dArtagnan schreef:Chacom
In plaats van een hele collectie te laten zien in verschillende staat van onderhoud heb ik de gewoonte om steeds 1 pijp in de woonkamer neer te zetten. Die wissel ik dan elk seizoen. Het zijn meer showpijpen die je dan af en toe eens rookt maar geen dagelijks brood.
Zo eentje trof ik gister aan. In lange versie of als nosewarmer. En we spraken een zeer schappelijk prijsje af.
Het enige nadeel van Chacom is dat ik altijd erg huiverig ben met die flexibel plastic aansluitringen die ze gebruiken. Zie laatste foto. Iemand daar al ervaring mee? Dat moet toch geen lang leven beschoren zijn?
Ik heb een dezelfde pijp en moet zeggen dat ik eerst ook dacht dat het niet lang zou leven hier (ben nogal ruw met dingen)
allen het terug in elkaar zetten van de pijp moet ik vind ik soms een beetje oppassen . heb dan nog steeds het gevoel dat het niet echt stevig is .
al met al is het wel een zeer fijne roker en ik rook met deze pijp eigenlijk alleen mijn larsen tabak .
en dat vind ik een erg lekkere tabak en daarom word hij zeker wel een x of 5 per week aangestoken.
enige wat ik jammer vind ik is de verkleuring op de boven kant maar de vriendin vind dat nou juist wel weer mooi .
ik wens ook jou veel rook plezier met deze pijp die zeer fijn in de hand licht en niet heel zwaar is ..