Vorige week ben ik met mijn vrouw naar huis Verloo in Antwerpen geweest om mijn allereerste nieuwe pijp te kopen. Bij aankomst gingen we naar het pijpenrek en zei wees al onmiddelijk naar een pijp: "neem de deze! Dat is een mooie". De eigenaar zei dat ze goede smaak had, want het was blijkbaar een dunhill pijpje van zo'n 550 euro

Nu is het inrook proces begonnen, dit met dunhill mixture 965 omdat ik toch van plan ben om in deze pijp vooral Engelse blends te roken. Hieromtrent nog een klein vraagje: als ik de pijp voor 1/4 stop, dan rook ik hier toch gemakkelijk 45min tot zelfs bijna een uur over!!! Het is een gewone standard size billiard. Met een andere pijp van +- dezelfde grootte rook ik ook gemakkelijk 1.30u tot 2 uur. Rook ik misschien overdreven traag? Als ik zo wat rond speur op het internet lijkt het alsof iedereen een pijpje rookt in 45min.
In ieder geval ben ik ongelofelijk blij met mijn nieuwe aankoop, en ik geloof dat ik er nog jarenlang plezier aan ga beleven. En nu is het tijd om nog een pijpje te stoppen