpappen met iemand die bij de ambassade werkt o.i.d. dus.

junksculp

Post by junksculp »

Tobias Tobit wrote:De Esoterica blends zijn eigenlijk vrijwel niet te krijgen ook niet voor Amerikanen. Als ze in stock zijn zijn ze meestal binnen vijf minuten weer helemaal uitverkocht. Chronisch te kort aan deze tabakken. Wordt door veel pijp rokers gezien als de heilige graal der tabakken. Vooral de Penzance, kijk maar eens op buitenlandse fora. De andere die op je lijstje staan zijn in Nederland niet te verkrijgen en de enige legale manier om eraan te komen is ze zelf mee de grens over nemen. Of mee laten nemen door mensen die naar Amerika reizen. Veel online tabakszaken doen niet meer aan verzending naar Nederland. Als je er één vind die het wel doet is het risico groot dat de douane je verzending vernietigd en krijg je mogelijk alleen een boete van de postbode. Sparen voor een reisje naar Amerika of aanpappen met iemand die bij de ambassade werkt o.i.d. dus.
Dat is niet veelbelovend :shock: . Mijn vrouw heeft wel familie op hawaii, die geregeld naar Duitsland komen.

Arno

Post by Arno »

junksculp wrote:Ik heb al vanaf zaterdagavond een flinke griep te pakken. Als je al zolang in huis doorbrengt en op je chromebook dan heb je tijd om je te verdiepen in tabak die je wel lekker lijkt, dan kom je vanzelf ook bij 4noggings en smokingpipes uit. Ik heb hoofdzakelijk gezocht op latakia houdende tabakken en met sigarenblad. Wie heeft 1 van deze tabakken al eens geproefd en zoja hoe was de smaak? Wie weet of 1 van deze in europa te koop zijn? ocht ik ze in de usa willen bestellen wat is daar het beste adres? De purple cow spreekt me wel heel erg aan :lol:
Probeer ook GL Pease Robusto, die vind ik erg goed, en GL Pease Key Largo (die heb ik echter nog nooit gerookt). Beiden met sigaarblad.

junksculp

Post by junksculp »

Arno wrote:
junksculp wrote:Ik heb al vanaf zaterdagavond een flinke griep te pakken. Als je al zolang in huis doorbrengt en op je chromebook dan heb je tijd om je te verdiepen in tabak die je wel lekker lijkt, dan kom je vanzelf ook bij 4noggings en smokingpipes uit. Ik heb hoofdzakelijk gezocht op latakia houdende tabakken en met sigarenblad. Wie heeft 1 van deze tabakken al eens geproefd en zoja hoe was de smaak? Wie weet of 1 van deze in europa te koop zijn? ocht ik ze in de usa willen bestellen wat is daar het beste adres? De purple cow spreekt me wel heel erg aan :lol:
Probeer ook GL Pease Robusto, die vind ik erg goed, en GL Pease Key Largo (die heb ik echter nog nooit gerookt). Beiden met sigaarblad.
Dank voor de tip, heb ik goed zoekwerk gedaan, die 2 had ik ook erbij staan :D
Nu maar hopen dat de familie snel komt :D :D

Tobias Tobit

Post by Tobias Tobit »

Veel G. L. Pease tabakken zijn dichter bij huis te krijgen:http://www.synjeco.ch
Nogsteeds Zwitserland en nogsteeds illegaal om te laten verzenden maar al een stuk dichterbij. Helaas ook ongeveer twee keer zo duur.

junksculp

Post by junksculp »

Tobias Tobit wrote:Veel G. L. Pease tabakken zijn dichter bij huis te krijgen:http://www.synjeco.ch
Nogsteeds Zwitserland en nogsteeds illegaal om te laten verzenden maar al een stuk dichterbij. Helaas ook ongeveer twee keer zo duur.
Ik ga hier eens kijken, kan de douane je tabak ook in beslag nemen?

Afficionado

Post by Afficionado »

Die bovenste van Fox kan je in Ierland krijgen bij Fox.

http://www.pipedivan.com/index.php?main ... 32986bfa7e

Weet niet of ze nog tabak durven versturen. De pijpen in ieder geval wel. Boven 100 Euro is versturen van pijpen zelfs gratis.
Gewoon even een mailtje sturen.

junksculp

Post by junksculp »

Afficionado wrote:Die bovenste van Fox kan je in Ierland krijgen bij Fox.

Weet niet of ze nog tabak durven versturen. De pijpen in ieder geval wel. Boven 100 Euro is versturen van pijpen zelfs gratis.
Wow, is wel een hele stevige prijs 22 pond :shock: :shock:

Ribbon

Post by Ribbon »

junksculp wrote:
Afficionado wrote:Die bovenste van Fox kan je in Ierland krijgen bij Fox.

Wow, is wel een hele stevige prijs 22 pond :shock: :shock:
22 euro hoor, dus dat valt mee. :wink:

junksculp

Post by junksculp »

Wie heeft ervaring met 1 van de onderstaande tabakken?
2.jpg
5.jpg
003-016-0180 (1).jpg
3.jpg
4.jpg
6.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Sidekickelvis

Post by Sidekickelvis »

Pirate kake is een hele goeie Latakia!

junksculp

Post by junksculp »

Sidekickelvis wrote:Pirate kake is een hele goeie Latakia!
Thanx :D

Asmodeus

Post by Asmodeus »

junksculp wrote:
Sidekickelvis wrote:Pirate kake is een hele goeie Latakia!
Thanx :D
Kan ik beamen. Daarnaast ken ik de Black Frigate. Zie de review

Arno

Post by Arno »

Stimulus Package is een (nog) onontdekt juweel van een tabak. Star of the East zou ik niet nemen, die viel mij persoonlijk wat tegen.

Upper Ten

Post by Upper Ten »

Arno,

Mag ik het eens niet met je eens zijn. Volgens mij heb je Star of the East gerookt als flake . Ik rook het als bulk en is het een van mijn favoriete tabakken, maar ja over smaak valt niet te twisten. Toch?

Arno

Post by Arno »

Upper Ten wrote:Arno,

Mag ik het eens niet met je eens zijn. Volgens mij heb je Star of the East gerookt als flake . Ik rook het als bulk en is het een van mijn favoriete tabakken, maar ja over smaak valt niet te twisten. Toch?
Tuurlijk mag dat :P Klopt, ik heb het als flake gerookt en het is niet mijn ding..

junksculp

Post by junksculp »

Ik heb de knoop doorgehakt en deze besteld:
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

jerroen

Post by jerroen »

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je bestelling binnen hebt.

Heeft er iemand ervaring met accijnzen die nog betaald moeten worden over bij invoer ?
Of is het een kwestie van pech hebben wanneer ze de doos open maken ?

Verder interessante nieuwe tabakken. Geniet ervan als ze aankomen.

Sidekickelvis

Post by Sidekickelvis »

jerroen wrote:Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je bestelling binnen hebt.

Heeft er iemand ervaring met accijnzen die nog betaald moeten worden over bij invoer ?
Daar is een heel topic over waar werkelijk alles wat maar besproken kan worden over uitlandig bestellen reeds besproken is.

jerroen

Post by jerroen »

Sidekickelvis wrote:
jerroen wrote:Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je je bestelling binnen hebt.

Daar is een heel topic over waar werkelijk alles wat maar besproken kan worden over uitlandig bestellen reeds besproken is.
OK. Bedankt voor de tip.